man weg zonder overleg of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door mixje, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Naar aanleiding van een topic over een man die een weekendje weg ging even een nieuwe vraag.
    Als je man/vriend weg wil naar vrienden ofzo tijdens een vrij weekend, zegt hij dat dan even van te voren, overlegt hij of loopt hij gewoon de deur uit met de mededeling dat hij weg is? Ben heel benieuwd wat julllie vinden, nl laatst hier een discussie over gehad met mijn man.

2. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Hier gebeurt dat in overleg, zou ook echt not amused zijn als hij zomaar de deur uit zou wandelen. Andersom ook overigens, wij stemmen altijd even af wat de plannen zijn.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Mijn man doet gewoon de mededeling heel vluchtig s ochtends aan het ontbijt: vb "o ik ga deze middag naar de kust met D, tot vanavond".
    Tja, hij mag van mij, maar hij moet het wel zeggen ivm eten klaarmaken en weten wanneer hij weer binnnenwaait (deur op nachtslot of niet)

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons gebeurd alles in "overleg", dus ook als een van ons twee even weg gaat.

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het heel normaal dat je even gaat zeggen waar je heen gaat. Als mijn man zo ineens de deur uitloopt dan zal hij het wel horen:D

6. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    VL heeft de neiging om eerst dingen met anderen af te spreken en dan vervolgens pas bij mij te komen.

Grooooooote irritatiefactor...

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In principe in overleg, meestal in de trant van "schat, dat-en-dat weekend ben ik er niet" en dan geef ik meestal aan of het wel of niet uitkomt.

Ik hoef geen aanvraag in 3-voud zeg maar, maar enige melding vooraf wordt wel op prijs gesteld zeg maar.

Afwezigheid voor werk wordt enkel medegedeeld (zowel door hem als door mij).

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar hier wordt dat eerst wel even overlegd. Ik zou nooit nee tegen zoiets zeggen, maar misschien zijn er op die dag wel belangrijkere dingen te doen.

9. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij doen dat soort dingen ook altijd in overleg.
    Anders krijg je namelijk ook het probleem dat het kan voorkomen dat je allebei iets hebt gepland. En er zal toch iemand thuis bij de kleine moeten blijven. :D
    Tuurlijk komt het wel eens voor dat er iets spontaan gepland wordt, maar ik zou not amused zijn als mijn man telkens onaangekondigd op pad gaat.

10. Coortje

Coortje Niet meer actief

nou dat gebeurt in overleg, iig ff normaal en duidelijk zeggen waar je heen gaat. Gebeurt hier wel eens dat mijn man gaat gamen met een vriend en dat dat smiddags bedacht word voor sávonds maar dat word dan wel verteld/overlegd.

11. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ligt eraan. Als hij weet wat mijn plannen zijn (zonder hem), zegt 'ie: 'ik ga even naar Pietje hoor'. Als hij niet weet wat mijn plannen zijn, zegt 'ie: 'had jij nog wat in de planning, ik wil vanmiddag namelijk even naar Pietje'. Andersom net zo. Zomaar weglopen is niet best. :D Vind ik gewoon asociaal eigenlijk.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier net zo.

13. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    hier in overleg al kan manlief er een aardig handje van hebben van oh ja schat ik heb vanaaf met die en die afgesproken.. komt dat eigenlijk uit.. haha maar ja over het algemeen gaat het goed:d

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Gebeurd hier ook in overleg, maar meer met de vraag of er iets op de agenda staat. Tegenwoordig hebben we onze google agenda's samengevoegd enorm handig. Als ik een afspraak wil maken met een vriendin om ergens iets te eten kan ik direct zien of hij werk o.i.d. en zo ook voor hem.

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hier gaat het in overleg. Ik heb namelijk ook een leven en het kan zomaar zijn dat ik misschien ook net wat wil afspreken met een vriendin. En aangezien de kindjes nog niet voor zichzelf kunnen zorgen ;) moet er toch één van ons thuis zijn...

16. Coortje

Coortje Niet meer actief

heb trouwens weleens dat als mijn man thuis komt, ik dan ff wegga met de mededeling ff boodschapje doen of ff naar mijn ouders voor dit of dat. Maar dan ben ik er ook zo weer

17. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Dit dus...!!

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    oeps, k zal manlief dan toch eens moeten aanspreken.
    Heeft handje van weg om het 5 minuten voor zijn vertrek eens te verkondigen. Hij overlegt echt niet met mij, terwijl ik al mededeel dat ik ga douchen en dus een kwartier ga verdwijnen.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

In overleg... maar dat wordt niet uitvoerig bepraat ofzo... het gaat ongeveer zo

"Ik ga van het weekend even een borrel doen met X ok? " En ja, dat is dan eigenlijk altijd ok :)

20. Mamaandrea2

16 jan 2013
    14
    0
    0
    Bij ons wordt alles overlegd of minstens een week van tevoren gemeld, natuurlijk zijn er altijd dingen ongepland maar dan proberen we overdag daar even contact over te hebben of dit uitkomt. Je hebt beide toch ook een eigen leven buiten elkaar om en dat werkt dan niet echt als je maar gaat wanneer het je uitkomt.

Deel Deze Pagina