Geachte ************ U krijgt vandaag een laatste aanmaning voor we de openstaande vordering aan een incassobureau doorgeven. Denk er aub aan dat een incassobureau behoorlijke extra kosten met zich meeebrengt. U heeft de volgende openstaande vordering: Bestelnummer: 368KR2822586PW Datum: 25.03.09 Verzenddatum: 26.03.09 Openstaand bedrag: 13.26 Maak het openstaande bedrag van 13.26 (incl. administratiekosten) direct, vóór uiterlijk: 29.09.09 over naar onze bankrekening: F.VanLanschotbank Bankiers Rekeningnummer 26.01.91.256 t.a.v. Diginet GmbH & Co. KG BELANGRIJK! VERMELDT BIJ UW BETALING HET VOLGENDE REFERENTIENR: >> 368KR2822586PW << Indien deze aanmaning en uw betaling elkaar hebben gekruisd, kunt u deze e-mail als niet verzonden beschouwen. Bent u van mening dat u deze aanmaning ten onrechte heeft ontvangen neem dan aub contact met ons op per e-mail. Met vriendelijke groet Diginet GmbH & Co. KG Boekhouding Deze email kreeg ik van Pixum, terwijl ik daar nog nooit iets heb besteld! Ik laat m'n foto's altijd afdrukken bij WijFotoservice, Pixum snijdt heel raar af en het commentaar op internet is ook niet echt geweldig.. Nu is het de afgelopen paar maanden wel vaker gebeurd dat ik tijdschriftabonnementen ontving terwijl ik die nooit had besteld. Er is waarschijnlijk iemand die het heel grappig vind, en ik heb wel een vermoeden wie dat is, om dingen op mijn naam te bestellen.. Bij de tijdschriften heb ik altijd direct gemaild, en daar begrepen ze het altijd en werd het abonnement meteen stop gezet, maar Pixum dreigt nu dus met een incassobureau.. Nu vraag ik me dus af, als iets op mijn naam staat, ben ik dan verplicht om te betalen, ook als ik het niet zelf besteld heb? Ik heb natuurlijk meteen naar Pixum gemaild, maar heb nog geen antwoord gekregen..
Ik zou in dit geval niet mailen maar bellen, en je hebt niets besteld dus hoef je ook niets te betalen. Anders zou iedereen elkaar een oor aan kunnen naaien
Heb ik inderdaad ook gedaan, en gevraagd of er niet allemaal dezelfde foto's zijn besteld. Voor 13,26 moet je nogal wat foto's bestellen
idd niet mailen maar bellen! Anders zul je zien dat het weer even gaat duren en het alsnog naar incasso gaat. Wel raar at iemand dingen op jou naam gaat bestellen. Beetje flauw. (zacht uitgedrukt) Succes! Hoop dat het goed opgelost wordt.
Dit vind ik trouwens een hele rare zin. Ik heb nog nooit zo'n rare zin gelezen van een bedrijf. Waar ik werk worden er ook wel aanmaningen verstuurd, maar dan staat er in: indien u niet betaalt (o.i.d.) zullen wij deze betaling uit handen geven aan een incassobureau. Maar geen rare zin met: denk er aub aan dat een incassobureau behoorlijk extra kosten met zich meebrengt. En dan nog, het mailtje wordt volledig in het Nederlands verstuurd en er staat een Duits telefoonnummer bij. Ik vraag me af of je niet genept wordt, en wanneer jij betaald dat ze over je rekeningnummer beschikken. Ik zou het gewoon op z'n beloop laten....
Ik zou die fotos wel eens willen zien dan, weet je gelijk wie het besteld heeft! Ik ken iemand die dit soort dingen ook heeft gehad, helaas heeft dat diegene wel veel geld gekost (lid geworden van de loi ed).
Ik werk zelf op een reisbureau en heb een keer een klant gehad die werd genept door een "vijand". Die "vijand" boekte reizen op de naam van die meneer terwijl die meneer nooit op vakantie ging. Ik weet dat die meneer toen aangifte moest doen bij de politie en dat bewijs van aangifte toen bij ons moest afgeven. * Ik zou dus eerst contact opnemen met het bedrijf waar jij de aanmaningen van krijgt. * Vragen wat bij hun de procedure is in dit soort gevallen * Evt. aangifte doen bij de politie..
Kun je vragen naar wie ze de bevestiging hebben gestuurd? Die zouden ze misschien nog wel hebben...?? Misschien zou je uit dat mailadres kunnen opmaken waar die bestelling vandaan komt. En hoe zit het met het afleveradres? Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als het factuuradres...zou je toch achter moeten komen denk ik. Succes!
Ik zou juist niet bellen maar mailen of faxen, dan heb je altijd bewijs dat je verweer hebt tegen de vordering en die aan hen hebt doorgegeven. Als je belt dan heb je daar geen bewijs voor. Of bellen en dan een mail sturen waarin je refereert aan het telefoon gesprek dat je net hebt gehad met die en die persoon om zo laat, bijvoorbeeld. Vraag hun om bewijs dat jij de order hebt geplaatst (ip adres bijvoorbeeld) en om bewijs van levering, want jij hebt geen levering ontvangen. Het is namelijk zo: wie eist, bewijst.
Vind het ook wel een beetje raar dat er bij de contactgegevens op de site een ander telefoonnummer, bankrekeningnummer en emailadres staat. Impressum - Pixum Fotoservice Maar goed, dat kan misschien nog. Ik zou idd zoals hier boven staat ook bellen!
zoals al word geschreven, achterhalen waar de foto's naartoe zijn gezonden. heb je destijds niet ook een bevestiging per mail gehad dat de foto's klaar zijn of zo? Of eerdere herinneringen of aanmaningen gehad? Als dit de eerste is dan berust dit denk ik op een misverstand of zo.. wel ziekelijk als iemand dit bewust bij je doet!
FF oftopic hoor .. Das toevallig, je heet Chantal, je komt uit 1984 en je hebt op een reisbureau gewerkt .. Ik heet Chantal, kom uit 1984, en heb op een reisbureau gewerkt .. Toeval ?? hihihi.. Ontopic: Ik zou met bellen ook uit kijken want ik kreeg laatst een mailtje waarin stond dat je zulk soort brieven kon verwachten en dat dat weer van zo'n oplichters bedrijf is, ze laten je dan bellen naar een nummer waar je 10x door word verbonden en uiteindelijk je gelijk krijgt maar wel 10 euro kwijt bent aan de tel kosten... sneaky mensen zeg... bah
Ik zou ff bellen naar het nummer wat op de site van Pixum zelf staat. Daar je verhaald doen, want misschien is het idd wel een of andere oplichter....
Vind het een vage mail.. lijkt mij nep eigenlijk.. Door de zinnen die gebruikt zijn.. Maar ook door dat er onderaan, boekhouding staat, en er een email van hans@pixum.com als contact staat, waarom heeft hij hem dan niet ondertekent? én de pixem.com site is helemaal in het engels.. De nederlandse mail is gewoon info@pixum.nl.. Erg vaag.. zou er niet te veel mee doen.. en als ze niet terug mailen al helemaal niet, je email zegt toch niks over je huis gegevens? dus laat ze maar een incasso naar je email sturen Succes dr mee.
klopt inderdad het is standaart info@pixum.nl heb ook nog nooit van andere emails gehoord. En hoe willen ze aan jou huis adres komen? ze hebben niks vna je van gegevens. Dus zal inderdaad het lekker laten gaan... je hebt mailtjes terug gestuurd dus je hebt ten aller tijde bewijs mocht het wel zo zijn dat je wat gedaan hebt maar hun niks hebben laten horen.. en inderdaad zeker niet bellen nu heb je het zwart op wit.
Pixum Help - Pixum Fotoservice Je kan alleen via creditcard, of incasso betalen.. Dus als je op die datum niet eens rood stond, is het helemaal onmogelijk.. (vind het een zeer interessant verhaal)