hoi hoi misschien kan je het gemeentehuis opbellen. want volgens mij kunnen ze dat bij burgerzaken wel vertellen. groetjes sandra
hoi hoi, het kan ook niet zomaar hoor. Als het om je ongeboren kind gaat, gaat het wel iets makkelijker, maar niet als het om kinderen gaan die al ouder zijn. Er zal toestemmng moeten komen via de rechter zelfs. Ik wilde het namelijk voor mijzelf ook... wil de naam van mijn vader niet, maar 1 ik zou dan circa 250 euro lichter zijn, en 2 ik kom er niet voor in aanmerking, omdat er niet erge belastende redenen voor zijn. Klinkt achterlijk, maar zo werkt het wel in NL. Zoek eens op google achternaam wijzigen en dan vind je veel meer info
heb even wat opgezocht voor je wacht he. http://www.justitie.nl/onderwerpen/fami ... paragraph2 en hier een brochure. Succes.. het is toch iets duurder als je een baan hebt namelijk 390 euro... maar indien je een uitkering hebt is het minder http://www.justitie.nl/images/Naamswijz ... -33007.pdf
en je moet al betalen bij de aanvraag en als het afgewezen wordt door de rechter omdat er geen goede redene zijn dan ben je het geld dus kwijt en heb je nog steeds de achternaam die je niet wilt
Yeps erg he.... ik wil de naam van mij ook veranderen want waarom zou ik de naam van mijn vader nog langer dragen als hij mij toch niet moet de lullo.... en waarom is een goeie hoor, want die reden kan hij ons niet helemaal geven. Maar zo zie je maar weer in de brochuren, de gemeente gaat ook onderzoek verrichten en zal dus ook (stel in mijn geval) ook mijn vader verhoren, en wat nou als hij een bezwaar indient om mij te jennen ofzo weet k het, ben ik me geld dus al kwijt he... want ja dan komt er nog een zitting want ik moet dan weer daartegen in hoger beroep gaan.... en dat kost ook weer extra geld... dus dan is de vraag heeft het uberhaupt wel zin heeft om het te gaan doen niet waar
mijn vriend wil ook van zijn achternaam af omdat hij alleen de naam van deze man heeft en zijn zusje en broertje die een andere vader hebben dus ook een andere achternaam en dat ziet er gewoon stom uit. hij heeft zijn vader misschien 4x gezien in zijn leven en snapt ook niet waarom hij dan toch zijn achternaam heeft terwijl ze verder niks met elkaar te maken hebben. nu gaan we volgend jaar trouwen en krijgt mijn vriend mijn achternaam zo komt die van hem op de achtergrond en ja dat is toch een goedkope manier om er vanaf te komen ook onze kinderen krijgen mij achternaam om misverstanden te voorkomen.
als je kindje allen jouals ouder heeft en dus ook jouw achternaam heeft. als je kindje later wordt erkend kan je op dat moment de achternaam veranderen naar de achternaam van degene die jouw kindje erkend.de kosten zijn 0,0.ik heb het pas gedaan tijdens ons ondertrouw. hoop dat je hier wat aan hebt
Hoi Dames, Bedankt voor jullie reactie. Het zal idd zo gaan dat het kindje mij eerst als ouder heeft. Vind het fijn om te horen dat er verder geen kosten aan verbonden zijn als de vader het kindje gaat erkennen en het kindje zijn achternaam gaat krijgen. We zijn er namelijk nog niet helemaal uit hoe we dat gaan doen. Groetjes
Bij ons kostte het niks. Heb wel om toestemming moeten vragen bij de koningin. Omdat de pa niet accoord ging kwam er een onderzoek van de kinderbescherming. Deze ging na onderzoek accoord met mijn wens! Zagen geen reden waarom het niet zou mogen. We waren op dat moment wel al jaren gescheiden en ze kreeg mijn naam. Wilde ze zelf. Suc6! Liefs Marjo