Is lastig te zeggen. Maar ik ben wel iemand met een vlotte babbel zegmaar, en ik heb erg veel last van twijfel /angst voorafgaand aan bvb een sollicitatiegesprek, presentatie, etc, maar op het moment zelf dan (misschien door adrenaline??) verschuift dat meer naar de achtergrond. Ik maak me wel veel te druk, want na afloop altijd giga hoofdpijn
Ik! Waarom? Ik ben zelden zenuwachtig, weet altijd wat ik moet zeggen, ben niet snel stil te krijgen, heb geen moeite met presentaties of sollicitaties is wat dan ook... Ben ook absoluut niet vatbaar voor de meningen van anderen over bijvoorbeeld de opvoeding van mijn kinderen. Ben gewoon niet snel van mijn stuk te krijgen
Ik denk dat iedereen op bepaalde vlakken twijfels of onzeker is. Ik ben heel zelfverzekerd in mijn werk, ik weet wat ik kan. Ook presentaties oid geven vind ik geen probleem. Ik praat redelijk makkelijk met mensen. Maar er zijn ook dingen waar ik minder zeker in ben. Ik wil vaak de lieve vrede bewaren en ben snel bang dat mensen boos op me zijn (dit is alleen in vriendschappen en familie) Als mensen me ontmoeten denken ze altijd dat ik super zelfverzekerd ben maar dat is lang niet altijd zo.
Ik kom altijd heel sterk en zelf verzekerd over. Maar het tegen over gestelde is waar. Kan overal over na denken en of piekeren. Hoe mensen reageren en waarom. Zwaar vermoeiend. Maar zal niet het puntje van mijn tong laten zien overal. Maar begin je met mij te praten dan zal je merken dat er een onzeker persoon achter schuil gaat. Het gezegde is waar. De overschreeuwer overschreeuwd vaker zich zelf.
Ik heb veel zelfvertrouwen en hoe ik dat weet. Ik twijfel zelden, voel me over het algemeen goed en vertrouwd met de beslissingen die ik neem, kijk zelden (negatief) terug en heb vertrouwen in de toekomst. Ben meer dan bereid te luisteren naar anderen, juist omdat ik vertrouw op mijn eigen afwegingen en sta vierkant achter de keuzes die ik gemaakt heb. Lekker gevoel maar voor veel mensen makkelijk te verwarren voor arrogantie maar mijn zelfvertrouwen heeft niets te maken met anderen. IK vind dat ik het goed doe.. dat zegt niets over hoe ik vind dat een ander het doet. Ik kijk ook graag 'af'
Soeza klinkt heerlijk! Luciaatje, klinkt herkenbaar!! Hier ook onzeker maar blijkbaar zien mensen dat niet of kom ik anders over.
Hmm lastige..ik weet dat ik op veel vlakken heel weinig zelfvertrouwen heb. Maar weet ook dat ik in sommige dingen zeker handel en zeker ben van mijn handelen, maar dat staat los van het echte zelfvertrouwen bij mij. Waarom ik dat laatste weet?? Omdat het mij niks doet als iemand daar iets over zegt...dat commentaar zeg maar daarover mij noet raakt. Zodra ik er over ga nadenken is dat voor mij het teken dat ik toch niet helemaal zeker was.
Ja moeilijk uit te leggen. Voorbeeld: Ik weet dat ik mijn werk goed doe. Ondanks dat twijfel ik dan toch of een ander dat ook vind en dat maakt me dan toch weer onzeker. Ik kan goed spreken voor een groep mensen totaal geen moeite mee maar toch ben ik enorm onzeker. Of dat terecht is geen idee.
Dat lijkt me een heel vervelend gevoel inderdaad.... En het zal niet terecht zijn waarschijnlijk, want op mij kom je in je berichten over als een super lief persoon!
Ik heb wel zelfvertrouwen, hoe ik dat weet, tja. Ik geloof gewoon in mijzelf. Er zijn heus wat puntjes waar ik onzeker over ben, maar over het algemeen ben ik tevreden.
Helaas niet.. zou het wel super graag willen! Veel mensen denken dat ik zelfverzekerd ben maar wie mij beter kennen weten dat ik diep van binnen onzeker ben. Maar ik vecht er wel tegen en dat helpt wel.
Dat heb je mooi gezegd! Ik vind mezelf een stuk zelfverzekerder dan vroeger, toen ik mezelf nog aan iedereen aanpaste om maar zoveel mogelijk aardig gevonden te worden.(en alsnog stank voor dank kreeg) Ik sta wel open voor wat een ander te zeggen heeft, maar ik hecht er niet zoveel waarde aan dat ik mijn eigen mening hierdoor wegcijfer. Dus wel ene oor in en andere uit en wat ik daarvan kan "gebruiken" dat blijft wel hangen.
Lijkt me heerlijk om zo te zijn. Ik kan me ontzeeeeeettend druk maken en achteraf valt het altijd mee. Zo vervelend, dat gepieker en gestress altijd, maar kan het niet veranderen. Op het moment zelf ben ik aan de diaree en is m'n eetlust ver te zoeken. Als iemand een wondermiddel heeft hoor ik het graag!