Nieuwe partner verhuizen met de kinderen?!

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by september08, Sep 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Iemand die een nieuwe partner heeft gevonden en is gaan samen wonen op een andere plek?

Wij zijn niet zover hoor. Maar ik weet dat ik van de zomer m'n huidige huis uit moet.
    Ik kan dan gaan huren in m'n woonplaats, maar m'n vriend opperde al kom bij mij wonen.
    Dit is zon 20 km verder op. Dus de jongens moeten dan naar een andere school en opnieuw vriendjes maken. En opvang zoeken voor en na school voor ze.
    Vind ik erg moeilijk! Het liefst bleef ik voor hun in m'n woonplaats.
    Alleen heb ik straks ene huurhuis en hij een groot huis met grote tuin! Dit heeft hij vorig jaar gekocht, dus wil dit eigenlijk niet verkopen en in mijn woonplaats iets kopen. Daarbij woont hij vlakbij m'n werk. Mijn woonplaats is voor hem bijna 1,5 rijden ipv 50 min ivm altijd file..

Lastig vind ik dit.. Hoef nu niet te beslissen hoor... Maar misschien heeft iemand wel tips of ideeën?!

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Zwlf gen ervaring mee, maar de partner van mijn beste vriendin wel.
    Hij had al 3 kinderen die in de ene woonplaats op school zitten en daar hun vriendjes en sport hebben.
    Zij hebben de stap wel gemaakt om een stukje verder weg te gaan wonen. De kinderen gaan echter gewoon nog naar de oude school en ze zitten nog steeds op de sporten in de oude woonplaats. Deels ook omdat hun moeder (waar ze om de week zijn) nog wel in die woonplaats woont. Maar ook om ze niet teveel uit hun oude omgeving te trekken. Die kinderen waren op moment van verhuizen ong. 5, 8 en 11. Als ze willen spelen met kindjes in hun oude woonplaats, dan brengen mijn vriendin of haar partner of de oppas ze ook gewoon naar de oude woonplaats.
    De beslissing is wel deels in samenspraak met de kinderen gemaakt, als zij het echt niet zagen zitten dan hadden ze het niet gedaan.
    Uiteindelijk hebben de kinderen het heel erg naar hun zin op hun nieuwe stek.

Succes met je keuze, lijkt me niet eenvoudig.

3. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Ja zoiets had ik ook wel fijn gevonden..
    Helaas wonen we dan toch tever weg. Zou 2 dgn dan in de problemen komen. Ook is m'n werk net de andere kant op.
    Pff.. Zoveel lastige dingen die erbij komen.

4. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female
    Niet doen. De kinderen gaan voor je nieuwe vriend. Hen laten verhuizen en naar een nieuwe school laten gaan zou ik niet doen, dat jullie gaan samenwonen is al een hele grote stap voor ze. Kun je niet iets zoeken in je eigen woonplaats? Lijkt me in dit geval een stuk gunstiger voor je kinderen. Dat jullie dan wat langer moeten rijden voor je werk is dan jullie probleem, maar maak het niet het probleem van je kinderen (sorry ik heb te vaak gehoord en gelezen dat het mis gaat)

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Mijn man en zijn ex hebben de afspraak dat geen van beiden uit deze woonplaats zal verhuizen zolang de kinderen nog op school zitten. Zijn jongste is nu 13 en zit in 3vwo, dus nog iets meer dan drie jaar en we zouden ook aan een andere woonplaats kunnen denken. Maar voor die tijd dus niet en dat accepteer en respecteer ik volledig.

6. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Hoe lang zijn jullie bij elkaar? Hoe is de relatie tussen je vriend en je kinderen. Als dat allemaal goed is zou ik het wel doen. Ze moeten toch al verhuizen en ook in een normale gezinssituatie komt het voor dat je naar een andere woonplaats verhuisd. De zomer is ook een geschikt moment daarvoor.
    En het is wel in het belang van de kinderen dat je dicht bij je werk woont. Eerder opgehaald bij bso bijvoorbeeld. Je bent er sneller als er iets gebeurd.

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou het zelf mijn kinderen nooit aandoen.
    En er pas aan beginnen als jullie minimum 3 à 5 jaar samen zijn. (Als hij vorig jaar een huis in zijn ééntje heeft gekocht ...)

Het loopt helaas te vaak mis in samengestelde gezinnen.
    Straks verliezen de kinderen hun vriendjes, verhuizen, het loopt over pakweg 2 jaar mis ... en ze kunnen van tevoren beginnen.

Hoe ziet je ex (de vader van de kinderen) het?
    Want als die nu niet veraf woont heeft dit ook een weerslag op de omgang en als het blijft duren op 't feit dat zijn kinderen later nauwelijks contacten zouden hebben in de stad waar hij woont.

8. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Pff.. Jullie noemen allemaal dingen die ook door m'n hoofd schieten...
    Natuurlijk staan m'n kinderen op plaats 1. Anders was ik waarschijnlijk al zo goed als bij hem ingetrokken.
    De angst dat het misschien niet goed gaat na een jaar of langer... Dat vind ik het moeilijkste! Jongens komen er wel overheen dat ze moeten verhuizen is sowieso, alleen dan 20 km verderop.. Dus zullen best verdrietig zijn dat ze van school moeten.
    Maar aan de andere kant, nu zijn ze nog klein en maken ze snel vriendjes.
    Niemand kan me garanderen dat deze relatie goed blijft gaan. Heb gedacht aan aantal jaren latten.. Maar dan zou het wel moeten tot de jongste naar voortgezet gaat. Dat is dus 8 jaar... Vind dat eigenlijk ook geen optie. Naast hun geluk, verdien ik dat natuurlijk ook.
    Hij zit nu door de week bijna de hele week bij ons. En het weekend om en om. Dus 1 huis wordt zo amper gebruikt..
    Het verkeer blijft wel een obstakel, reistijd van 1,5uur om naar mijn huis te komen.. En dit moet zeker nog 3/4 jaar.. Wil niet midden in het schooljaar verhuizen. Dus hierheen verhuizen is alleen daarom al een ding.
    Zijn huis heeft hij nu bijna 2 jaar en is super voor ons met z'n allen, groot, grote tuin. Dat krijg ik straks niet als ik in m'n woonplaats ga huren. De toekomst is daar ook veel beter voor ze...
    Pfff.. Lastig... Gelukkig heb ik nog even de tijd... Voorjaar moet ik wat gaan beslissen..

9. doedel

doedel Bekend lid

Sep 7, 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ik denk en vind dat je zeker zou kunne verhuizen tegen die tijd. Garanties heb je inderdaad nooit maar die heb je ook niet als je wel in je woonplaats blijft.

Het zal in het begin misschien even wennen zijn voor jullie allemaal dat went dan van zelf wel.

En het je kinderen "aan doen" kom op zeg je verhuist niet naar Amerika...

10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female
    Want met een lat-relatie ben je niet gelukkig? Sorry, ik zou toch echt in je eigen woonplaats blijven. Prima dat hij een fijn huis heeft, jouw kinderen gaan voor.

11. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Nee ik word van een lat relatie njet echt gelukkig.
    Die maanden nu, vind ik persoonlijk niet ideaal.
    Bedankt wel voor alle reacties!

12. Rozaly

Rozaly Bekend lid

Apr 26, 2011
    736
    0
    16
    Ik zou de stap nemen als je zeker bent over je relatie. Gezinnen verhuizen wel vaker... en je woont nu al praktisch samen dus dat is niet zo'n grote stap.
    Zelf zou ik alleen niet in de zomervakantie verhuizen. Zie dat bij de nieuwe kinderen in mijn klas ook, als je bijv na de meivakantie komt, kun je nog wennen aan de groep. Heb je in de lange zomerweken al vriendjes etc. En dan zit je er ook niet 6 weken tegenaan te hikken... (behalve als je in groep 8 zit, dan is het weer anders...)

13. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Ik zou het niet doen. Maar voor een ieder is dat zo persoonlijk. Natuurlijk ben jij ook belangrijk. Maar wat mezelf betreft zou ik wat langer in een relatie willen zitten eer ik mijn hele stabiele omgeving overhoop gooi. Wat had je gedaan als je geen relatie had? Het is een makkelijke optie. Jij moet eruit..hij heeft een plek..groot..tuin..maar je hebt nog maar kort iets met elkaar. Hoe zit het met de bezoekregeling van de kinderen? Waar woont hun vader? Allemaal dingen die je mee moet nemen..

14. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Mijn vriend en ik zijn nu ruim 2 jaar samen, wonen 30 km bij elkaar vandaan. Ik woon in een duur huurhuis en hij woont veel goedkoper. Nu zijn we aan het rond kijken voor een koopwoning, eerst gekeken in zijn woonplaats want het is daar best gezellig en mijn zoontjes hebben ook veel vriendjes daar. Na de bezichtiging vloog het me allemaal zo aan, mijn zoontjes hebben hier hun school, sport, vriendjes, papa en familie. Heel goed nagedacht en besloten om maar maximaal 8 km van mijn woonplaats weg te gaan. Ik vind dat er veel te veel veranderingen zijn voor mijn zoontjes als ik te ver weg ga wonen van mijn huidige woonplaats. Mijn vriend snapt dit gelukkig goed, en vind het geen probleem. Dus we zoeken rustig verder, en hebben absoluut geen haast

15. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Goed dat je erachter bent gekomen!
    En dat jullie samen achter de keuze staan!
    Ik heb zelf niet zin binding met m'n woonplaats nu. Ik ben samen gaan wonen bij m'n ex z'n woonplaats. Handiger omdat het een stad in met alle voorzieningen en ik uit een dorp kom.
    M'n nieuwe vriend woont dichterbij m'n ouders en meeste familie.
    M'n jongens zouden alleen 20 van m'n ex en schoonouders gaan wonen.
    En grootste 'probleem' vind ik dus school. Vriendjes maken ze zo...
    Maar heb nog steeds de tijd.. 😉

16. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Hoe staat je ex hier in? Of heb ik daar over heen gelezen.
    Als jij dichterbij je familie gaat wonen snap ik je wel.
    En op school wennen ze snel genoeg. Ik neem aan dat je kinderen ook wel bij je vriend buiten spelen en andere kinderen kennen? Kinderen wennen opzich wel snel. Het blijft een moeilijke keuze.

17. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    M'n ex? Ja denk wel dat hij er rekening mee houd. Hij maakt wel eens de opmerking, als jij gaat samenwonen bv..
    Hij wil niet dat ik verder als 100km van hem ga wonen. Dat snap ik en zou ik ook niet doen, dan ben ik ver van iedereen en zou ik het echt alleen voor mezelf doen om bij m'n vriend te zijn!

Share This Page