Over een poosje zijn wij daggasten op de bruiloft van een vriendin van mij.. Ze willen als cadeau graag geld hebben. Wat is een normaal bedrag om te geven? En wie heeft er een leuk idee om dit in te pakken?? Een andere vriendin maakt al een kartonnen bruidstaart, en ik heb ook al eens een tijdschrift met foto's van het bruidspaar op de voorkant gegeven. Wie heeft er nog andere ideeen??
Is het echt een goede vriendin dan vind ik 100 euro een mooi bedrag. Voor een gewone vriendin zou ik 50 euro doen. Een vage kennis waar je alleen s avonds op het feest even langswipt zeg ik 20 euro
Dat is denk ik voor ieder persoon verschillend. Wat de één kan missen, dat wil niet zeggen dat de ander dat ook kan missen.... Er zijn niet echt regels voor denk ik, gewoon geven waar je je goed bij voelt.
Het bedrag verschilt inderdaad met wat voor vriendin het is, en hoe je eigen financiele situatie is natuurlijk. Toen het nichtje van mijn ex trouwde stond er onderin de uitnodiging: heel veel envelopjes als cadeau tip. Dit hebben wij letterlijk genomen En dus uiteindelijk iets van 100 envelopjes dichtgeplakt met ieder wat geld, sommige 5 euro, sommige 10 cent, Dit in een mooi ingepakte schoenendoos gedaan met een mooie strik erop! Simpel, maar ze vonden het leuk Liefs, Savannah
Ligt er een beetje aan hoe goeie vriendin het is. Als het een gewone vriendin is zou ik 50 euro doen en als het een goeie vriendin is 75-100 euro.
Is inderdaad heel persoonlijk, hoor! Wij kregen van één stel vrienden 100,- (tweeverdieners zonder kinderen) en van andere vrienden 20,- (stel met 2 kinderen en mama werkte niet ivm gezondheid). Moet ook eerlijk zeggen dat alleen die twee me echt zijn bijgebleven, omdat ik bij beiden stil was van het bedrag (positief!!). De rest onthoud je echt niet, hoor! Het is al fijn dat mensen komen en íets geven. Tenminste, dat was bij ons zo Ik kan me echt niet meer herinneren wat anderen hebben gegeven omdat ik dat echt niet het belangrijkste vond.
Ik zou 50 euro doen als het een hele goeie vriendin is. Een leuk idee, hartvormig silliconen bakvorm(Xenos),badeendjes bruidspaar(Xenos), mooi lint ,pak witbroodmix en het bedrag in munten. Bak het brood met de munten erin, lint er om en de eendjes er boven op........voila. Of als je ze aan het werk wil zetten: een (denkbeeldig)rekeningnummer nemen, voor elk cijfer een telefoonboek, in elk telefoonboek een cijfer omcirkelen en als ze het juiste rekeningnummer hebben dan krijgen ze het geld.
Bedrag is idd persoonlijk. Cadeau idee, we hebben het een keer in een grote ballon gegeven. Ook een keer een wit brood gekocht en daar allemaal briefgeld in gestoken dus symbolisch voor de wittebroods weken
Het bedrag verschilt inderdaad.. Als wij een echte Twentse bruiloft hebben geven wij 125 euro. Anders 75 tot 100 euro. Geldboompje, geld in een heliumhartballon..
Wij hadden het geld wat we gekregen hadden allemaal gewoon bij een kaart/envelop in, gelukkig want dit was leuk en makkeljk uitpakken op bed 's nachts! Ik vind een heliumballon en daar muntjes en klein papiergeld in ook erg leuk. Wij kregen vooral 50 euro van vrienden, van de familie vaak wel iets meer, soms ook niet ,echt afhankelijk van wat ze te besteden hadden!
wij hadden een geldboompje gekregen! Dachten echt al het geld eruit te hebben gehaald en het boompje in de tuin geplant. Maandje later loop ik door de tuin en zie er nog een tientje in hangen!!! Echt een geldboompje dus! Vonden wij erg leuk om te krijgen!
wij doen ook meestal 50 of 60 euro. zou dat bij allemaal doen alsi k hele dag er was. qua ideeen : ik heb van me broer een doos met enveloppen gehad alllemaal dichtgeplakt ook en in ens zat een heel klein briejfe waar het geld zich bevond. was wel ff zoeken dus (mooie was dat ie vergeten was het er neer te zettten hahah dus hele schuur op de kop snapte er niks van stond het nog achter in zijn auto haha) we hebben een ton gehad met erin een mega lange slang met duktape en ertussen allemaal kleiingeld maar ook o-ringen ertussen. de bekende geld boom (persoonlijk vind ik die afgezaagd maar goed is een gauwe ouwe zeg maar.) de bruidstaart van papiermachee was hier oook. we hebben zelf al eens een ied gemaakt mmet veel kleingeld erin. (dis was dus voor een colega millitair van manlief) we hebben laatst nog een kluis gekocht met een heel stel vrienden en daar al het geld in gedaan erbij ene telefoon boek met de cijfers erin omcirkeld. was ook erg leuk ze hebben er toch een mnd over gedaan. wat ik ook leuk vond is een hartvorm ijs maken en er steeds een laagje geld bijinstoppen en dan weer invriezen. dan op de dag zelf ophangen aan een stelage en waxineliichtje eronder zo dat het geld erl angzaam uitvalt. een kaars maken en er kleingeld instoppen dan meoten ze dus elke avodn kaars branden om het geld te krijgen. hihi. meer ideeen heb ik ff niet
ik geef altijd een geldboompje. leuke plant uitkiezen en hier geld inhangen zowel brief als munt ook een keer iemand die geld wilde (ivm verbouwing badkamer) die hebben we een ovenschaal gegeven met allemaal blauw crepepapier waaraan geld vast zat. en daar 2 bad eendjes op. een bruid en bruidegom. en qua bedrag dat is echt wat je kan missen en hoe dicht iemand bij je staat.
geld geven is persoonlijk.... we hebben toevallig zaterdag nog een bruiloft gehad van vrienden, hebben 50 euro gedaan... en bij familie of hele goeie vrienden is het rond de 100 euro! een brood bakken met het geld erin! van Blond Amsterdam de bride en groom mokken, en deze in een cadeaudoos inpakken met een broodmaak pakketje, en het geld in het cadeau verstoppen.... een vissekom met vissen, en op de bodem de munten.... een kaars maken met muntgeld een kluisje etc....
Wij geven meestal tussen de 75,- en 100,- Ligt natuurlijk erg aan wat je te besteden hebt, maar vind 50,- nogal weinig...(als je niet meer kan missen is alles natuurlijk heel lief!) Maar dat komt misschien ook omdat wij hier (Twente en omstreken) gewend zijn om op bruiloft goed te geven... Ligt er ook wel aan wat voor bruiloft het is... Wordt het echt in een zaal gedaan met alles erop en eraan geven we vaak meer dan een bruiloft met een tuinfeest...(hoe leuk ook!) Veel plezier! Liefs
haha dan mag je wel uitkijken dat het niet in de kaars terrecht komt teminste alleen bij briefgeld dan he
50,- euro als daggast 20 a 40 euro avondgast Gewoon in een kaart, vonden wij zelf het makkelijkst met onze bruiloft. Maar dat is eigen keuze en heb al wel wat leuke ideeen voorbij zien komen.
Bij mij het afhankelijk hoe goed we bevriend zijn, en of ik dag of avondgast ben. Bij goede vrienden als daggast 100 euro, en als avondgast 50 euro...