Hoi allemaal, Enige tijd terug heb ik afstand genomen van het forum. Het werd een beetje te moeilijk voor mij, zat midden in een ivf poging die werd afgebroken wegens de ziekte van Graves ( te snelle schildklier). Nu anderhalve maand later gaat het gelukkig stukken beter. Ik heb de keuze niet hoeven maken die me in eerste instantie werd voorgesteld: radioactieve behandeling of een jaar lang aan de medicatie. Want wat blijkt, als je een beetje doorspit kom je genoeg alternatieven tegen. En er bleek een medicament te zijn wat je wel mag gebruiken bij zwangerschap. Mijn internist was enorm terughoudend hierover, maar ik laat me niet zomaar ergens van afbrengen. heb de IVF arts gebeld die weer op haar beurt even een en ander uit gezocht heeft over eventuele consequenties.....nou die zijn er dus niet ( voor zover bekend natuurlijk). Gisteren heb ik mijn eerste waarden te horen gekregen en die waren goed, dus ik mocht alweer halveren met medicatie. Dus ik had eigenlijk alweer hoop dat ik in november weer een poging mag doen. Alleen word ik pas begin november teruggebeld door het ziekenhuis....grrrrr.
jeetje dan moet je ook lang wachten... kunnen ze daar niet nu al iets over zeggen? of ligt het aan je medische situatie... wat goed trouwens dat je zelf op zoek bent gegaan naar altenatieven , zo zie je maar een arts is ook maar een mens en ze kunnen onmogelijk alles weten.. lang leve het internet... pppffff soms dacht ik wat had ik zonder het internet gedaan..... heel veel succes gr jose
Hey joseetje, Ligt inderdaad aan mijn medische situatie ( ik heb Graves een schildklieraandoening). Mijn waarden zijn stabiel, maar dat wil ik wel eerst met een arts bespreken.
Wat vervelend voor je en dan nog wachten tot november! Ik heb een te traag werkende schildklier; dat is over het algemeen makkelijker te behandelingen. Na de eerste onderzoeken bij de gyn zijn ze erachter gekomen en nu sta ik onder behandeling bij de internist. Ik moet elke dag medicijnen slikken en de waarde in het bloed is de laatste maanden vrij stabiel gebleven. Daardoor mocht ik verder met de behandeling en ik heb een week geleden mijn eerste IUI gehad. Spannend allemaal hoor. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt en dat je alle steun van het ziekenhuis krijgt!
Hoi Smoeltje, Welkom terug meid . Zo, jij hebt een en ander meegemaakt zeg als ik naar je onderschrift kijk. Heel veel succes met de toekomstige behandelingen, ik hoop dat deze aanslaat en je weer vooruit kunt kijken. Groetjes Vanilia
Hallo wanna be a mom, Ja, ik ben al blij dat de waarden zo snel bij mij goed zijn. Er zijn mensen die jarenlang blijven hannessen. Vervelende is dat je het gevoel krijgt dat je leven stil staat. Had ik nu al mijn kinderen dan zou ik er wat geruster onder zijn. En net als jij ben ik 36 jaar, dan voel je die klok luid en duidelijk tikken. @ Vanillia, ja...maar ik heb met mezelf afgesproken dat het hierbij blijft En ach, ik ben iemand die erg veel relativeer...dat scheelt misschien ook wel. wat niet wil zeggen dat het soms gewoon moeilijk is hoor. En hoe is het met jou? Jammer dat het misgelopen is, je was eindelijk zwanger en dan loopt het zo af....
Hoi meid, Ja joh, het kan heel raar lopen. Eindelijk zwanger en dan zoiets. Soms heb ik ook het gevoel alsof de tijd stil staat en ik op èènn punt vast blijf steken en dat iedereen om me heen vrolijk verder leeft met kind en al. Ik ben 30 en ik voel al de klok tikken . Maar ik probeer positief te blijven en naar de toekomst te kijken. Het is soms moeilijk, maar we hebben het allemaal moeilijk toch? Ik hoop gewoon dat al onze moeite ooit beloond wordt. Nogmaals succes meid en ik ga je volgen. Liefs.
Hoi Smoeltje, ik wil je alvast veel succes wensen met jullie behandelingen! Wel vervelend dat jullie zo laat pas telefoon krijgen! groetjes, timonneke
Vanilia, jij bent ook zo positief ingesteld he? Mar soms is het erg moeilijk merk ik en dan denk ik: als het meant to be is, laat dat dan alstjeblieft snel duidelijk zijn. Ik kan niet zo goed tegen wachten en dat doen we nu al 3 jaar...zucht. Mensen in mijn omgeving vinden dat ik positief moet blijven, er zijn immers anderen die langer bezig zijn. daar zit je dan met je positief ( denk je dan ) instelling. Meid, ik hoop dat je snel weer zwanger zal raken en dat het dan goed gaat. Timonneke, ik ga gewoon lekker zeuren as maandag. Kan ik nl heeel goed En jij ook heel veel succes! het wordt nu erg spannend voor jou.
Hoi Smoeltje, Nou dat valt wel mee hoor met die positieve instelling, haha. Ik heb echt genoeg dagen dat ik erdoor heen zit en er geen vertrouwen meer in heb. Maar dat is dan even een dipje waar je weer uit moet klimmen. Ja over het algemeen gaat het wel en kan ik het allemaal relativeren, maar het blijft verdomd moelijk . Meid, we doen ons best en gaan er voor. Ik geloof dat onze tijd ook echt wel weer komt. Dus hou de moed erin he. Liefs.
haha, dan weet je dat wel over te brengen. Maar ik snap wat je bedoelt....soms kan ik mezelf wel schieten omdat ik er constant mee bezig ben. Echt niet leuk meer. Maar gelukkig neemt mijn positieve relativerende kant het ook vaak over en dan kan ik er weer tegen aan. En ik zeg ook telkens tegen mijzelf: heb geduld het komt wel.