Afgelopen dinsdag heb ik na 12 weken zwangerschap toch helaas een miskraam gehad. We zouden vanavond eigenlijk de 12 weken echo hebben gehad. Nu wil ik toch graag iets wat me herinnert aan deze korte zwangerschap, omdat ik denk dat dit kan helpen het te verwerken, maar ik weet niet goed wat. Ik zat zelf te denken aan een bepaald sieraad of zelfs een kleine tattoeage. Hebben jullie iets waardoor als je er naar kijkt toch nog even op een positieve manier terug kunt denken aan je veel te korte zwangerschap?
Hoi Willes, Veel sterkte met het verlies van jullie kindje. Ik heb een aantal dagen na mijn MA een hangertje gekocht van een vlindertje voor aan mijn ketting.
@willes, ten eerste héél veel sterkte met je verlies... Je zou inderdaad iets aan de kettinkje kunnen hangen oid. vind dit persoonlijk ook héél mooi: Bekijk bijlage 112152
Veel sterkte met het verlies, het is niet niks... Ik heb een vlinder-schakel in mijn nomination armband (gekocht in oostenrijk, waar ons kindje wat ik nu draag gemaakt is ) en ik wilde heel graag 2 kleine vlinders (heb 2 MA's gehad waarbij de kleintjes met 8 en 9 weken stopten met leven) met een soort bloem laten tatoeren op mijn enkel maar ik telde meteen weer aan dus dat wordt een plan voor later
Heel veel sterkte met het verlies! Zelf had ik al een vlinder oorbel vanwege vriendin die verongelukt is. Deze oorbel staat voor mij heel sterk voor leven / dood. Nu vind ik het ook een mooi symbool voor ons vlindertje. Zit zelf aan een tatoeage te denken, wel een kleine en met naam van zoontje ernaast oid, ben er nog niet helemaal uit.
Bedankt voor jullie reacties! De beeldjes vind ik erg mooi, maar ik wil echt iets wat ik bij me kan dragen. Ik denk dat het toch een oorbel gaat worden, aangezien ik bijna geen kettingen en armbanden draag, maar wel oorbellen. Ik ga er nog even over nadenken.
Ik heb in januari een miskraam gehad en heb een tattoo laten zetten. Nou wilde ik al een bloem laten zetten dat heb ik gedaan met een vlinder erbij nu die wegvliegt. Bekijk bijlage 112717 Hij staat tussen m'n schouderbladen.......ben nu zwanger en de naam van de kleine komt eronder te staan. Dat word de steel van de bloem.
@naad wat een prachtige tatoeage! Ik heb zelf een maansteen in de vorm van een traan aan een ketting hangen. Voor mij staat deze symbool voor het verdriet, maar ook de schoonheid van mijn vlindertjes. Ook al zijn onze vlindertjes weggevlogen, ze zijn wel ontstaan uit iets moois.
@ naad24: wat een prachtige tattoo! Nou ik er toch niet zo lang over na hoeven denken. Heb gisteren een extra gaatje in 1 oor laten schieten en daar komt straks een mooi klein knopje in de vorm van een sterretje in. (zit nu een zweerknopje met een sterretje in). Bedankt voor jullie mooie ideeën en iedereen veel hoop en geluk gewenst.