Wij vinden beiden de naam Dean leuk ( op zn nederlands uitgesproken, dus Deean zegmaar. ) Nu denkt mijn man zeker te weten dat iedereen 'Dien' zal gaan zeggen en dat willen we zien te voorkomen. Hoe zouden jullie dat aanpakken? Zouden jullie de schrijfwijze aanpassen? Zoals bijv Déan...
Ik zou Dean op zijn Engels uitspreken. Op zijn Nederlands vind ik het niet mooi en verwarrend. Sorry.
Ik ben het met je man eens. Denk dat iedereen in eerste instantie Dien zal zeggen. Déan heb ik nog nooit van gehoord, maar ik zou het dan inderdaad wel met trema spellen.
Iedereen zal Dien zeggen. De é zal iets helpen misschien maar doordat de a en e 1 lettergreep is (in Dien) is dat meer geluk dan wijsheid.
Misschien is Dejan schrijven een oplossing? Hoewel het dan ook niet helemaal klinkt als dee-an. Maar Dean spreek ik ook uit als dien.
Dan moet je het haast spellen als Dian, en dat is toch een meisjesnaam? Dan vind ik Dion weer mooier. Ik denk ff hardop mee hoor
Ik denk dat Déan het wel iets duidelijker maakt maar de meeste mensen zullen het in eerste instantie toch verkeerd uitspreken. Maar goed, één keer verbeteren en ze zullen het in vervolg wel goed zeggen.
+1, hoewel trema de puntjes zijn. Zo'n streepje erop dus. Zal wel iets schelen, maar denk dat nog velen het verkeerd zullen uitspreken. Maar een keer verbeteren helpt vast wel.
Pff, wat lastig hè! Wij vinden weer eens iets leuk Ikzelf spreek de naam uit net als in sleeën, zeeën, feeën, zoiets zegmaar. Dus geen Dian zoals sgforce al aangaf, want ook ik vind dat een meisjesnaam. En Dejan geeft inderdaad een idee van de uitspraak, maar de schrijfwijze vind ik dan weer niks... Ingewikkeld dus Misschien weten jullie een naam die erop lijkt?
Ik zou niet voor een variant van Dean gaan met trema of accent. Soms vallen die weg, of mensen weten niet hoe ze te gebruiken op een toetsenbord, en dan staat er toch echt Dean met uitspraak Dien. Lijkt me erg vervelend voor je toekomstige zoon.
dus je spreekt het eerder uit als Deejun dan? mmm geen gemakkelijke... Leon lijkt er wat op maar is toch heel iets anders.
Als juf heb ik vroeger ook een jongetje in de klas gehad dat Dean heette, uitgesproken als Deejan, dus ik vind het niet zo gek. Na een keer fout zeggen, weten ze het wel....