En daar zijn we weer lastig!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Tatiana25, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik snap je helemaal! Ik denk mezelf ook helemaal gek over een mooie naam :)!!!

Nu, om jou eventjes (hopelijk) te helpen:
    In jouw lijstje vind ik Vayenne het mooiste. Vraag me wel af of je het accentje niet naar de verkeerde richting hebt gezet en het niet Vayèn moet zijn als je voor deze schrijfwijze kiest...
    En in plaats van Senna vind ik Siënna heel erg mooi, het trema op de e omdat ik het echt het mooist vind als het ook wordt uitgesproken als si-enna en niet als sjenna...

Succes nog!!!

2. Onje

Onje Niet meer actief

Liv natuurlijk ;)

3. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Uitspraak Viénn = Vie-en

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Dan zou ik een trema op de e zetten. Het accent naar rechts geeft een lange ee-klank..

5. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Ik zie dat ik het verkeerde accent heb gebruikt. Ik heb het geschreven gezien als: Viènn. Een korte e klank dus. Ze spreken het wel uit als Vie-en.

Om verwarring te voorkomen zou je het als Viënn kunnen schrijven.

6. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wij vonden het ook moeilijk om een naam te bedenken maar ben wel heel blij dat wij met 20 weken de knoop door konden hakken. Geeft inderdaad toch wat meer rust. ;) Even jou lijstje bij langs:

-Liv (mooi appart stoer) Erg mooi! Stond ook bij ons op de lijst maar niet gekozen omdat iemand anders in de omgeving ons voor was.
    -Mila ( lieve naam) Ook mooi! Jammer alleen dat ie zo populair wordt.
    -Linde ( hoor je ook niet vaak en toch stoer) Mwaaah, beetje geweest.
    -Senna,Shenna(sjenna) (toch met hond vergeleken maa. vind wel heel mooi) Dan vind ik Senna mooier maar is een Italiaanse jongensnaam. Siënna is dan misschien een beter alternatief al vind ik die ook niet geweldig.
    -Lauren ( tijdloos maar doet ook denken aan een Laurens) Inderdaad tijdloos maar wel een beetje saai. Ik denk overigens niet aan Laurens, eerder aan Laura.
    -Yara ( erg mooie naam) Leuk!
    -Néomi(e). ( twijfel geval hou niet van naomie en toch beetje van weg) Niet mooi en rare spelling. Noémi wel leuk.
    -Eden ( erg mooi en appart maar je hebt 18+ ster Bobbie Eden word anders uitgesproken maar toch) Mooi en apart inderdaad. Denk zelf niet direct aan Bobbie Eden. Kan misschien wel eens verward worden met de jongensnaam Aiden.
    -Vayén(ne). ( gewoon erg mooi en niet veel voorkomend) Mooi maar niet op deze manier geschreven. Streepje staat de verkeerde kant op. Vajen/Vajèn of Vayen(ne)/Vayèn(ne). Viënne of Viënna misschien ook een optie? Vind ik ook erg mooi.
    - Lyana Wel oke, misschien mooier geschreven als Liana.

Mijn favorieten uit jouw rijtje zijn:
    Liv
    Mila
    Yara
    Eden
    Vayèn(ne)

Dacht ergens gelezen te hebben dat je al een dochter Vanessa hebt. Dan vind ik Yara er denk ik het leukste bij. Vayèn(ne) zou dan voor mij afvallen omdat het dezelfde voorletter is en ik de naam er teveel op vind lijken. Heel veel succes met jullie keuze!

7. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Lauren met stip op één voor mij. Gevolgd door Linde.

8. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Wat verschillende meningen allemaal erg leuk en verwarrend ben er nig niet uit me hoofd ook niet naar staan nog hihi morgen ff kinken of we knoop kunnen doorhakken ;) wel super bedankt iedereen voor meer denken en inspiratie te geven.

Vind de naam vayen vayenne vajen allemaal leuk maar ik las ook iets over dat in Turks betekend vagina weet iemand dat ?

9. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja dat blijf je houden. Zelfs bij een beperktere keus van bijv maar twee namen zal de voorkeur verdeeld zijn. Maar dat is toch ook mooi?

Ik vind Lauren met stip de mooiste naam van je lijstje. Ik had kog niet aan Laurens gedacht voor ik las dat jij die associatie hebt. Laurens vind ik echt een "kak naam" (sorry weet even niet hoe ik het beleefder kan omschrijven ;)) terwijl ik Lauren gewoon heel gaaf vind.

Daarna vind ik Jara leuk, wel met een J dan.

10. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Jana had ik ook maar werd afgekeurd thuis helaas nou ik ken zelf twee Laurens en INDd 1 Laurens is ook een kak. Zijn geen vrienden ofso spreek ze niet regelmatig maar weet wel wie ze zijn. En 1 is het broertje van een speelvriendje van me dochtertje.

11. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Volgens Google translate is vagina in het Turks: vajina

12. Elvis

Elvis Bekend lid

31 okt 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als ik de verschillende spellingen van Vayen intype bij Google translate, dan vertaald hij de lettercombinatie Vajen idd ook als vagina.

13. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Ik vind Lauren heel mooi, zou ook op ons lijstje voor een meisje gestaan hebben!

Deel Deze Pagina