Oefeningen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kaala, 24 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb oefeningen gekregen om te doen, maar behalve de pelvisoefening snap ik de andere niet. Iets met onderbuik inhouden ofzo, ik snap de Engelse medische termen gewoon niet. Kan iemand helpen? Alles wat ik weet is om het buikje weg te werken, want pelvis oefening is toch om verzakking te verkomen??

Sorry voor vage zinnen, kleine op de andere arm ;)

2. Koon

Koon Niet meer actief

De enige oefeningen die jij nu kan/mag doen zijn lichte bekkenbodemspieroefeningen (wat een woord) en verder niks. Je bent net bevallen en geef je lichaam eerst even de tijd om uit zichzelf weer e.e.a op zijn plaats te zetten.
    Oefeningen voor je bekkenbodem zijn vast een hoop op internet te vinden.

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, ik doe die dagelijks. Maar vk zei dat ik vanaf 2 weken meer mocht. Maar uhm, buik inhouden kan geen kwaad, toch??

4. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben 3 weken geleden bevallen en zit zelfs al weer op een paard! Rustig conditie opbouwen zowel bij paars als bij mezelf...

Je voelt zelf heel goed aan tot hoever je kan gaan hoor.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Bij mijn weten mag je je buikspieren nog niet trainen tot zo'n 6 weken na de bevalling. Voorlopig zou ik het dus bij je bekkenbodemspieren houden.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn buikspieren hebben er heel lang over gedaan om weer naar elkaar te komen en tot die tijd heb ik geen oefeningen gedaan.
    Waarom zou je je buik inhouden? Je ben net bevallen, van een beetje flubber kijkt niemand op ;)

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik weet nog wel na de bevalling als ik mijn buik inhield dat ik 's avonds daar enorm last van kreeg... dus tip: niet doen!
    Verder gewoon bekkenspieroefeningen, en verder niet...
    Na 6 weken na de bevalling mag je ''verder'' dingen doen- en evt naar de sportschool toe....

8. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Vandaag toevallig bij de bekkenfysio geweest die iemand aan de telefoon had hierover. Haar advies: tot 6 weken géén buikspieroefeningen doen (dus ook uit je bed komen via je zij rollen), 1 a 2 weken na je bevalling alleen wat lichte bekkenbodemoefeningen doen en die rustig aan opbouwen. Eerste weken ook zo min mogelijk trap lopen.

9. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Erg vreemd, hier zeiden ze toen ik 1 dag geleden bevallen was al: meteen bekkenbodem oefenen anders krijg je verzakking en kan je niet meer lopen. En ik moest van t ziekenhuis ook eigenlijk meteen buikspieren doen maar vk zei niet eerder dan 2-3 weken. In het ziekenhuis mocht ik pas naar huis als ik normaal (dus niet rollend) m'n bed uit kon..

Deel Deze Pagina