Hallo allemaal, Ik heb al eerder een bericht geplaatst met dit onderwerp in het begin van mijn zwangerschap. Ik en mijn (ex) vriend zijn bijna 2 jaar samen geweest en ik ben nu 38 weken zwanger. Het kan soms onwijs botsen tussen ons waardoor er huiselijk geweld ontstaat. Hij begint vaak en ik mep terug. Het is een tijd uit geweest tussen ons maar de laatste tijd leek het weer goed te gaan. Sinds 2,5 maand woonde wij dan ook weer samen en gingen samen naar therapie om te kijken hoe we met meer respect konden omgaan met elkaar. Er barste nog wel is een bom maar niet zo erg als afgelopen vrijdag. We kregen ruzie waarna hij me aan me haar trok, ik naar boven ben gerend om erger te voorkomen want dat wil je niet voor de veiligheid van de baby in je buik en voor jezelf, en heb mezelf opgesloten in de slaapkamer. Meneer dreigde als ik de deur niet open zou maken hij deze in zou schoppen. Dit wou ik natuurlijk niet en dacht oke ik maak de deur wel open maar op dat moment schopte hij deze in en vloog de deur met een klap tegen mijn buik aan. Waarbij ik huilend op bed ben gaan liggen. En denkend hij doet vast niks meer. Maar dit bleek anders te zijn. Hij greep me nog even bij me keel dat ik het weer lekker voor elkaar had. Hij heeft zijn spullen gepakt en ik ben nog achter hem aan na de voordeur gelopen. Er lagen nog spullen op de trap dus ik dacht oke die pak ik op en leg ik vast buiten neer, maar toen ik dat deed werd ik de gang in getrokken en nog even flink geschopt voordat hij weg ging. Ik heb hierna direct alles op slot gedaan en de politie gebeld. Mijn (ex) vriend stond nog in de straat en is gelijk opgepakt en mee genomen voor een dag cel. Ik ben later afgevoerd met de ambu naar het ziekenhuis en hier verschillende echos en ctg scans gehad. Waarbij gelukkig niks met de baby bleek te zijn.. Dit is me gewoon veel te ver gegaan en zal dan ook niks goed praten.. Maar zit er wel heel erg mee dat de kleine elk moment geboren kan worden en hoe nu met de kleine en mijn ex.. Ik zit nu ook in een lastig parket door dit omdat het amk op mijn dak zit en stichting huiselijk geweld.Die beide andere dingen van me willen.. Mijn ex heeft aangegeven er nog wel voor de baby er te willen zijn.. Maar ik weet dus niet wat nu het beste is. Voorlopig wil ik hem zeker niet meer in mijn huis.. Hoe eng ik het ook vind dit alleen te moeten doen.. Hij heeft ook aangegeven er bij de bevalling ook wel willen te zijn en aan de ene kant zou ik dit ook nog wel willen, mede omdat dit voor ons allebei het 1e kindje is en ook voor hem dit kindje altijd gewenst is geweest. En wil hem die ervaring niet afpakken. Ik weet het dus niet meer en zou graag advies willen alvast bedankt
Tjee, wat een heftige situatie! En dat in de laatste weken van je zwangerschap! Ik denk dat je voor jou kindje een veilige situatie moet gaan creëren. Zoals ik lees is de relatie al die tijd niet echt stabiel geweest... Dus hoe zwaar en moeilijk het ook is ik zou voor jou en je kindje gaan kiezen! Heeft jou ex het kindje erkend? Ik geef je 1 tip; Geef hem niet het gezag wanneer je kindje is geboren! Sterkte met alles!