Nog steeds geen tanden. Pfff

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marieke4mei, Sep 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Mijn jongste dochter heeft nog steeds geen tanden. Ze wordt over 2 weken 1 jaar. Dat is toch raar. Of zijn hier meer ouders van kinderen die laat tanden kregen?
    Die oudste had met 4 maanden al tanden.

2. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Ja hoor. Hier was t 1e tandje er pas net voor zijn 1e verjaardag. En nu nog heeft hij niet alle tanden (en alle kindjes on hem heen hebben al n compleet gebid), hij moet nog 3 snijtanden (en 4 kiezen).

3. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Mijn zoontje kreeg zijn eerste tandjes pas na zijn eerste verjaardag. Dat weet ik nog heel goed, want op zijn verjaardag had hij hoge koorts en diarree omdat er een tandje doorkwam.

En een week later had hij 3 tandjes. Dat was wel heel zwaar voor hem omdat alles tegelijker tijd door kwam.

Ik maakte mij ook erg veel zorgen over de tandjes. Waarom het zolang duurde. Ook het consultatiebureau gebeld, maar het is echt bij elk kind verschillend.

4. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    mn oudste kreeg met 12+ mnd zn eerste tand, zn laatste kies pas door met 2,5 :D
    de jongste met 14 mnd ofzo...heeft er nu 3 haha..

ze krijgen echtttt tanden hoor hihi

5. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Komt vanzelf! Mijn dochtertje kreeg ze ook laat. Nu heeft ze al nummer 4

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik denk elke keer van ja nu krijgt ze zeker weten tanden... Maar daar is nog niks van gekomen. Ik hoor aan alle kanten dat het dan wel meer pijn doet omdat haar tandvlees steeds harder wordt. Ik vind het zo zielig voor mijn meisje.
    En soms ben ik gewoon bang dat ze helemaal nooit komen. Ik ben wel blij om te horen dat het vaker wat lang duurt.

7. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Hoewel ze hier dus ook laat kwamen en steeds met 3/4 tegelijk is de pijn echt meegevallen. Voor die tijd riep ik vaak, hij zal wel n tandje krijgen omdat hij niet helemaal in zijn hum zat. Maar toen waren er ineens twee puntjes + twee bobbels vanuit t niets. Bij zijn kiezen idem, alleen de 4 de heeft voor n zware nacht gezorgd ivm pijn. Het enige wat ik merk is wat meer kwijl en dunnere broeken (soms).

8. mamavansam

mamavansam Actief lid

May 27, 2013
    143
    0
    16
    Het zoontje van een vriendin kreeg zijn eerste tandje ook pas na zijn eerste verjaardag. Inmiddels heeft hij er al heel wat meer. Ze komen heus wel een keer door. Maar goed, ik begrijp je wel, ik zou me ook wel afvragen waar die tanden blijven.

9. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter kreeg haar eerste tand 3 dagen voor haar eerste verjaardag. Ik zelf met 14 mnd ;)

Beide hebben we echt wel een compleet gebit gekregen ;)
    Ik kreeg overigens pas op mijn 25ste verstandskiezen, ook zoiets ;)

10. mamaAnna84

Aug 31, 2013
    50
    0
    0
    full-time mama!
    NULL
    Hier ook zo één! Over een week wordt mijn dochter een jaar, en nog geen 1 tand te zien! Wel het idee dat ze er last van heeft.... Ik maakte me een beetje zorgen, maar zie nu dat het blijkbaar vaker voorkomt gelukkig!

11. Butterfly30

Butterfly30 Actief lid

Nov 29, 2011
    247
    0
    0
    Emmen
    Mijn dochter kreeg met 11 maanden 3 tanden door in 1x en twee weken later nog eentje, nu met 13 maanden heeft ze boven drie en onder twee...

Share This Page