Steeds als ik tegen mijn ex zeg dat ik een date heb (fake gelul) dan zegt hij: Net weer! 'Ow en dat wou je weer zo graag vertellen!" Zal hij een beetje jaloers zijn?
Sorry hoor, maar volgens mij hoop je dat hij jaloers is. Begrijp ik nou goed dat je zomaar voor de fake verteld dat je een date hebt? Dat snap ik dus al niet he... Dat is dus gewoon polsen of hij jaloers is. Zijn opmerking komt niet als jaloers over vind ik, maar blijkbaar is het geen informatie waar hij op zit te wachten. Zit ik ook niet op te wachten van mijn exen. Afgesloten is afgesloten en dan ga je verder met je leven. Niet anderen proberen jaloers te maken. Sorry als mijn reactie wat bot overkomt hoor, maar ik begrijp gewoon echt niet wat je ermee wilt bereiken om fake date-plannen te gaan vertellen aan je ex.
maar waarom noem je dat dan naar je ex? wat is je doel daarmee??? Ik denk dat ik wellicht hetzelfde zou zeggen tegen mijn ex eigenlijk, zou niet weten wat ik met die informatie zou moeten toch? weet niet of er meer speelt of je er iets mee wilt bereiken dan?
Misschien wel kinderachtig ja... Weet ook niet waarom ik dat zeg.. tja.. misschien inderdaad nieuwsgierig naar antwoord... Ik kan nog wel eens infantiel zijn... Ben vast niet de enige op aarde en hier op de ow zo verstandige forum..
Ik denk niet dat hij jaloers is in ieder geval. Lijkt mij meer overkomen alsof hij niet zou weten wat hij met de informatie zou moeten aangezien het hem toch niet veel doet.
een beetje kinderachtig vind ik dit wel. Denk dat pubers van 15/16 dit soort gedrag vertonen.. Zulke dingen kun je niet tegen je ex/vader van je kindje zeggen... Je moet je richten op dingen die belangerijk zijn en je eigen weg gaan.
mijn ex doet t juist andersom..hij vraagt steeds of ik al een date heb, of ik al een leuke vent heb ontmoet enz enz. Ik heb zoiets van dat hoeft ie niet te weten. Hij hoort niet meer bij mij en alles wat de kids aangaat moet ie weten, de rest niet. mijn situatie ligt heel anders..al houd ik nog van hem weet ik heel goed dat wij samen nooit gelukkig kunnen worden. Dat weten wij beide.."Hij heeft nieuwe vriendin maar zou mij er graag bij willen houden. Nou no way! Hij houd nog van mij en heeft bijzondere gevoelens voor mij, maar dat komt ook omdat we 7jr gedeeld hebben en 2 prachtkids hebben. dat schept een band. Die van jou is heel duidelijk, zo lees ik in je verhalen. Hij wil vriendschappelijk contact voor jullie ventje. En meer niet, dus denk niet dat hij dat soort opmerkingen kan waarderen. Maar ik snap je wel! Ik heb dat ook heel lang gedaan en op een bepaald moment is echt de knop om gegaan en heb ik leren accepteren dat wij nooit meer samen zullen komen. Dat komt bij jou ook echt, zodra jij daar klaar voor bent.
Hier kwam onlangs toevallig het onderwerp daten ter sprake (mijn ex en ik zijn nog soort van vrienden) En tja, toen was ik toch wel even nieuwsgierig of hij date en heb t gewoon gevraagd. Ik had wel zo m'n vermoedens en dat klopte dus. En ook tegen hem gezegd dat ik wel date. Verder van beiden geen oordeel of jaloezie of wat ook, gewoon interesse in elkaars levens.
Wij tonen ook wel interesse in elkaars levens, maar meer op t gebied van werk enzo. T is dat hij nu een vaste vriendin heeft, maar als hij dat niet zou hebben, dan zou ik niet graag willen weten met wie en hoevaak die een date heeft. Denk dat ik dan toch zou gaan vergelijken ofzo. Slechte eigenschap van mij. En waarom hij t steeds aan mij vraagt weet ik niet, maar geef toch geen antwoord.
Bij mij was t vooral nieuwsgierigheid omdat ik dus vermoedde dat hij niet date..en dat werd dus bevestigd. Als hij wel daadwerkelijk aan t daten was had ik dat geloof ik ook niet hoeven weten hoor. Lekker dubbel he haha.
Heel veel mensen vragen het ook aan me..heeft ie alweer een relatie, is hij aan t daten etc. Dan zeg ik meestal wel 'volgens mij niet', maar nu weet ik t gewoon
Ik sluit me aan bij de overige dames, dit is kinderachtig en slaat echt nergens op. Als je je ex terug wilt, kan je dat beter gewoon zeggen en daar naar handelen. Gaan polsen en hopen heeft totaal geen enkele nut. Vooral het liegen snap ik echt totaal niet. Als je nou echt een date had, was het nog tot daar aan toe (maar ook geheel niet noodzakelijk) Als je ex erachter komt dat je gelogen hebt, wat staat je dan te wachten?
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie vriendelijke en iets minder vriendelijke reacties. ik ga niet zeggen dat het niet infantiel is. Misschien wel, misschien interesseert het hem ook niet. Maar wat velen niet weten is dat mijn ex en ik over heel veel praten, dus zeker niet alleen over ons kindje. Wij kunnen elkaar soms wurgen maar op andere momenten zijn we gewoon maatjes. En dat ik dan zoiets zeg is om hem te plagen en te vissen naar antwoord. Ik ken hem en ik weet dat hij ergens wel degelijk jaloers is als ik zoiets zeg. En ik begrijp jullie wel als jullie zeggen dat het kinderachtig is. Het is inderdaad kinderachtig als je al over iemand heen bent. Maar als je gek bent op iemand dan doe je soms dingen die stom zijn. Dat is menselijk en ga me alsjeblieft niet vertellen dat ieder van jullie die het allemaal zo kinderachtig vindt nooit iets dergelijks heeft gedaan. Want dat geloof ik niet. Mijn ex weet ook donders goed dat ik lieg, daarvoor kent hij me veel te goed. Daarvoor weet hij dat ik niet zo een ben die gauw gaat daten nadat het over is. Daarvoor weet hij donders goed dat ik dat zeg om aandacht te zoeken. Die man kent me beter dan ieder ander. En daarom vind ik het niet schandalig.. Wat ook heel erg bij ons speelt is dat we dingen samen ondernemen.. Dat maakt ook dat we heel dichtbij elkaar blijven. Ik stel hem vaak de vraag of hij al een ander heeft. Net als fontana weet ik gewoon dat wij niet bij elkaar komen.. Maar wat er tussen ons speelt dat weet niemand... En daarom raakt het me bepaalde antwoorden niet. Ik ken hem... ik zeg het overigens niet voor niets...
Mijn ex hoeft nergens achter te komen. Hij weet alles dus ook dat de moeder van zijn kindje in het volgende minuut zegt.. Ik heb een date met Cristiano ons zoontje. wat hem vervolgens aan het lachen maakt. Soms kan ik dingen beter voor mezelf houden kom ik erachter, ik merk dat ik een uitzonderlijk geval met de titel alleenstaande moeder ben met een bijzondere en uitzonderlijke situatie. Alleenstaande moeders met erge ervaringen zullen mij daarom nooit begrijpen. Degene die mij begrijpen, weten het zelf
hallo Damiana ik denk dat ik bepaalde dingen wel begrijp hoor. Kennelijk voel jij je e nog enorm verbonden met je ex etc. Ergens zou je wel verder willen vermoed ik als ik je zo over hem zie schrijven / vertellen. Echter je noemt zelf het kan niet. Dat is een spijtig gevoel. Je noemt dat alleenstaanden die erge dingen hebben meegemaakt het wel niet zullen begrijpen. hmm wellicht niet allemaal, maar ik vermoed dat een ieder die een relatie heeft gehad ook pijn heeft gehad toen het uitging en had gewild dat het anders was gegaan. Ik heb mijn ex nog een tijd terug gewild. ik heb dan niet zitten vissen bij hem of zo hoor, maar wel benoemd het nog een kans te willen geven (hij wilde toen niet) en ik heb ook veel gevraagd naar hoe het ging, of het wilde lukken met zijn huisje etc etc. Uiteindelijk kwam de ene leugen na de andere en werd de situatie steeds erger en heb ik het dus allemaal alsnog losgelaten omwille van de rust etc. begrijp dus wel je gevoel erin, je wilt iets vasthouden en niet compleet verliezen. Maar de manier waarop is gewoon niet zo handig vermoed ik. beetje verwarrend etc.
Ook als je nog gek bent op iemand blijft het kinderachtig om te gaan liegen om te kijken of hij wel jaloers is.. Ik begrijp wel dat het moeilijk is als je hem nog leuk vind en dat je dan 'stommere' dingen gaat doen. Maar dat neemt niet weg dat het gewoon een kinderachtige actie blijft.. Maar vooral snap ik niet dat je een topic opent met het openingsbericht zoals je hier gedaan hebt.....
Ik persoonlijk vind het wel schandalig dat je moet liegen om de aandacht te krijgen van een man, waarvan je weet dat een relatie tussen jullie niet mogelijk (meer) is. Misschien heb jij een andere soort situatie, maar dat neemt niet weg dat de meeste moeders hier die alleen zijn, pijn hebben meegemaakt als het gaat om een relatie of het leven na een relatie. Je kan prima maatjes zijn met je ex en dat is ook super voor je kind, en je kan ook overal over praten, maar de toegevoegde waarden achter het liegen, polsen, jaloezie snap ik niet. Ik denk dat je met eerlijkheid meer kan bereiken dan met leugens. Daarnaast vind ik je reactie erg tegenstrijdig. Je zegt zelf dat een relatie niet meer mogelijk is, maar je weet wel waarom je hem jaloers wil maken en waarom je het allemaal zegt? En in je begin post vraag je jezelf (en ons) of hij jaloers is, maar later zeg je dat je wel zeker weet dat hij jaloers is. Ik begin me dan echt af te vragen wat je gedachte gang is/was achter deze topic en je leugens betreffende een nep date.