Welke datum aanhouden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fioon, 28 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    19 januari was mijn laatste menstruatie. De maand ervoor werd ik ook de 19e ongesteld.
    Als ik er dus van uit ga dat ik 19 februari ongesteld had moeten worden (ben ik dus niet geworden) dan komen mijn berekeningen neer op mijn banner (18 weken en 1 dag)
    13 feb heb ik mijn innesteling gevoeld..

Ik was 19 maart naar de gyn geweest voor een echo (7 weken en 3 dagen zei hij toen en de uitgerekende datum was 2 november).
    Ik had zelf eerder rond 28 a 29 oktober uitgerekend...

Daarna (rond 11 weken) ging ik weer naar de gyn voor een echo en toen ging hij de baby weer meten. Toen kwam hij op de uitgerekende datum 28 oktober!
    Dit leek mij logischer en paste volgens mij meer bij mijn berekeningen.

Toch wilde hij 2 november aanhouden omdat een echo volgens hem in een vroeger stadium goed laat zien hoe ver je bent...

Nu ben ik al de hele tijd eigenwijs en houd ik 28 oktober aan, maar misschien moet ik toch aan 2 november gaan geloven?

Welke datum denken jullie dat logischer is?

(Haha, opzich maakt het weinig uit, maar het scheelt wel 5 dagen!)

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    je eigen berekening aanhouden dat doe ik ook.
    volgens mijn berekening ben ik 30 november uitgerekend maar volgens de verloskundige en de echo ben ik 2 december uit gerekend, nou komt het niet aan op die 2 dagen ,maar hou wel 30 november aan.

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    28 oktober! Mijn gyn. en VK zeggen beide juist dat bij 11/12 weken je de termijn het allerbest kunt bepalen. Bij eerdere metingen is je beeb nog zo klein dat ze snel een mm verkeerd meten en dat scheelt gelijk een week of zo. Bij latere metingen gaan individuele groeiverschillen een rol spelen.

En buiten dat, jij kent je eigen lijf het allerbeste.

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zoveel maakt het niet uit een mm meer of minder geeft al een verschil van een dag maar als je overtijd gaat lopen zullen ze waarschijnlijk hun datum aanhouden met betrekking tot doorsturen naar een gyn en dingen als inleiden evt.

Ik heb gewoon altijd de datum aangehouden die de vk en gyn ook aanhielden... werkt wel zo makkelijk.

5. YvonneM

YvonneM Lid

27 mei 2007
    55
    0
    0
    Ik zou persoonlijk ook de datum van de gyn aanhouden denk ik. En gelukkig is het geen groot verschil dus dat komt vast wel goed!

6. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Bij was zat er ook 5 dagen verschil en omdat dat minder als een week is houden ze de datum aan van gyn/verlos. Ik heb me daar maar aan gehouden want ze hebben dat ook op mn zwangerschapsverklaring gezet en op die basis heb ik ook verlof.

7. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik wist precies wanneer mijn ovulatie was door de ovutesten en dat was pas de 3e week van de cyclus. Mijn datum komt zelf dus 6 dagen later uit.

Ik heb dit aan de VK gevraagd en als de babay in verhouding tot de datum geen hele week scheelt passen ze het niet aan. Ik zou de datum van de VK aanhouden want die vragen ze overal en anders krijg je verwarring. Ik gaf zelf nl ook eerst mijn eigen datum op maar dat ging overal door elkaar.

Datum vande VK aanhouden dus

8. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik hou ook me eigen datum aan scheelt 2 a 3 dgn met gyn heb ook echo gehad in vroeg stadium

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik zou niet weten wanneer ik bevrucht ben :)

dus kan alleen de datum van de gyn aan houden.

10. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik had nog gewoon mijn eisprong dacht ik dat was dus waarschijnlijk de bevruchting deed net zoveel pijn als me eisprong alleen hield het dit keer bijna 3 volle dagen aan de pijn en normaal maar een dag maar sloeg toen nog geen acht dacht het zal wel en op dag van nod kreg ik een ingeving van ga een test halen dus snel naar de kruidvat gereden en boem RAAAAAK had ik niet meer verwacht gezien ik dacht heb me ei gehad haha

11. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn advies: Hou de langste periode aan. Ik heb mijn banner hier ook op gebaseerd maar schijnbaar heb ik stiekem toch de echo data en andere data in mijn hoofd gehouden. Deze zijn inmiddels verstreken en het gevoel wat ik nu heb is werkelijk het zwaarste tot nu toe! Volgens alle berekeningen was ik de eerste van de bevallingsgroep die zou moeten bevallen. Nu ben ik nog de enige zwangere, en dat valt zooooooooo zwaar. Ik doe al dagen niets anders dan huilen! Je kunt wat dat betreft beter iets vroeger verrast worden dan overtijd lopen. (Dat is nu in ieder geval mijn ervaring!)

12. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga m'n banner maar even terugzetten dan, dan ben ik dus nog geen 4 maanden (18 weken), vrijdag pas... Nouja dan heb ik dus een echo met precies 18 weken, heeft ook wel wat!

Deel Deze Pagina