Mijn vervelende situatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Stefan1, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefan1

Stefan1 Lid

Jun 12, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik ben een 23-jarige jongen en ik zit met een probleem.

Ik heb 13 dagen geleden onveilig seks gehad met een meisje. Dit is niet mijn vriendin (heb ik ook niet) maar ik had er de dag erop al behoorlijk spijt van. Alcohol verlegd grenzen zal ik maar zeggen. Ik wilde het dus echt bij die ene avond laten, en heb dit ook aan de dame in kwestie kenbaar gemaakt. Zij had andere intenties, en liet dit blijken door middel van stalkerig gedrag en verwijten richting mijn kant.

Ik hoopte dat dit tijdelijk zou zijn, en reageerde dus ook amper op haar berichten. Na precies een week na ‘het klussen’ liet ze me weten dat als er ooit een kind bij me aan zou bellen, het van mij zou zijn. Hier schrok ik enorm van, en wilde ik natuurlijk alles weten over wat er aan de hand was. Ze heeft toen een dag niet meer gereageerd op mijn berichten. Ik was hier kotsmisselijk van en kon niet meer normaal functioneren. De gedachte dat ik met haar samen een kind zou krijgen maakte me inwendig helemaal kapot.

De avond erop (8 dagen na de daad) liet ze me weten dat ze naar de dokter was geweest om een bloedtest af te nemen. Verder had ze die middag een zwangerschapstest gehaald en gedaan, en deze gaf een negatieve uitslag. Na lang aandringen vertelde ze me ook haar symptomen. Dit waren: (ochtend)misselijkheid, overgeven en een algeheel ellendig gevoel. Verder was ze 5 dagen na de daad ook flauwgevallen. De overige klachten ontstonden 4 dagen na de seks.

Ik weet dat deze symptomen die mogelijk met een zwangerschap te maken hebben worden veroorzaakt door het hornoon hcg. Dit hormoon is pas betrouwbaar te meten een dag na de NOD, en de zwangerschapssymptomen die door dit hormoon worden veroorzaakt zijn in principe niet mogelijk binnen een week na de daad. Wat me zorgen baart is dat er talloze verklaringen van vrouwen zijn die al binnen een week last kregen van deze verschijnselen en inderdaad zwanger waren. Mijn vraag is dus: Was het mogelijk om bij deze zwangerschapstest positief te testen? Ze had op dat moment al 4 a 5 dagen last van de symptomen. Als HCG-waarden iedere dag verdubbelen, dan zou het na 5 dagen toch zichtbaar moeten zijn? Of maak ik hier een denkfout.

De uitslag van de bloedtest kwam maar niet. Hierdoor liep ik het afgelopen weekend met een gevoel rond alsof ik een strijkbout had doorgeslikt. Ik voelde me slap, futloos en kreeg geen hap door mijn keel. Ik zit midden in mijn afstuderen en dit gebeuren heeft ervoor gezorgd dat ik de afgelopen 4 dagen helemaal niets heb kunnen doen. Ik zit er heel erg mee.

Vanmorgen kreeg ik alsnog een verlossend berichtje. De uitslag van de bloedtest gaf aan dat er sprake was van een ijzertekort. Toch raadde de dokter aan om, als ze een dag over tijd was, wederom een zwangerschapstest te doen. Waarom weet ik niet, misschien voor de zekerheid ofzo. Ik weet het allemaal niet precies, en het frustreert me enorm dat ze deze informatie niet met mij deelt. Ik moet alles letterlijk 10 keer vragen voordat ik antwoord krijg. Enfin, de bloedtest gaf gelukkig niet aan dat ze zwanger was. Toch heb ik enkele vragen:

1. Is het mogelijk dat dit ijzertekort is veroorzaakt door de seksuele gemeenschap van 13 dagen geleden?
    2. Zoja, is het mogelijk dat je 4 dagen na de seks al last kunt hebben van dit ijzertekort (zich uitend in misselijkheid, overgeven etc.)?
    3. De bloedtest bij de dokter heeft 7 en een halve dag na ‘de daad’ plaatsgevonden. In hoeverre is deze bloedtest betrouwbaar in het meten van hcg?

Verder slikt ze de pil, deze neemt ze naar eigen zeggen consequent in. 1 keer is het voorgekomen dat ze hem ‘iets’ te laat heeft geslikt.

Ik zie dat het een lang verhaal geworden is en misschien maak ik me druk om niks. Maar ik zit er heel erg mee en ik hoop hier antwoorden te vinden op mijn vragen. Het duurt nog minimaal een week voordat ze weer ongesteld moet worden, maar ik wil voor die tijd eigenlijk een soort van innerlijke rust te vinden zodat ik weer normaal kan functioneren. Dit klinkt allemaal heel dramatisch, maar zo voel ik me helaas wel.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen..

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Hoi Stefan,

Inderdaad een super lastige situatie waarin je bent beland! En zeker tijdens je afstuderen, pfff... Sterkte en veel succes met je afstuderen!

Wat betreft het zwanger zijn:
    Gemiddeld moet je er van uit gaan dat het vruchtje tussen de 7e en 14e dag gaat innestelen. Daarna zal het pas HCG afgeven. Dus zowel de test als de bloedtest zijn te vroeg. Maar het kan zijn dat het vruchtje eerder innesteld en dat meiden al eerder positief testen.

Je kunt helaas niets anders doen dan inderdaad, zoals je al zei, afwachten tot haar NOD.

Ik hoop echt voor je dat het niet raak is!

Succes met alles!

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    normaal als ze de pil goed slikt kan ze niet zwanger zijn... maar op zich is een test wel al betrouwbaar genoeg. maar ik zou je wel adviseren om ook een soa test te laten doen...
    bloedtesten zijn veel te vroeg 7 dagen na de gemeenschap trouwens...

4. orchideetje

orchideetje Niet meer actief

sluit ik me bij aan en wil je veel succes wensen met afstuderen! ;)

5. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Ik vind het verhaal van de bloedtest voor een zwangerschap zowiezo een beetje vreemd. Er zijn denk ik maar heel weinig dokters die vóór nod al een bloedtest doen. Ze zeggen eerder "wacht maar tot je overtijd bent" En dan nog doen ze het niet snel...

Een week na de daad al zwschapskwaaltjes hebben is ook nog erg vroeg (het kan... )maar meestal begint het pas een paar dagen voor en nog vaker pas na nod

Ik denk persoonlijk... doordat ze "gekwetst is jou niet te kunnen krijgen" ze je op stang probeerd te jagen. Hoe oud is de dame in kwestie eigenlijk?

Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af!

Succes met afstuderen

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hallo,

Het lijkt erop dat deze dame in kwestie je in de maling neemt.
    Waarom zouden dokters dik een week voor haar nod een bloedtest doen om te kijken of ze in verwachting is?
    Ik geloof er echt geen snars van, een bloedtest op hcg krijg je pas als je overtijd bent en dan nog in de meeste gevallen niet zomaar.
    Daarnaast slaat het ook helemaal nergens op dat ze al meer dan een week voor haar nod loopt te testen, tuurlijk is de uitslag dan negatief.
    Ze zou in princiepe zwanger kunnen zijn maar dat zal echter pas over dik een week blijken.
    Ik snap dat je met deze dame in kwestie geen kind wilt, ze komt nu al op mij over als erg labiel en een leugenaar die druk op jou uitoefent.

Sterkte ermee!

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Helemaal mee eens! :D

8. Stefan1

Stefan1 Lid

Jun 12, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    FBdb & orchydeetje: Bedankt! Ik zit in de afrondende fase, er kan gelukkig niet heel veel meer foutgaan:)

Ik weet dat de kans op een zwangerschap inderdaad maar heel erg klein is, daar hou ik me momenteel maar aan vast. Waar ik het meest over aan het piekeren ben is de vraag of het ijzertekort getriggerd kan zijn door een bevruchting, die dus 4 dagen eerder plaatsgevonden zou moet en hebben. Dat kan toch haast niet?

9. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Nou, lijkt me niet... daar zal wel al langer last van hebben gehad.
    Tijdens een zwangerschap word je wel standaard geprikt op HB maar dat is geloof ik pas rond de 12 weken zwangerschap?? Ben het vergeten...

10. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

Jun 9, 2012
    1,234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Een bloedtest 7.5 dag na de daad zal geen effectieve zwangerschap laten zien.

Rond deze periode, als ze al bevrucht zou zijn, zou haar hcg wellicht net in inmaak zijn door de innesteling. Een HCG waarde lager of gelijk aan 5 wordt beschouwd als negatief.

Een bloedtest wordt meestal om medische redenen uitgevoerd, in andere landen niet. Mocht er een bloedtest voor nodig zijn om een zwangerschap uit te sluiten dan zal een huisarts je nooit eerder prikken als 2 dagen voordat de menstruatie zich aandient omdat dan het HCG wel boven de 5 kan komen.

Ik wens je heel veel succes toe! Misschien zou je eens bij haar thuis langs kunnen gaan en haar zowel haar ouders confronteren met haar gedrag. Niet om haar een oor aan te naaien, maar wellicht heeft ze hulp nodig anders dan voor een zwangerschap. Misschien scheelt er medisch wel iets totaal anders waar een ouder wellicht op kan letten.

Nou ja, in ieder geval succes en hou ons op de hoogte!

11. Stefan1

Stefan1 Lid

Jun 12, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap jullie reacties heel goed, maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand gedurende geruime tijd alles kan faken. Ook gezien de aard van de berichten die ze me stuurt lijkt me dit heel onwaarschijnlijk. Zojuist deelde ze me mee dat die bloedtest niet alleen was om haar hcg-waarde te meten, dus misschien is het toch geloofwaardig en heeft de dokter zelf ook door dat het niet likely is om nu al een zwangerschap te kunnen meten.

Ik ben er de afgelopen tijd inderdaad achtergekomen dat dit echt een heel bijzonder persoon is, helaas in negatieve zin. Ik ga inderdaad proberen om een keer face to face af te spreken. Tot nog toe is het me nog niet gelukt om haar telefonisch te bereiken, al herhaaldelijk geprobeerd.

Ze is trouwens 21.

12. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Hoi Stefan,

Ik denk ook dat ze met dit verhaal een beetje je aandacht probeert te trekken, want waarmee kun je dat doen? Zwangerschap uiteraard ;) Het is natuurlijk ookal vreemd dat je haar niet telefonisch kan bereiken, vind ik dan. De kwaaltjes zijn wel heel erg vroeg en ik denk dat je zo vroeg nog niet iets kan merken van de zwangerschap. Ik denk dat je er vanuit kan gaan, dat het inderdaad allemaal wel mee zal vallen en je je nu ongerust maakt om niks.

Laat je het ons wel nog even weten hoe het is afgelopen?

Heel erg veel succes met afstuderen en de volgende keer met stappen maar wat minder biertjes :D

13. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Nope, dit kan niet!! IJzer wordt opgenomen uit de voeding, hoogstwaarschijnlijk krijgt ze dus te weinig binnen. Heeft niks te maken met een bevruchting.
    Ik sluit me aan bij de voorgaande meningen, het lijkt mij iemand die niet helemaal stabiel is en die je aan het lijntje wil houden. Ik denk dat het met een sisser afloopt. Volgende keer wellicht een condoom? Ik bedoel niet betweterig te zijn hoor, maar dan ben je in ieder geval niet afhankelijk van het slikgedrag van je partner.

Laat je weten hoe het is afgelopen? Veel succes met afstuderen!

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

Klopt, een huisarts gaat geen bloedtest afnemen waarschijnlijk, zo vroeg niet.
    Het zou kunnen dat het een erg dringende situatie is (misschien heel jong?) maar dan nog is er dan nog niets te zien in het bloed.

Dat 2e ben ik het mee eens, ik denk dat ze teleurgesteld is en je zo probeert te ''pakken''..

Hoop dat het goed afloopt,
    Maar vergeet niet: je was er zelf ook bij!

15. Hilse

Hilse Niet meer actief

Ik denk trouwens dat als je naar haar toe zou gaan, zonder dat ze weet dat je komt, dat ze niets zinnigs weet uit te brengen :p
    Zou kunnen toch?
    Gewoon confronteren.. Of geen aandacht aan schenken... Want dat is juist wat ze wil denk ik.
    Sterkte!

16. Stefan1

Stefan1 Lid

Jun 12, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alcohol maakt meer kapot dan je lief is, dat is me wel duidelijk geworden ja;)

On a more serious note. De reacties die ik hier kreeg hebben mij er nog extra toe doen gezet om haar zo snel mogelijk te willen zien. Ik ben vanavond zonder het aan te kondigen naar haar kamer vertrokken. Heb gekozen om het te lopen (z'on 25 minuten verwijderd van het complex waar ik woon) om mn hoofd vooraf enigszins vrij te krijgen. Bij aankomst deed ze tot mijn verbazing gewoon de deur open. Na wat random chat aan de deur en op mijn aandringen verder gepraat tussen 4 muren.

Er zijn me flink wat dingen verhelderd. Zo was de bloedtest die ze bij de dokter heeft afgenomen niet bedoeld om hcg te meten, maar om mogelijke andere oorzaken te vinden van de symptomen. Verder ben ik erachter gekomen dat ze over heel veel dingen heeft gelogen of halve waarheden heeft verteld. De meeste dingen zijn te specifiek om hier neer te plempen en op het moment is iets anders eigenlijk veel belangrijker.

Naarmate het gesprek vorderde werd ik eigenlijk steeds bozer op haar vertoonde gedrag. Toen ik dit liet merken werd ze al vrij snel emotioneel. is daarna eigenlijk niet meer goed gekomen. even later stond ik op straat. (nu z'on twee uur geleden)

Mijn telefoon was op. Toen ik thuiskwam en hem inplugde las ik op de whatsapp 2 berichten. De eerste bestond uit de bewering dat ik niks om haar gaf, de 2e was zwaar suïcidaal getint. Ik stuurde meteen terug dat ze heel snel normaal moest gaan doen en de volgende test af moest wachten. Ze reageerde hierop door te zeggen dat haar dat helemaal niet meer uitmaakte.. Ik ben op dit momrnt al anderhalfuur bezig met het typen van dit bericht (zit ook op mn telefoon) maar ik kan in geen woorden omschrijven wat ze allemaal stuurt, ik ben radeloos

17. Hilse

Hilse Niet meer actief

Pff.. valt niet mee..
    Is haar geestelijke gezondheid wel goed verder zover je weet?
    Laat het anders maar even een beetje rusten.. Ik denk dat ze vanzelf wel weer contact met jou op zal nemen..

18. Stefan1

Stefan1 Lid

Jun 12, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het echt niet meer, moet ik de politie inschakelen? Ze telt haar batterij% af en zegt dat ik. Haar familie moet zeggen dat ze van ze houdt

19. Hilse

Hilse Niet meer actief

Snap het even niet meer precies, heeft ze nog meer redenen dan om dat te zeggen?
    Het was toch een one night stand?
    Bel haar ouders.. ;)

20. Hilse

Hilse Niet meer actief

Heeft ze geen huisgenootje of vriendinnen die jij kent?
    Bel ze op, laat ze contact met haar opnemen.. Gewoon vertellen.. Zo wordt niemand er ook beter van..

Share This Page