Cz heeft mijn aanvullende verzekering stopgezet, omdat ik een achterstand had opgelopen Ook nog eens buiten mijn schuld om, omdat mijn werkgever weigerde loon uit te betalen vanaf augustus waar ik gewoon recht op had. Als alleenstaand moeder is dat een ramp. Gelukkig is dat begin december allemaal opgelost..maar dat heeft wel heel lang geduurd! Zo lang dat een aantal rekeningen al naar incassobureaus was verstuurd waar dan ook weer veel kosten bij komen Ik had het idee dat ik zowat verdronk! Ik had wel al contact gehad met Cz en ze vertelde mij dat ze de aanvullende verzekering wel gingen stopzetten. Als ik dan weer alles geregeld had met mijn inkomen dan zou het vanaf januari weer allemaal geregeld zijn. Niet dus . Omdat ik de achterstand nu nog aan het inlopen ben mocht ik geen nieuwe aanvullende verzekering nemen totdat de achterstand is ingelopen. Ergens begrijpelijk , maar ook erg frustrerend, omdat het gewoon echt niet aan mij heeft gelegen. Zonder geld kun je immers niet betalen. En nu betaal ik iedere maand netjes mijn premie en nog een bedrag van meer dan 100 euro om mijn achterstand weg te werken. En nu zit ik hier met een zere mond. 1 kies is afgebroken en alhoewel ik echt elke dag poetst stinkt dat enorm. En aan de andere kant is er ook al een stukje van mijn kies af, omdat mijn gebit niet goed op elkaar staat. Door de pijn en de vieze lucht kom ik steeds minder buiten de deur, omdat ik me gewoon hartstikke rot schaam Heb er zelfs een leuke jongen voor aan de kant geschoven, omdat ik gewoon depri werd bij het idee dat hij die lucht zou ruiken Ik had al een beetje proberen te sparen ,maar helaas is dat nu ook weer allemaal weg doordat de koelkast het begaf. En zo gaan er maanden voorbij en vraag ik me af hoe ik dit ga oplossen. Ik ben ontzettend bang voor de tandarts, maar ik zou er nu alles voor over hebben om erheen te gaan. Misschien moet ik op zoek naar een tandarts die single is...... Sorry voor mijn nachtelijk gezever ,maar moest het even kwijt.....
pff ik haat de tandarts ook:S maar wat een gezeik met je werkgever zeg!!! en jammer dat je een leuke gozer laat lopen!! helaas kan ik alleen maar suc6 wensen, ik heb geen tips ofzo..
Ik zou de tandarts bellen en een prijsplan op laten maken, dat je het in termijnen kunt betalen. Sterkte!
Wat rot voor je . Ik vind dat je gewoon geholpen moet worden. Dit is toch een spoedsituatie, je loopt met pijn rond. Is er bij de gemeente niet iemand die je kan helpen?. Toen mijn man vorige maand in het weekend met erge pijnklachten naar een weekenddienst tandarts moest, moest ik eerst een centrale tandartsenlijn bellen, een 0900 nummer. Toen werd er doodleuk gezegd door de telefonist dat hij wel 200 euro mee moest nemen. Dat hadden we op dat moment niet meer. Dus toen ik dat zei (schaam,schaam), mocht hij toch komen. Uiteindelijk kosstte het 70 euro, wat we na een week, toen het geld gestort was, mochten betalen. Maar ik vraag me serieus af waar het heen gaat in nederland. Het begint hier wat op amerika te lijken. Ik vind het niet kunnen hoor, zoals het hier gaat. Sterkte, ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je.
Maar als het begin december was opgelost met je werkgever (en ik neem aan alle loon tot dan toe is gestort), dan had je cz toch in 1 keer kunnen aftikken en had je nu verzekrd kunnen zijn? Ik snap het even niet. Sorry als ik het verkeerd begrijp. Desalniettemin hoop ik dat je snel een oplossing kunt vinden met je tandarts, want het is wel duidelijk dat er iets gebeuren moet. Sterkte!
ja dat laatste snap ik ook wel. Maar als je werkgever alles heeft betaald hoef je nu toch niet meer in te lopen?
De achterstand die ze had opgelopen zal echt niet alleen voor de CZ zijn als je zo lang je loon moet missen meiden Ik denk dat TS een weloverwogen keuze heeft gemaakt hoe de achterstanden afbetaald moeten worden. Ik zou bijv. ook eerst mijn huur doen ofzo, 'vóór je op straat komt te staan @TS: misschien heb je ouders/broers/zussen/een goede vriendin waar je eventueel geld van kunt lenen om de rekening van de tandarts te betalen? En misschien is het ook mogelijk om een betalingsregeling te treffen met de tandarts? Ik zou morgen eerst eens bellen en je verhaal doen en kijken wat er mogelijk is. Succes met je zere gebitje Is echt niét leuk!
Ja dat snap ik wel, maar uit het verhaal begrijp ik dat er in aug niet betaald is, in sept niet, in okt niet, in nov niet en dan in dec in 1 keer alles (dus loon van 5 maanden). Dan kan je dan de huur en je zorg weer in 1 keer betalen? Ik heb het niet meegemaakt hoor, ik weet dus niet hoe het werkt, dus misschien denk ik wel te simpel.
Er zijn meer vaste lasten dan een zorgverzekering en de huur Als je zo lang een grote achterstand op loopt, is het echt niet gemakkelijk om die in 1 keer af te lossen, tenzij je heel dik verdiend.
Nee dat weet ik wel, maar wel de belangrijkste, naast eten voor je kind. Maar ik zie het zo: er is 5 maanden niet betaald, waardoor er ahcterstand is opgelopen. Begrijpelijk. Maar als je na 5 maanden, in 1 keer je loon krijgt (dus 5 keer het maand-bedrag) dan moet die achterstand toch ook in 1 keer betaald kunnen worden?
en wat te denken van herrinnering en incasso kosten? dat isook geen katte pis hoor dat kan maarzo een 100 tot 200 euro extra zijn op 1 rekening
Juist! En er van uitgaande dat ze het minimum verdiend (gok ik zo even hoor.. alleenstaande ouder... ) is dat echt niet makkelijk te doen helaas. Maar goed, we zijn hier niet om daar over te discussieren toch Laten we TS helpen om een oplossing te vinden.
Kijk, dat soort dingen weet ik dus niet. En kan je dat voorkomen als je gelijk belt, of wordt dat sowieso in rekening gebracht? Even off-topic, maar zou dit wel graag willen weten.
in theorie wel maar als jij 5 maanden je energie niet betaald komen ze waarschijnlijk wel afsluiten en zit er alwel een aardig bedrag op de hoofdsom ik bedoel bij nuon krij je eerst 15 euro herinnering en dan 50 euro aanmaningskosten (dit is binnen 1 maand) reageer je niet gaat het naar een incasso bureau die er dan nog een keer 50 euro bij op gooit. en dan betaal je per maand in een keer niet 100 euro voor energie maar 215 euro en ja zal toch echt moeten betalen wat anders dan sluiten ze je af. nou als je dat 5 maanden hebt schiet het lekker op! en zo zijn er denk ik wel meer bedrijven maar van de nuon weet ik het omdat ik er gewerkt heb
Tandarts bellen, situatie uitleggen en wellicht wil hij voor je wel een andere datum op de rekening zetten zodat jij als je schuld is afbetaald, de rekening kunt opsturen naar CZ en gewoon nu naar de tandarts kunt. Of een betalingsregeling treffen met de tandarts.
nee dat krijg je sowieso daar houden de grote bedrijvene cht geen rekening mee. ze kunnen het bij godsgratie wel 1 of 2 maanden verwijderen maar dan moet je lullen als brug man (werderom bij nuon)
Vroeger (toen de maatschappij nog lief was) kon je nog wel eens de kans hebben dat ze wat schappelijk waren. Nu voorkom je dat gewoon niet meer. Betalen zal je, en het interesseert ze geen reet hoe.
oja ts bel naar de tandarts en ge gewoon even praten over de kosten en het betalen veel tandartsen hebben we een mogelijkheid tot het betalen in termijnen denk ik anders zouden een hoop mensen niet kunnen gaan