Hihi bij mij braken ze op de wc gelukkig. Was echt een hele plons en bleef stromen.. bij mij braken ze 16.45.. ging plassen om nog even te liggen en daarna te koken. Maar dat ging niet door, kon hop meteen naar ziekenhuis en ben ongeveer 5 uur later bevallen..
Bij mij braken ze de vorige keer om 3u 's nachts. Ik voelde een plop toen ik me omdraaide in bed en er kwam een hele golf uit. Op de wc kraamverband ingedaan, terwijl m'n vriend het bed verschoonde (schade viel mee, ik sliep al een tijdje op een zeiltje) even gecheckt of het helder was en toen dat ok bleek te zijn, weer proberen te slapen. Dat lukte niet zo best omdat er elke keer als ik bewoog weer wat uitliep natuurlijk, maarja. Er kwamen een half uurtje later wel regelmatige weeën, maar die ebden helaas weer weg. De hele volgende dag in huis gerommeld. Celstofmatje op m'n computerstoel en lekker internetten enzo, haha. Pas rond 19u kwamen er echt weer regelmatige weeën en rond 23u zijn we naar het ziekenhuis gegaan (ik wilde poliklinisch bevallen) Om 5.00u was onze zoon er. 26u na breken vliezen dus. Ben heel benieuwd hoe het met deze zal gaan. Af en toe lijk ik zo'n plop te voelen, maar het is steeds vals alarm...
Bij de eerste een geplande keizersnede gehad met 38 weken, vliezen nooit gebroken. Kreeg wel de duidelijke instructie meteen plat te gaan liggen als ze zouden breken daar de kleine in stuit lag en niet was ingedaald (navelstreng kan dan in de verdrukking komen met alle gevolgen van dien). Bij de 2e was ik 40+5, zou met 40+6 een geplande keizersnede krijgen als ze er nog niet was (ivm eerdere ks zijn weeenopwekkers niet aan te raden en ivm verkalking van de placenta bij de eerste wilde ik niet over de 41 weken heen). Lag rustig te slapen en rond half 5 snachts draaide ik me om en voelde ik ineens een warme gloed van onder. Helemaal blij 'dat het ging gebeuren' maakte ik mijn vriend wakker, helaas sloeg de paniek snel toe toen ik de dekens van me af sloeg en 1 grote plas bloed zag..... ZKH gebeld en ik moest zsm komen. In het ziekenhuis schrokken ze om hoeveel bloed het ging ("Dat zei ik toch..."). Kindje gecontroleerd en in orde maar de weeen kwamen niet op gang, vliezen lager ook nog gebroken door de vlos en toen ging het wel snel, vrijwel meteen 5cm ontsluiting en weeen. Uiteindelijk is het een spoedkeizersnede geworden omdat dochter erg dipte op de CTG, oorzaak van het vele bloed is nooit gevonden... Maar wel een gezonde dochter, enige wat telt, toch?