heb het er met mijn man over gehad om een soort van ouderen alarm aan te schaffen. als er iets fout gaat heb ik geen tijd meer om iemand te bellen en dochter is daar nog te klein voor. vind het zeer beangstigend dat ze dan met zn tweeen alleen thuis zijn als ik iets zou krijgen. (waar je al niet aan gaat denken he)
Oei nee, daar moet je inderdaad niet op willen staan. Maar als je maar een levensverwachting mag hebben van een jaar, betekent dat dan niet dat een heleboel mensen uiteindelijk overlijden voor ze een kans krijgen op een nieuw hart? Beetje offtopic misschien, maar ik vind het echt allemaal heel bizar dit.
wachtlijst is lang ja. en inderdaad sterven er mensen voordat er een nieuw passend hart is. al heb je tegenwoordig wel een steunhart die ze kunnen aansluiten waardoor je nog een tijdje kan rekken. 10procent overlijd tijdens of net na de transplantatie, 75procent is na 5 jaar nog in leven. (heb van de week zitten googlen)
had zo gehoopt dat als zoontje zou doorslapen en dochter naar school gaat volgend jaar ik weer wat meer rust zou krijgen en dat mijn klachten zouden verminderen en het weer beter zou gaan. maar nu dit... en het is onomkeerbaar. de rest van mijn leven heb ik geen eigen hartslag meer. blijf mezelf continu afvragen of we wel aan een 2de kindje hadden moeten beginnen.
En een lvad? Werd voorheen vaak toegepast als overbrugging naar een transplantatie, maar tegenwoordig ook steeds meer als 'destination therapy'... Heftig nieuws om te horen. Zeker als je nog zulke kleine kindjes hebt. Sterkte!!!
kan hem nu niet meer missen hoor, begrijp mij niet verkeerd. het is een schat van een kind. maar er maalt nu vanalles door mijn hoofd.
Begrijpelijk ook.. Maar dat heeft nu geen zin meer he.. Geniet maar van ze!! Goed idee lijkt me, dat alarm!
Heftig... heel veel sterkte. Hoop dat je snel wat meer duidelijkheid kunt krijgen over de vervolgstappen...
hoop dat ze donderdag wat meer duidelijkheid kunnen geven. en ik hoop dat ze verder niks kunnen vinden wat achteruit is gegaan. en dat het gewoon onverklaarbaar is. misschien krijg ik wel een andere soort pacemaker , deze is nml volgend jaar aan vervanging toe. we zullen het zien komende donderdag. merk dat ik op mijn werk ook mijn aandacht er niet kan bijhouden. collega's begonnen te huilen toen ik het vertelde dus er wordt gelukkig wel meegeleefd op het werk.
Heftig heel veel sterkte ik ga duimen dat alles zover het kan goed komt wat naar zeg 😥😞
Jeetje wat een vreselijk nieuws! Snap dat je over al die dingen na gaat denken. Een hart is kwetsbaar en belangrijk orgaan. Slim van je om een noodsysteem aan te schaffen. En ja de vraag of je wel of geen 2e had moeten krijgen zul je nooit antwoord op krijgen. Misschien was het dan evengoed opgetreden. Snap wel dat die vraag in je hoofd op komt. Maar het is niet anders. Hoop dat ze toch nog iets voor je kunnen betekenen en je gewoon 100 kunt worden. Dikke knuffel en sterkte!
O wat heftig. Wat erg voor jou en je gezin, dat is schrikken. Heel veel sterkte, ik zal voor je duimen donderdag.