Oooh lekker rustig!! De band met mijn schoonmoeder is niet denderend, ze zal altijd in haar voordeel lullen, en ik weet zeker dat ( lang ) niet alles heeft verteld. Maar, het feit blijft dat hij uit hun leven is gestapt en ze in al die jaren nooit heeft opgezocht. Zelfs geen groet of blik van herkenning als wij hem tegenkwamen. Mijn man zijn moeder heeft geknokt als alleen staande studerende moeder, die ook nog 'even' haar HBO diploma behaalde. Mijn man is ook niet op ruzie uit, maar ook niet op een gezellige en goede band. Die behoefte is er gewoon niet, hij neemt het zijn biologische vader te veel kwalijk. Wat logisch is! Want hij heeft een vader figuur heel lang moeten missen. We zullen het morgen zien. En nu maar hopen dat hij niet emotioneel gaat doen want dan is mijn man er heel snel klaar mee hahaha. Die houdt daar helemaal niet van, en is daar ook niet gevoelig voor. Werkt alleen maar averechts. Trouwens, zaaddonor woont in het Caribisch gebied, dussuuuh leuk vakantieadresje? Hahahaha
Correctie...schoonmoeder blijft thuis! Jullie gaan lekker met z'n vieren 6 weken op vakantie deze zomer hihi
Haha Nou ik ben me toch een partij zenuwachtig, verschrikkelijk! En mijn man stiekem ook, die lag gisteravond maar te woelen en te draaien, en dat terwijl hij Pfeiffer heeft.
Sorry maar dat vind ik zo makkelijk! Ja de psycholoog zei dat ik t niet moest doen!?? Het is je kind!! Mannen maken een vrouwtje zwanger.. Rennen er voor weg.. Lang leve de lol! En dan na jaaaaren roepen, ja schat papa mistte je zo erg maar de psycholoog zei dat ik het niet moest doen.. Begrijp me niet verkeerd.. Super voor je dat je er zoveel aan hebt.. Maar ik vind het een slap verhaal van je vader..
Ìk vind zaaddonor echt een gemeen woord hij heeft 6 jaar voor zijn zoon gezorgd. Misschien zecht sm wel van niet maar zelf zeg je al dat ze altijd in haar voordeel zal praten misschien heeft hij de naam wel verplicht laten veranderen vanuit sm. Het is zijn vader. Zijn vader zoekt contact als hij het zo erg vind dat het nou is en niet 10 jaar eerderja misschien had je man dan zelf ook naar hem toe kunnen gaan.
Ik heb eerlijk gezegd alleen je beginpost gelezen dus misschien is dit wel dubbel of al 'te laat'.. Ik heb mijn vader ook pas veel later leren kennen. Hij heeft mijn moeder laten zitten toen ze zwanger was. Zij 15, hij net 20. Mijn moeder heeft nooit een kwaad woord over hem gesproken ondanks dat. Toen ik toch wel wilde weten waar ik vanaf kwam heeft ze me ook geholpen contact met hem te krijgen. We hebben op vrijdagochtend de brief op de bus gedaan en op zaterdagmiddag stond hij voor de deur! Om een lang verhaal kort te maken.. mijn vader was ook nog jong, in paniek maar tegen de tijd dat hij zich 'bedacht' vond hij zelf dat hij het niet meer kon maken om zomaar mijn leven binnen te stappen. Hij heeft jaren zitten hopen op een teken dat ik contact met hem wilde. We hebben natuurlijk geen echte vader-dochter band en dat zal ook nooit gebeuren maar ik ben wel heel erg blij dat ik nu weet wie hij is. We lijken schrikbarend veel op elkaar dus stiekem ben ik toch ook wel een beetje trots Vooral ook omdat mijn zoon nu dezelfde haren en ogen heeft als wij. Zijn hele huis hangt nu ook vol met foto's van de kleine man en ik ben zo blij dat hij i.i.g. nu wel de kans krijgt om zijn kleinzoon te zien opgroeien. Plus wat mensen ook vergeten maar ook wel belangrijk is... mocht je iets overkomen of mocht je ziek worden o.i.d. dan is het ook wel zo fijn dat je aan die kant ook kan vragen naar ziektes in de familie e.d. Zo liep ik dus al jaaaarrreeen met lichamelijke klachten. Bleek mijn vader iets te hebben wat ik dus ook heb Ik zou dus zeggen, geef de man een kans en hoor ook zijn kant
Pardon?! Wie ben jij dat je meent dat je dit over mijn vader kunt zeggen? Prima als je er de ballen verstand van hebt, maar ik studeer psychologie en weet dat die psycholoog wel gelijk had. Ik had inmiddels een andere vader, een stabiele thuissituatie. Bovendien kende ik de man niet. En jij hebt mijn vader nooit gesproken. Ik ken hem inmiddels wel en weet dat hij het er enorm moeilijk mee heeft gehad. Moeilijker dan ik! Dus hou je kortzichtige waardeoordeel ajb voor je. @aszz: succes! Ik ben benieuwd!
Ik vind je reactie wel erg kort door de bocht. Je weet helemaal niet hoe die man zich gevoeld heeft en wat er allemaal is gebeurd. Je moet je ook bedenken dat je niet zomaar iemands leven in kan stappen en kan zeggen 'hallo ik ben je vader'.. en zeker niet bij een klein kind. Wie weet leeft die nog in 'de waan' dat de man die mama is wel zijn/haar vader is? Hoe verwarrend moet dat dan zijn...
Die 1e 6 jaar is mijn man niet opgevoed door zijn zaaddonor. Hij blowde, heeft mijn smoeder door de kamer heen gesmeten, heeft zijn 2 zoons verwaarloosd. Dat noem ik niet zorgen. Er zullen ongetwijfeld leuke momenten zijn geweest. En is het de taak van mijn man om contact met hem te zoeken? Dacht het niet! Mijn man heeft geen behoefte aan contact, hij heeft wel vragen maar hij heeft al een vader en hoeft er niet nog 1 bij. Maar goed, ik ga ons niet verder verdedigen daarin. Wij weten wat er is gebeurt in het verleden, en dat is niet alleen vanuit mijn smoeder haar verhalen.
Aszz: maar een zaaddonor heeft nooit echt 'de daad' verricht en heeft bevruchting plaatsgevonden via kunstmatige weg. Verwekker is de juiste benaming voor de biologische vader zonder familierechtelijke betrekking.. Dus ik kijk ook heel gek steeds tegen de naam zaaddonor aan maargoed iedereen mag het natuurlijk noemen zoals diegene wil.
ik had dit verhaal kunnen schrijven. precies hetzelfde als wat hier is gebeurd. vriendlief kreeg ook ineens een berichtje op hyves van zijn echte vader die hij al 22 jaar niet had gezien of gesproken. en ook hij is niet echt lief geweest tegen smoeder. vriendlief heeft hem meteen opgebeld, en gepraat. en sindsdien komt hij hier eens in de 2, 3 weken.
Als eerst petje af dat jullie vandaag de deur voor hem open zetten. Persoonlijk had ik dat ook wel gedaan denk ik.Ik zit niet in die situatie maar weer wel wat het is om de grond ingetrapt te worden door Ex(en). Gelukkig is de kleine meid nog maar 5 jaar dus die nog geen keuze wat omgang betreft anders had ze denk ik op basis van de woorden van een ander weg gebleven. Wij zijn de boeman en dat wordt er in gewreven terwijl we wereld en aarde voor kindlief verzetten. Wat ik hier mee wilt zeggen dat je man's "zaaddonor" ook een kant van het verhaal kan hebben en niet altijd wil zeggen dat ze echt die 100% zo slecht zijn als dat ze neer gezegt worden. Goed dat jullie het aan willen luisteren en trek daar je conclusie's uit. Je hoort vaak genoeg dat er mensen met de vinger aangewezen worden maar dat juist diegene die wijst het veroorzaakt heeft dat de persoon in kwestie het af laat weten Sterkte en succes vandaag.
Even voor de duidelijkheid..Het is mijn mening.. Dat jij onwijs veel hebt aan het contact is alleen maar fijn! Ik vind het een onzinverhaal (Lees: VIND) Waarom??Omdat als ik ergens een kindje heb rondlopen en zelfs de eerste jaren heb meegemaakt, kan de koningin nog zeggen dat het beter is omdat hij een stabiel gezin heeft met stiefmoeder maar ik ging toch echt wel naar MIJN kind. Dan kan je psychologie studeren.. Maar als je eens niet handelt dmv allerlei theorieen uit boeken, maar eens nadenkt met je moedergevoel.. Zou jij dan serieus hetzelfde hebben gedaan??
Ik zou zelf naar zijn verhaal luisteren! Zou er zeker wel benieuwd naar zijn. Ik snap trouwens niet dat jouw schoonmoeder aan je man heeft verteld wat voor erge dingen zijn vader heeft gedaan. Ik denk dat je een kind daarmee veels te zwaar belast. Mijn zoon heeft zijn biologische vader nog nooit gezien, als hij ooit vragen heeft over zijn vader, zou ik hem echt niet in geuren en kleuren vertellen dat hij mij bont en blauw sloeg. Er is ook iets aan zijn vader geweest waar ik van hield.
Beste Aszz... Sommigen zijn niet te begrijpen, en soms zit er meerdere redenen achter. Ondanks dat iemand vader of moeder is, het is en blijft een mens. Een mens met emoties en gedachten. En sommige gedachten botsen met elkaar. Ik vind dit soort situaties erg moeilijk, zeker omdat je niet precies weet wat ervoor heeft gezorgd dat het zo is gelopen.. Misschien moet je man wel afspreken, maar eerst op een neutrale plek? buitenshuis. Zodat als de behoeft er toch niet is om contact te houden je het wel kan afhouden. Succes joh!
Nou hij is dus net de deur uit, gesprek ging op zich prima. Open en eerlijk, maar mijn man heeft er wel veel moeite mee. Hij weet niet zo goed wat hij er mee moet, wat voor een plekje hij het moet geven. Mijn man zei 'het is alsof ik er een nieuw bankstel bij heb gekregen, terwijl onze huidige fantastisch is, en ik weet niet waar ik dat nieuwe ding neer moet zetten' . Maar goed, we hebben duidelijk aangegeven dat hij niet teveel moet verwachten en gevraagd wat hij nu zelf precies verwacht. Hij gaat zaterdag weer naar zijn huis in het buitenland en zal voorlopig niet in NL komen. Dus er zal voornamelijk contact via Hyves en Facebook zijn, wat wij prima vinden. Maar, het blijft raar en moeilijk. Ons leven is wel een beetje overhoop gegooid.