Onze dochter zou ook al jong gaan menstrueren, dat wist ik dus was er op voorbereid. Rond 7 jaar begon hier de borstgroei en het oksel- en schaamhaar. En met 9 jaar had ze een figuur van een jonge vrouw Ze moest nog 10 worden toen ze voor het eerst menstrueerde, heel hevig ook elke keer. Ze is 163 cm geworden. Wij hebben het gevierd met taart Onze dochter vond het heel vervelend met zwemmen tijdens vakantie en weekendjes weg. Ik heb toen ook tampons gekocht met een inbrenghuls. De eerste paar keren is ze op bed gaan liggen en heb ik haar geholpen, dat vroeg ze toen ook, en ik heb er niet raar om gedaan ofzo. Nu (zij is 20 en ik 42) lachen we er nog wel eens om, dan zegt ze oh mam.. hoe beschamend dat ik dat niet durfde en jou het liet doen, vond je dat niet vies of gek Het maakt mij echt niet uit hoor. Zij was er toen mee geholpen en kon lekker zwemmen. Ze is zich ook al heel jong gaan ontharen, toen ze 8 was ofzo, ze was doodongelukkig als ze een rokje aan had. Ik heb haar in het begin geholpen met het mesje, en ze kon het al heel vlot zelf. Kleine meisjes worden groot Hopelijk komt er snel een beetje regelmaat in bij je dochter, je kunt ook op jouw of haar mobiel een app bijhouden ik heb een menstruatie kalender, een roze logo (voor mezelf niet voor mijn dochter) Misschien is het handig dat je dan een aantal maanden bijhoud, kun je zien welke regelmaat er in komt. Je krijgt ook een melding als je menstruatie er aankomt, wanneer je eisprong is. Ik heb zelf nml hele heftige menstruaties met enorme hoofdpijn tijdens eisprong, dan ben ik een beetje voorbereid wanneer het er ongeveer aankomt. De tampons met inbrenghuls van kruidvat eigenmerk zijn erg prettig. In de grotere filialen heb je die in smal/ normal/ super en superplus
Je kunt proefsetje bestellen op ob pagina. Inc info boekje.. Dochter wil er nog niks van weten en vind dat prima. Er komt vanzelf een moment dat ze toch wil zwemmen in de zomer etc en gaat oefenen. En zo niet ook goed. Ze moet der lichaam nog ondekken en alles op zijn tijd. Tip, bestel z'n proefsetje en leg het ergens op der kamertje neer.
Ik vind tampons een beetje eng op die leeftijd ofzo, ze moeten er echt goed aan denken om die om de 4 max 6 uur te verwisselen. Hier zal ik het wel zien, dochter is bijna 11, heeft sinds een jaar ongeveer schaamhaar en borstjes, wordt steeds meer. Ze is 1.46 en weegt zo'n 35 kilo, ik geloof dat ze vanaf een kilo of 40 kunnen gaan menstrueren? We zullen wel zien, hoort erbij, ga er geen groot feest van maken in ieder geval, maar ieder z'n ding
De app staat op mijn dochters mobiel! Kijken en in de gaten houden of ze er een beetje regelmaat erin krijgt. Heb het met haar gehad over tampons, maar dat vind ze nog niks! Dus voorlopig maandverband (als het weer zo ver is).
Tjonge, wat zijn veel meiden er al vroeg mee! Heb weleens begrepen dat een meisje ongeveer op dezelfde leeftijd als haar moeder voor het eerst ongesteld wordt, klopt dat? Ik was net 15, heel erg laat maar vond het wel fijn dat ik er niet zo vroeg bij was. Hopelijk is onze dochter ook niet vroeg, ze is bijna 7, zou er niet aan moeten denken dat ze over een jaar of 2 of 3 al ongesteld zou zijn...