tanden en motorische ontwikkeling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door laravelk, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mijn kind had...

1. vroeg tanden en de motorische ontwikkeling was ook vroeg

2. kreeg laat tanden en de motorische ontwikkeling begon later

3. hier klopt die hypothese voor geen cent ;)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Even een polletje, ik sprak gister een vader wiens eerste kind vroeg tanden had en vroeg liep. Het tweede kind is een jaar en kruipt net een beetje maar kreeg pas kortgeleden het eerste tandje. D. heeft laat tanden gekregen en is zich laat (maar wel snel) gaan ontwikkelen.
    Volgens bepaalde theorieen hangt dit samen, herkenbaar?

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn dochtertje kreeg vroeg tanden maar was heel gemiddeld in haar ontwikkeling. Behalve dan wat betreft spraak, daarin is ze onwijs snel (spreekt hele zinnen met 1,5 jaar..). Maar ik heb geen verband kunnen ontdekken tussen de motorische ontwikkeling en het krijgen van tanden hoor! :)

3. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Mijn zoontje kreeg ook erg vroeg tanden maar loopt pas sinds een aantal dagen echt los.

4. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Mijn dochtertje is nu 9 maanden en heeft nog geen een tandje. Ze kruipt een beetje sinds vandaag.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze dochter heeft 2 tanden (bijna 13 maanden) en trekt zich af en toe op. De andere meikindjes staan bijna allemaal al los. Hier lijkt het te kloppen :).

6. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier klopt er niets van! Meneer had zn eerste tandje en liep ong gelijktijdig rond de tafel. Dit was met 9 maanden. Niet snel voor een tandje, maar motorisch wel.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira had ook al vroeg tandjes (de eerste 2 in ieder geval, daarna duurde het wat langer!) en staat nu al bijna los.
    Ze is nu 13 maanden en heeft 6(en één die elk moment door kan komen) tanden.

8. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    bij mijn oudste zou het kloppen de dag dat ze 5 maanden was het eerste tandje en liep met een maand of 10,11 (in haar boekje heb ik na haar eerste verjaardag geschreven omdat ze er toen echt over rende, maar ik heb mij dus later laten vertellen dat als ze stapjes los zetten dat ze dan gewoon lopen)

De jongste had met 6 maanden haar eerste tandje maar die loopt nu net een maandje.

Waar ze allebei wel heel erg snel mee zijn is taal.
    Van mijn jongste sta ik momenteel echt verteld
    Vandaag zei ze: Mama ik wil die hebben. Ik stond met grote ogen te kijken waar dat nu ineens vandaan kwam.

Deel Deze Pagina