En dan ineens is je wereld kapot....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Oh wat afschuwelijk!!
    Ik kan er met mijn hoofd ook nooit bij, zo klein, met zoveel liefde gemaakt en nu al zo ziek...
    Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en een hele dikke knuffel voor jullie dappere binkie

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat vreselijk om dit mee te maken... zooooooooooooo klein en dan al zoooooooooo ziek... :( :( :( ik wist niet dat dit zo jong al kon. Ik wens jullie heel veel sterkte toe en hoop dat jullie zoontje weer helemaal gezond wordt.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik lees dit nu voor het eerst. In wat voor een verschrikkelijke achtbaan zitten jullie zeg.

Hopelijk matchen dochter en zoon. Wanneer krijgen jullie dit te horen?

Sterkte!

Kwebbel

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    als het goed is krijgen we binnen nu en een week de uitslag. Geneeskundig gezien is het de. beste kans van slagen als zij de match is, emotioneel gezien de moeilijkste weg. Want hoe ga je dit een meisje van 3,5 uitleggen? En wat als het niet aanslaat en hij het niet red. Zadel je haar later dan niet met een schuldgevoel op. Als zij d e match is zal zij ook 3 dagen opgenomen moeten worden met talloze onderzoeken en een operatie. Kortom, een kans die je niet kunt laten liggen maar ook weer een extra berg op het pad wat je te gaan hebt

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wat verschrikkelijk is het toch en wat een keuzes staan jullie voor.
    Ik moet veel aan jullie denken. Hoe moeilijk ook, ik duim voor een match.

6. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Niet te filmen gewoon wat jullie op dit moment doormaken!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je gedachten alle kanten opgaan
    Wat is na jullie dochter de beste match?
    Ontzettend veel sterkte!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Dat is weer een zenuwslopende week, nogmaals heel veel sterkte!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Als onze dochter geen match is zal er een anonieme donor uit de databank opgeroepen worden

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Phoe wat een heftige tijd. Kijken ze met matchen na bloedgroep? Hoop dat jullie dochter de Goede match is, en vol trots kan vertellen dat ze haar broertje geholpen heeft! Een dikke knuffel

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje...ik ben er stil van!
    Heel veel sterkte!

Heb niet alles doorgelezen, want ik vind het wel erg heftig allemaal!

Maar wat ik me afvroeg (sorry als het al eerder is gevraagd) maar kan een niet familie-lid met dezelfde bloedgroep geen donor worden?

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Weet je ook welke bloedgroep er nodig is?

12. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Sidmick, heel veel sterkte in deze ongelooflijk zware tijd. Ik duim en bid met je mee voor een goede afloop.

Wat betreft die beenmergdonor, er is meer nodig voor een passende donor dan de juiste bloedgroep, vandaar dat er eerst binnen de familie wordt gekeken (bij voorkeur broer/zus vanwege dezelfde inbreng aan genen van ouders). Hie meer alle kenmerken overeen komen hoe geschikter het donorbeenmerg.
    Binnen Europa bestaat een organisatie die kan zoeken naar een geschikte match, maar de kans dat er buiten de familie een match gevonden kan worden is niet heel groot maar wel aanwezig. Mijn man is al eens beenmergdonor geweest en ik ben zelf een keer opgeroepen voor een eerste test, vandaar dat ik een beetje weet hoe het zit.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Heeft niets met bloedgroep te maken maar met samenstelling van bloed. Veel identieker dus dan bloedgroep

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    Precies, dit dus. Daarom word mijn dochter nu getest en anders word er in de databank gekeken. Kans op een match in de familie is vrijwel nihil en dat onderzoeken duurt veel te lang. De kans in de database is groter alleen zal t dan niet op alle punten identiek zijn en dat zorgt weer voor extra complicaties

15. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Jeetje idd heel moeilijk allemaal ook voor haar.
    Hoe gaat het nu met je zoontje? En met jullie? Krijgen jullie wel genoeg steun en hulp?
    Nogmaals heel veel sterkte.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje zeg....

17. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Ik moet toch steeds aan jullie denken, wat een moeilijke tijd...
    sterkte!!
    knuff Pluisje

18. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    Ook ik denk aan jullie!! Heel veel sterkte ook voor het kleine mannetje!

19. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Pffff, wat moet dit pijn doen, wat zo mooi begon is nu een nachtmerrie, ik hoop dat jullie zoon weer gezond zal worden. Ik weet hoe machteloos je je als ouder voelt als je kind moet vechten voor zijn leven. Sterkte.

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nogmaals heel erg veel sterkte. Het is nauwelijks te beseffen voor ons hoe jullie je moeten voelen.
    Dat jullie de kracht mogen hebben om hier samen als gezin mee om te gaan. Om alle bergen die jullie tegen komen te beklimmen en om samen de top te bereiken.

En dan wens ik jullie tijdens die klim alle geluk toe die jullie nodig hebben.

Deel Deze Pagina