En dan ineens is je wereld kapot....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Fijn dat er in ieder geval een match is!

Nav je topic heb ik eens gekeken op de site voor beenmergdonor en helaas kom ik niet in aanmerking door mijn schildklier.
    Maar door dit soort verhalen besef je wel weer hoe belangrijk het is om donor te zijn...

2. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Hoi,

Bij je berichtje dacht ik in eerste instantie 'oh shit, je dochtertje is geen match' maar al snel dacht ik 'oh gelukkig eigenlijk, blijft haar heel wat bespaard'. Het is fijn om te horen dat er wel veel kans is op een donor, dus goede hoop voor jullie.
    Ik kan helaas niks voor jullie doen, dan jullie heel erg veel sterkte te wensen, moed en kracht.
    liefs Pluisje

3. Dana

Dana Niet meer actief

We denken nog steeds aan jullie, mijn moederhart doet pijn als ik er alleen al aan denk.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat fijn dat er goede matches bijzitten. Heel erg veel sterkte.
    Ik denk geregeld aan jullie, wat een moelijke tijd maken jullie door

5. Jeetje zeg jullie gaan ook door een heftige tijd nu.. het kleine mannetje gewoon leukemie :(:( ik hoop dat de komende periode met het wachten op een donor nog een beetje voorspoedig verloopt, dat jullie kunnen genieten van de mooie dingen, en voor je het weet er het nieuws is dat er een match is gevonden. En dat je kleine mannetje stabiel blijft, gos zo'n klein baby'tje, verschrikkelijk gewoon.

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Poe zeg wat een heftig verhaal! Gelukkig zijn er voldoende donoren zodat er in ieder geval getransplanteerd kan worden. En gelukkig hoeft jullie dochtertje het dan niet te ondergaan wat daar allemaal bij komt kijken. Kan me wel indenken dat het een lastige tijd is omdat je zit te wachten op een periode die ontzettend zwaar gaat worden, maar ook noodzakelijk is :( Heel veel sterkte toegewenst! Ik blijf dit topic in de gaten houden.

7. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik kom ook weer even kijken hoe het gaat...

Pff ben blij dat er 'genoeg' geschikte donoren te vinden zijn zoals het er nu naar uit ziet. En kan me voorstellen dat je (hoe dubbel ook) blij bent dat je lieve meisje gespaard blijft... Jeetje wat een ellende allemaal.

Wat zal dit wachten lang duren... Duim dat alles verder stabiel blijft voor zover mogelijk!

Dikke knuffel

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Wat goed dat jullie er even samen tussenuit zijn geweest; even bijtanken.
    In eerste instantie dacht ik: "nee he, je dochtertje is geen match" maar als er andere geschikte donoren zijn is het eigenlijk voor haar wel prettiger dat ze dit niet ook nog hoeft mee te maken. Lijkt me wel zwaar om 3 maanden te wachten en door te blijven leven. Klink beetje zwaar, maar ik weet niet zo goed hoe ik moet verwoorden wat ik bedoel. Ik hoop dat je het toch een beetje begrijpt...

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sidmick ik snap je dubbele gevoel. Gelukkig zijn er genoeg matchende donoren! pfoe 3 maanden... lijkt me moeilijk. Ik duim dat je mannetje stabiel blijft!

10. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    heel veel sterkte meid! hier met kippenvel over heel mijn lijf, dikke knuffel voor jullie en nogmaals heel veel sterkte met alles!!!!

11. redchevy

redchevy Actief lid

23 aug 2010
    199
    0
    0
    zuidholland
    weet iemand waar je voor info terecht kan over stamceldonatie?

Ik wens in ieder geval de TS en haar gezin/familie alle sterkte van de wereld toe......het heeft me in ieder geval zeker aan het denken gezet. Hoe meer donoren, hoe beter

12. Bri

Bri Niet meer actief

Stamceldonatie weet ik niet (gaat dat niet door het doneren van navelstrengbloed na je bevalling?)
    Maar mjin registratie als beenmergdonor is geregeld door Sanquin (de bloedbank). Zij hebben een paar extra buisjes bloed afgenomen na een donatie en de hele typering vastgelegd bij Europdonor (de europese databank waarin alle potentiele donoren worden geregistreerd).
    Ik zou zeggen: informeer eens bij Sanquin, die kunnen je vast uitleggen hoe het werkt.

13. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Sidmick, fijn dat jullie even de kans hebben gehad ertussenuit te gaan. Goed om te horen dat er een grote kans is op een goede match, ik wens jullie wederom succes en sterkte.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Europdonor.nl

Je kan je daar ook meteen inschrijven.

Bij beenmergdonatie doneer je stamcellen vanuit je beenmerg dus. Het kan blijkbaar ook uit je bloed.

Sidmick, op zich wel fijn dat je dochter niet de juiste match is, ik hoop dat jullie de komende 3 maanden goed doorkomen en de donatie straks helemaal goed verloopt. Zelfs zonder tegenslagen is het al pittig genoeg.

15. bellebelle

26 apr 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve sidmick,

met tranen van herkenning je verhaal en alle reacties er op gelezen want ohhh is dit verhaal herkenbaar. wij hebben in 2009 een dochter gekregen met vlak na de geboorte de diagnose leukemie, de gevoelens de emoties die je opschrijft zijn zo herkenbaar en invoelbaar. ben per toeval of misschien ook niet op je topic terecht gekomen en heb mij speciaal laten registreren om op je verhaal te kunnen reageren. wij hebben dezelfde ziekenhuizen bezocht. mocht je behoefte hebben aan contact reageer dan in een pb of via dit forum, wil alleen niet te veel schrijven over de situatie van mijn dochter ivm de herkenbaarheid van haar naam en dat is voor mij nu te prive. wil je in ieder geval alle sterkte en wijsheid toewensen in het zware traject dat nog voor jullie ligt. zoals anderen ook schreven je komt sterk over, je doet het voor je kinderen, i know maar het mag ook gezegd worden want die schouderklop heb je verdiend.

lieve groeten Bellebelle(nickname)

16. tulip

tulip Niet meer actief

wil jullie ook nog even een hart onder de riem steken. Fijn te horen dat er genoeg donoren zijn en dat je J. dit kunt besparen. Verblijft hij nu steeds in het ziekenhuis??

17. Bri

Bri Niet meer actief

Bellebelle, wat lief dat je je speciaal meldt voor dit topic.
    Wilde je alleen even zeggen dat ik van harte hoop dat het goed gaat met je dochter. Niemand zou dit moeten hoeven meemaken.

18. bellebelle

26 apr 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel bri voor je lieve woorden, helaas heeft onze dochter de strijd tegen de leukemie verloren, maar voor sidmick wil ik graag meeschrijven en haar ondersteunen omdat ik denk dat ik een beetje kan snappen waar ze door heen gaat in dit proces van het hebben van een baby met leukemie.

19. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Heel veel sterkte de komende periode, zo klein en toch zo ziek, wat is de wereld toch wreed!

Liefs Suzanne

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik denk erg veel van jullie en volg dit topic. Heel veel sterkte de komende tijd.. nog een hele weg te gaan en hopelijk met een heel goed resultaat voor jullie mannetje.

Deel Deze Pagina