Hallo meiden, Met ons meisje zijn we vorig jaar naar de 1e hulp gegaan in het weekend was dat. . Ze kreeg allemaal rode uitslag met daarop kleine buitjes. . Eenmaal in het ziekenhuis waren de bultjes weg.. Gelukkig had ik foto's gemaakt en er werd overlegt waarschijnlijk een allergie.. want toen ze buiten was ging het langzaam weg. Thuis kreeg ze het weer maar toen niet zo erg en daarna is het nooit meer terug gekomen. Toenstraks toen we thuis kwamen had ze eerst een paar donkerrode vlekken met daarop bultjes lijkt op muggenbultjes.. ik heb er een foto van gemaakt die voeg ik er even bij toe. . Op de foto is t nog maar t begin want ze is nu helemaal rood ook tot achter haar oren. . Morgen even de huisarts bellen maar tot die tijd zit ik een beetje te vissen na wat het kan wezen. . Iemand hier ervaring met dit soort uitslag?
Geen idee, maar een tip: schrijf even alles op wat ze de laatste 24 uur gegeten heeft, gedaan heeft, misschien zalfjes/cremes/zeep die ze heeft gebruikt, heel grondig alles opschrijven (misschien ook waar je bent geweest, bos, strand?). Mocht het ooit nog eens gebeuren, dan kun je het weer doen en eventueel naast elkaar leggen! Het lijkt inderdaad een beetje op een allergische reactie op iets.
Heb het bijgehouden maar niet echt iets waarvan ik denk dat dat het is.. Maar je zegt zalfjes.. ik smeer vaak met sudocreme maar vanaf gisteren heb ik zwitsal gebruikt.. dan hoorde ze daar toch al een reactie van te hebben. . Ben benieuwd morgenochtend. Bedankt voor je reactie
Kan netelroos zijn....dat lijkt op muggenbulten met een rood plekje eromheen. Heeft ze toevallig op die wang geslapen, in de auto, of een hand tegen haar gezicht aangehouden. Ik krijg dat van warmte...trekt altijd weer weg als de huid koud word. Maar je kan netelroos ook door de kou krijgen, moet je eveb lezen op google want daar heb ik geen ervaring mee. Zit het er morgen nog dan is t geen netelroos.
Klinkt misschien stom maar vorige keer toen ze buiten was ging het langzaam weg heb Toenstraks haar jasje en schoentjes bij haar aangetrokken en zijn we even naar buiten geweest maar het verdween niet. . Tijdje terug al hoor nu slaapt ze na een flinke huilbui In de auto is ze inderdaad in slaap gevallen. . Maar ze valt wel vaker in slaap en dan heeft ze dat niet. .maar misschien kan het ook inene wel natuurlijk. Ik weet wel dat ze knalrood word als ze mayonaise eet maar dat heeft ze niet gegeten. Hopelijk is het morgen weg
Ik denk dat ze een virus heeft maar ik ben geen dokter. Mijn meiden hebben dit ook allemaal gehad. Plekken die lijken op muggenbulten terwijl er geen muggen waren. Ik ben niet naar de huisarts gegaan omdat ze er alleen maar jeuk aan hadden en de bulten vertrokken weer na een aantal dagen. Ze hadden geen koorts of zo. Even later hoorde ik dat het ws een virus was. Onschuldig iets. Ik hoop dat het onschuldig is en ze weinig last van heeft.
Toen ze uit bed stapte was het alweer weg.. wat gek! Haha nouja beter dat het verdwijnt! Bedankt allemaal meiden x
hier ook soortgelijke reacties.. Al een paar weken lang, telkens zitten de vlekken/bultjes ergens anders. Komen ineens op en zijn ook zo weer weg. Naar de ha gaan heeft hier geen zin, want voordat we bij de huisarts zijn is het vaak al verdwenen. Toen we toevallig laatst bij de ha waren hebben we het ter sprake gebracht. Hij vermoeden ook netelroos. Dus wie weet bij jouw dochter ook wel. Succes!