We krijgen ongedierte niet weg

Discussie in 'De lounge' gestart door Roetje08, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Tweetal weken geleden merkten we een vies beestje op in de woonkamer. De dag erna nog één en dan zagen we er een paar in de garage. Opgezocht om welke het ging en we denken dat het om een meeltor gaat, heb een foto bijgevoegd, iets groter dan een duimnagel. We hebben de keukenkasten geleegd en gekuist. Dat stukje vloer onder de keuken bekeken, maar daar zit niets. Dan heel de garage leeggehaald en schoongemaakt. Nu zijn we met insecticides bezig, maar die beestjes blijven maar komen. Aan de garagepoort liggen er een paar en op het terras ligt het vol (snel heb ik er een stuk of 10 geteld). Iedere ochtend weer en tijdens de dag komen er nog een paar bij. Ze hebben dus geen nest binnen, maar toch blijven ze naar ons komen.

    We hebben nog nooit met ongedierte te maken gehad (enkel mieren, maar dat heb ik op een uurtje uitgeroeid). Is er een manier om ze definitief weg te krijgen of hebben we professionele hulp nodig?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Als ik Google op meeltorren, dan zie ik een soort zwarte kevers.
     
  3. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Dit lijkt meer op een bij of wesp achtige dan een tor
     
  4. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    De bovenkant is zwart, heb er een eentje omgedraaid.

    Ze vliegen niet, kruipen enkel rond. Weet niet het dan alsnog een wespachtige kan zijn?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Nee tuurlijk niet, hoe is dit een bij of wespachtige?

    Het lijkt inderdaad op een meeltor hoewel ik hem wat bruiner vind.. heeft hij voelsprieten? Dan zou het ook een heipaalkever kunnen zijn
     
  6. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Ik zat net even te googlen op meeltor en als het inderdaad meeltorren zijn dan kun je ze maar beter professioneel laten bestrijden. Een meeltor kan tot 200 eitjes leggen per tor. Brrrrrrr.
    Succes en sterkte
     
  7. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Hij heeft hele dunne voelsprieten, maar is wel 2cm groot (heb net gemeten).

    Ja, we weten dus niet vanwaar het komt, veel onkruid in de buurt die de gemeente maar niet opruimt én een braakliggend veld net naast onze tuin waar de eigenaar maar niets mee doet. Zal eens bij de achterbuur horen of zij er ook last van hebben. Echt vies dit :(
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ook professioneel advies in gaan winnen, die weten vast ook waar die beesten graag gaan zitten etc!
     
  9. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Heb je veel hout in de garage? dan kan het namelijk ook nog een houtkever zijn. De larven daarvan zitten in het hout.

    Wat je kan doen op de plekken waar je ze het meeste ziet is kijken of er kleine gaatjes in het hout zit. Als dit het geval is raad ik je echt aan om professionele hulp te zoeken voor de bestrijding.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Bel een ongedierte bestrijder. Die kunnen ze ook makkelijker vinden dan jijzelf.
     
  11. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Een houten paneel waar de meters aanhangen, de omkadering van de garagepoort en een kast, maar zie niet direct gaatjes. Wel zag ik er net weer eentje spartelen bij de garagepoort. Zal vriend vanmiddag laten bellen als hij thuis is, anders blijven we bezig en met onze hond en katten is het ook geen goeie omgeving met die insecticides.
     
  12. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Lijkt een beetje op een veemol.
    Wij hadden daar vroeger veel last van.

    Ik zou een ongedierte bestrijder bellen.
    Die weet precies wat het is.
     
  13. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.440
    7.277
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Is dan wel een grote zeg.. brr. Wij hadden ook last van kevers, maar dat waren hele kleine zwart/bruine kevers, geen idee hoe ze heten.
    Paar weken geleden is een professionele dienst langgeweest om alles te benevelen en vorige week nog een keer voor de eventuele eitjes..
    Als je huurt kan je het misschien via je verhuurder aankaarten want wij moesten er nu niks voor betalen gelukkig.
     

Deel Deze Pagina