En dan...is er een ander

Discussie in 'De lounge' gestart door Baloei, 14 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Dit is toch echt de groots mogelijk onzin die ik hier lees, zacht uitgedrukt!!
    Hoe kan willens en weten je man bedriegen en je op dat moment onbezorgd voelen? Hou toch op met goed praten, ze heeft even ontspanning nodig.... Ja prima maar kies dan iets wat niet je man enorm veel pijn doet, wat je kinderen schaadt... Wat je huwelijk schaadt.
    En niks niet het gebeurde gewoon...... Ze is er toch zelf bij? En ja gevoelens kunnen spontaan ontstaan maar je bent zelf in controle over wat je dan daadwerkelijk doet met die gevoelens.
    Echt, wordt wakker en realiseer je dat je met vuur speelt waarbij alleen maar verliezers zullen zijn.
    Maar gelukkig is ze dan wel even onbezorgd een weekendje weg geweest.....
     
    olleke en Celika vinden dit leuk.
  2. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee

    Dit inderdaad!
    Vreemdgaan is bij mij een No go en ben daar heel eerlijk in tegen vrienden.
     
  3. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    En buiten het feit dat je er de ander diep mee gaat kwetsen, moet je je ook afvragen of je jezelf er op lange termijn gelukkig mee gaat maken. Want je zadelt jezelf ook op met een schuldgevoel waar je boven op alles weer aan moet werken, wil je er met partner uitkomen.
     
  4. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Ik denk dat iedereen hier dat ook wel begrijpt en snapt dat zij het zwaar heeft, maar dat laat niet weg dat ze nu op het punt staat een hele domme fout te maken.

    Je geeft aan dat ze graag even zorgeloos wil genieten. Dat is natuurlijk een hele kortzichtige en kromme gedachte, want daarna wordt haar leven alleen nog maar gecompliceerder.
     
    bloem82 en Whoopy vinden dit leuk.
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Hoe zorg je dat iemand nog meer in de put raakt, juist ja door wat je vriendin aan het doen is. Dit zou ik haar ook vermelden, in voor en in tegenspoed.
     
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.578
    7.196
    113
    Als ze helemaal niet bij haar man weg wil, dan is vreemdgaan natuurlijk een hele slechte beslissing.

    Hopelijk kun je haar nog helpen haar verstand te volgen en niet haar gevoel.
     
    jojo85, Fuddey en Whoopy vinden dit leuk.
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Je vraag is; wat moet ik er mee?
    Niks. Het is niet jouw relatie, niet jouw keuze. Je kunt je mening geven, uitleggen waarom je dat vindt, een spiegel voorhouden maar that's it. De uiteindelijke keuze om het wel/niet door te zetten ligt bij haar.
     
    PerfectLittleTwin, MyMiracle, Aszz en 7 anderen vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.451
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ohmy!! En dan zeg jij nog dat ze geen bot hoofd heeft?!
    Wat erg voor haar man dit zeg!!
     
    PerfectLittleTwin, Celika, Anna009 en 9 anderen vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb niet alle berichten gelezen. Maar is het voor jou geen optie om even lekker een weekendje weg te gaan met die vriendin? Ze heeft duidelijk even een leuk onbezorgd moment nodig en het is treurig dat ze dat nu bij een andere man zoekt ipv met een van haar vriendinnen.

    Hier ook een partner met een burn-out en dat is soms echt wel pittig. Zeker op momenten dat hij het extra zwaar heeft door drukte op de zaak worden familie en vrienden even op een laag pitje gezet omdat minder werken niet altijd een optie is hier. Maar wij wonen niet samen en dat maakt het voor mij dus wel een stuk makkelijker.
    Jouw vriendin heeft nog een huishouden met kinderen draaiende te houden. En dat is zwaar met een man die ook niet op zn leukst is. Je hebt een sociaal vangnet nodig om je daar doorheen te slaan.

    Iedereen heeft een ander breekpunt. Niet iedereen is even sterk om dit jaren vol te houden. Het drijft een wig tussen gezinnen...
     
    Silinde, maartje84, Iertje81 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.700
    113
    Vrouw
    DIT! Wat een muts zeg..
    volgens mij zit ze met zichzelf in de knoop of ze heeft echt een gigantisch bord voor haar hoofd!

    Als je echt van iemand hou doe je dit niet! En ga je vechten en je man helpen. En ja ik begrijp echt wel dat het zwaar is, pas geleden nog van dichtbij mee gemaakt! Maar met de juiste hulp en steun komt haar man er wel.

    Wat denkt ze zelf dan, dat hij nu sneller uit die burn out komt? En dat ze haar huwelijk hiermee red.

    Ik hoop dat je nog op haar in kan praten!
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Gaat het echt om jouw vriendin of speelt dit bij jou? Je bent het zo aan het goedpraten dat ik mij dat begin af te vragen.
     
    amam, Nougat, Celika en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Hahaha.. dat snap ik, maar nee het gaat echt niet om mij. Ik ben zo druk dat ik niet eens tijd zou hebben om te denken aan een affaire, laat staan er een te hebben. En oja, ik houd zielsveel van mijn man en heb geen enkel issue in mijn huwelijk.

    Ik praat het volgens mij nergens goed, ook? Ik vind het namelijk niet goed. Maar ik begrijp wel dat ze er behoefte aan heeft om weer even mens te zijn. Ik zou het alleen fijner vinden als ze dat deed met bijvoorbeeld mij in plaats van met een of andere man die toevallig aardig tegen haar is.
     
    maartje84, Ysabella en suus1983 vinden dit leuk.
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat TS zo begint goed te praten omdat haar vriendin momenteel in dit topic afgeschilderd wordt als een ordinaire slet zonder empathie voor haar man, terwijl het waarschijnlijk gewoon een vrouw is die na een jaar zorgen voor zich ook wel weer eens vrouw wil voelen. En dat alleen op een niet helemaal geschikte manier wil uitvoeren.
     
  14. Aries

    Aries Niet meer actief

    Volgens mij heeft ze aan jou een hele lieve vriendin die zo met haar meeleeft, begrip voor haar kunt opbrengen als ze op het punt staat een stommiteit te begaan en er onvoorwaardelijk voor haar bent. Ik hoop dat je haar kunt helpen door het uit haar hoofd te praten, want ik kan me niet voorstellen dat ze hier uiteindelijk gelukkiger van wordt.
     
    Aszz, Iertje81, Ansj84 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Dank je wel, ik ben blij dat iemand het begrijpt.
     
  16. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
     
  17. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.317
    227
    63
    Vrouw
    Ik heb het idee dat jouw vriendin liefde en lust kan scheiden (wat niet iedereen kan). Ze is gelukkig getrouwd, houdt van haar man en is niet van plan weg te gaan.

    Dan komt ze iemand tegen waarbij ze zich (eindelijk weer eens) begeerd voelt, zich echt als een vrouw kan gedragen. Haar man hoeft er niets van te weten want thuis probeert ze hem nog steeds uit zijn burn-out te helpen. En als hij weer beter is, is het weer als vanouds. Maar nu, dit moment, heel eventjes uit die situatie komen, zich weer gewild voelen...

    Is het goed? Dat is ieder's mening. Ik vind dat je eerst wat aan je huidige situatie moet veranderen voordat je met een ander gaat flikflooien.
    Ik vind het goed van je dat je als vriendin er wat van vindt. Want jouw opluchting dat ze er nu over twijfelt, zegt al heel wat. Ik hoop dat je tot haar door kan dringen en haar laten beseffen wat ze op het spel zet.
     
    MyMiracle, maartje84, Iertje81 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik kreeg ook een sterk "asking for a friend"- gevoel :p
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  19. Baloei

    Baloei Niet meer actief

    Wat lief, dank je wel.
     
  20. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Jaaa...Want een piemel van een ander maakt je weer helemaal mens...En kun je je huidige echtgenoot ook nog recht in de ogen kijken...Want wat niet weet, wat niet deert toch?...Ik ben van een andere planeet geloof ik ;)
     
    PerfectLittleTwin, Celika en Anne2019 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina