kom ik in aanmerking voor urgentie ?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door singlemom23, 21 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of dit in de juiste topic is geplaatst,

mijn zoontje is volgende week 3mnd. toen ik zwanger was heeft mijn ex mij op straat gezet, hij wil nu niks van mij of de kleine weten.

Ik ben met spoed opzoek gegaan naar een zelfstandige woonruimte waar ik de kleine veilig groot kan brengen, echter is dat niet zo makkelijk als je geen urgentie krijgt.

Ik heb nu een particuliere woning met een ja wat is het een halve slaapkamer, ze hebben een muur eruit gebroken :( waarom ????
    dit heeft mijn buurman precies zo.

nu slaap ik met mijn zoontje op die kamer en die halve muur heb ik provisorisch gedicht met een gordijn.
    echter mijn tv staat aan en als ik de lamp in de woonkamer aan heb zie je dat in de "slaapkamer" ik merk dat mijn zoontje gewoon niet normaal in slaap komt zowel savonds als overdag. en hij word in zijn slaap van 2uur goed zon 6x huilend wakker, dit doe ik hem niet aan dus pak ik hem bij me en leg ik hem naast mij op mijn bed en knuffelend valt hij lekker in slaap.

probleem is... ik vind dat in slaap knuffelen ook wel erg lekker en dan doe ik rustig een dutje mee met mijn schatje. erg lekker maar niet als er dingen gedaan moeten worden haha.

het probleem waar ik vanmorgen op stuitte, ik zit 3hoog en het tocht hier enorm. ik heb al tochtstrips gehaald maar dit blijkt niet te werken. ik heb de kachel vollop aan staan al de hele nacht. en zelfs nu nog is het 14graden hier in huis.
    Ik heb de eigenaar al gebeld maar ik weet hoe dat gaat dit duurt een goede tijd voordat er weer contact opgenomen word met mij.
    de kachels worden gewoon lauw, ik heb de kleine met 2 kruiken in zn bedje liggen en goed ingepakt. ik doe het in stappen want het zal vast een strenge winter worden.
    nu wil ik hem net verschonen en dan hou ik het niet meer droog.
    mijn kleine begint zo te rillen van de kou.

ik baal ik kan hem helaas niet meer bieden dan dit. terwijl het zo helemaal niet was gepland, dat ik met de kleine alleen in een mini 1 kamer appartementje zou moeten zitten.

Ik had 3 meetjaren maar omdat ik nu in een zelfstandige woonruimte zit is alles kwijt. nu is mijn meettijd pas 3mnd. hiermee krijg je geen woning !

zal het een reden zijn voor urgentie ?? weten jullie dit zo ?
    ik ben er zo moedeloos van.

2. me83

me83 Niet meer actief

ik heb geen idee of je dat kan krijgen.. maar wilde je veel succes wensen en hopelijk hebben jullie straks een warm huisje!

3. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Wat rot zeg! Van mij zou je meteen urgentie krijgen maar daar heb je natuurlijk niks aan.

Ik heb ooit via een urgentieregeling een hele mooie eensgezinswoning gekregen. Mijn advocaat kende iemand bij de woningvereniging en die heeft daar een balletje opgegooid. Op die manier kwam ik niet in een flatje terecht maar in een mooi ruim huis.

Dat heeft wel een beetje met mijn regio te maken, hier werkt het vaak zo (vriendjespolitiek). Maar misschien kun je via maatschappelijk werk oid iets bereiken?

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Ligt heel erg aan de regio waar je woont.
    In sommige gevallen zou het cb of e.d ook kunnen helpen.

Wij hadden destijds wel een goede woning maar zaten in een vreselijke situatie (wil er verder niet over uit wijden)
    Rechtsbijstand in arm genomen politie,ambtenaar van huisvesting. maar we kregen geen urgentie.

Ineens kregen we out of the blue een andere woning aangeboden. Bleek later dat mijn vader daar het hele kantoor op stelten had gezet. Wat hij heeft gezegd/gedaan weet ik tot op heden van vandaag nog niet.

Maar dit is geen houdbare situatie.
    Dus zelfs mochten ze je urgentie afwijzen ga daar niet zomaar mee akkoord.
    Elke dag bellen instanties inschakelen e.d

Succes in elk geval.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou zeker contact op nemen met de woningbouwvereniging in je regio. Snap ook niet zo goed waarom je drie jaren vervallen zijn.. Je woont toch particulier nu en niet via hen dus waarom vervallen je jaren dan? Of was dat omdat je met je ex samen geregistreerd stond in die woning?

Eventuele gebreken nu aan de woning zou ik in ieder geval aangeven bij je verhuurder. Met kachels niet verder komen dan een graad of 14 is wel heel raar, dus misschien moet er eens naar die kachels of de cv gekeken worden etc..

Hier was het helaas zo dat je echt in heel uitzonderlijke gevallen een woning kreeg toegewezen via urgentie en vrees dat ze er bij jou ook niet veel aan zullen doen. Maar wie weet is het bij jou in de regio anders en kan je wel in aanmerking komen voor urgentie.

Veel succes!

6. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben woonachtig in arnhem en hier doen ze ongelooflijk moeilijk. toen ik op straat was gezet door mijn ex, heb ik daar gezeten totdat ze open gingen, maar de mevr gaf me aan dat de kans op urgentie te klein is om een aanvraag te kunnen doen. ze geven zwangere vrouwen tegenwoordig geen urgentie meer.

ik ben uiteindelijk in een vrouwenopvang gekomen waarna ik gelukkig particulier een huisje had gevonden.

de reden dat mijn inschrijfjaren zijn komen te vervallen is omdat dit een zelfstandige woning is waar ik ook huursubsidie op krijg.

ik ga de woningbouw eens bellen.

en inderdaad voor de cv heb ik al gebeld. maar de verhuurder hier heeft gewoon schijt aan je dus ga er niet vanuit dat dit voor het weekend opgelost word.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb geen ervaring met huurwoningen, maar wat betreft kou: 14 graden is opzich niet zo heel koud hoor ( 's winters is het bij ons op de slaapkamer 10-12 graden ) maar ik kan je wel aanraden om via marktplaats een combisleeper of puckabag 4 seizoenen slaapzak te kopen! Die zijn echt super lekker warm en dan hoef je geen kruikjes in bed te leggen!

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Tip voor het tochten, misschien kun je opgerolde handdoeken voor de tochtplekken leggen.
    En misschien kan een oliekachtje of electrakacheltje iets meer warmte geven.
    Op tijd je gordijnen dicht doen
    (als je geen urhentie kan krijgen, dan is het wel fijn om een beetje warmer in huis te krijgen)

Wel naar zo als het koud word.

9. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar alleenstaande moeders, wellicht is je vraag hier beter op zijn plek.

10. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Urgentie denk ik niet...

Ik zou niet 'bellen' maar er even persoonlijk langs gaan.
    Laat je zien... Vertel je verhaal, leg je situatie rustig uit, nodig ze uit om te komen kijken naar de situatie, of zorg dat je foto's hebt op de telefoon, en hopen dat er toch een beetje gevoel bij komt kijken en ze misschien toch...... ( een klein beetje voorrang geven)
    Ik hoop het voor je. Succes!

11. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ben je boven de 25?

12. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Dat je huisje zo koud is zou ik echt werk van maken dat kan anno 2012 echt niet!.
    JE RECHTBIJSTANDVERZEKERING INSCHAKELEN!!!!!
    Je woont dat tenminste nog warm niet ideaal maar wel warm...

Deel Deze Pagina