Mijn zus heeft ook foto's van haar kindje. Ze is met 24 weken bevallen en heeft het kindje ook mogen begraven. Ik heb het kindje ook gezien. Vond het van tevoren wel beetje eng, maar het was eigenlijk heel mooi. Ik weet niet hoe het zit bij zo'n jong kindje natuurlijk. Fijn dat de gyn dan eerst even kijkt en beschrijft.
Weet je wat het rare is, als je in zo'n "situatie" zit, dan sta je er op de één of andere manier niet bij stil ( of het dringt niet door, dat kan ook ) maar heb heel erg het gevoel nu geleeft te worden. Je regeld wat er geregeld moet worden, je beslist wat er beslist moet worden en verder wordt je gewoon overspoeld door een golf van emoties waarvan je lichaam/geest nog niet weet wat die er mee aan moet.
Volgens de gyn is de baby iig helemaal intact, heeft oortjes, oogjes, neusje, mondje, handjes, voetjes en zelfs al kleine nageltjes ect. Ze hebben vaak een rood doorschijnend huidje wat door de bevalling paarsig wordt. Verder zegt ze dat het kan zijn dat mijn vliezen niet breken, en dan komt de kleine eruit met de vliezen er nog omheen. dat hoopt de gyn zelfs omdat de baby dan tijdens de bevalling beschermd blijft en er vaak mooier uit blijft zien. Hij/zij zal niet puntgaaf zijn maar volgens de gyn echt niet eng en heel mooi. zeker omdat het van jezelf is. Dat probeer ik dus voor ogen te houden.
ingeltje, ik vind zowiezo overleden personen (baby's of personen) eng om naar te kijken. Heb dit zelf zo erg gehad bij mijn moeder dat ik 1 blik heb geworpen en de brief aan mijn vader gaf van stop jij het er maar bij durfde neit eraan te komen. Heb haar dus ook neit meer aangeraakt nadat ze overleden is (waar ik dus wel achteraf soort van spijt van heb).
Queen, ik vind dat ook eng hoor,maar ik denk wel dat de gyn gelijk heeft dat als het iets is van jezelf ( en je partner ) dat het misschien heel anders is. ook al vind ik het super en super eng, ik ga het wel doen want weet van mezelf dat ik anders spijt krijg en kan dat nooit terug draaien.
tranen weer in mijn ogen waarom moet je zoiets meemaken een super mooi kistje en ik vind het een super idee van de knuffels dikke knuff en ik wens je alvast heel veel sterkte voor woensdag en alles wat nog komen gaat xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kaatje, Wat een mooi kistje en lief van die knuffels. Ik hoop dat je er een goed gevoel aan over houd om het zo af te sluiten. Je verdriet zal nog wel komen, maar om op deze manier afscheid te nemen van je kindje....ik vind het echt heel mooi en knap. Nou sterkte tot woensdag en denk aan je zelf he! Liefs en dikke kus
Lieve Kaatje Wat een prachtig kistje heb je uitgezocht. Echt heel mooi. En het plan met de knuffels vind ik ook heel erg mooi en een fijn idee, wat Ingeltje ook al zegt: zo is het kindje niet alleen. Ik leef vreselijk met je mee. Je moet er woensdag ook al erg vroeg zijn... Gaat Levi naar je smoeder? Kus Azeb
ja belachelijk vroeg. Is ook nog een half uur rijden. Moeten om 06.15 eerst bellen of de tijd nog doorgaat ( ivm tussendoor komende bevallingen ) Levi gaat woensdag naar schoonouders, blijft daar slapen en dan is hij daar donderdag ook nog de hele dag ( tenzij wij hem eerder thuis willen hebben )
Lieve kaatje ik had nog niet gereageerd op dit topic maar heb het nu helemaal doorgelezen. Wat mooi alle woorden en gedichten van steun voor jullie. Hopelijk helpt het jullie bij de verwerking. Ik vind het echt vreselijk wat jullie door moeten maken en denk er heel vaak aan. Ik wens je alvast heel veel sterkte woensdag maar dat ga ik zeker nog een paar keer herhalen op ons topic Je bent een kanjer!
Kaatje, ik vind het kistje echt prachtig en de symboliek rondom de knuffels ook. Ik heb net eens via google naar een afbeelding van een foetus van 13 weken oud gezocht en vond een prachtige foto. Helemaal niet eng of zo. Ik weet zeker dat jullie kindje ook zo mooi zal zijn...
Heey meid, een heel mooi kistje hebben jullie gekozen! En dat vind die knuffeltjes is ook heel mooi! Arme Levi ook, die zal wel niet weten wat er allemaal aan de hand is...
En ik denk dat je je kindje helemaal niet eng vindt hoor! Toen ons zoontje werd geboren vond ik het ook helemaal niet eng ofzo, ik wist meteen dat het ons kindje was. Ze zien er trouwens ook al vrij 'normaal' uit. Heel herkenbaar alles, gewoon heel klein. En de verhoudingen zijn nog een beetje anders.
Hoi kaatje en man Ik wil jullie heel veel sterkte wensen voor woensdag en de komende tijd. Wat een super mooi kistje en wat een leuke knuffels. Knuffel linda
Hey lieverd, Kruip nu pas achter de pc. Heb de hele dag aan jullie gedacht en hoe het bij de gyn was gegaan.. Zie dat je woensdag het gepland hebt. Idd niet morgen, dan gaat het te snel, je moet alles wel rustig tijd en plek kunnen geven. Vind het een prachtige kistje en super idee met de knuffels!! En tuurlijk vind je het eng om te zien, omdat je nu nog geen beeld bij kan plaatsen, het is een onbekend iets. En niet groot houden, daar ga je eerder van onderuit lieverd! Gewoon de verdriet toe laten! Je hebt er alle recht voor! Dus gewoon doen! Oh ik wou zo dat ik bij je was om je even vast te houden of ergens mee te helpen Ik hoop dat je goed slaap vannacht, big Hugs xxx ik, kate en parrman
Lieve Kaatje, Wat hebben jullie een prachtig kistje uitgezocht zeg! Fijn dat je daar rustig een keus in hebt kunnen maken, net als het plekje. Goed ook dat je DE datum niet te vroeg hebt afgesproken. Ik kan me voorstellen dat tijd nu heel belangrijk is. Geen overhaaste dingen doen maar bewust afscheid nemen van je kleine uk, hoe zwaar dit ook is. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte meid, morgen maar ook elke dag daarna. Ik denk aan je! Elmo