Hoi meiden, ik heb een lief boefje van 15 maanden die altijd heel vrolijk is en goed slaapt. Maar nu heeft hij al een paar maanden dat hij snachts 2 uur lang wakker is! Het begon tot hij ruim 1 was, hij werd wakker er zat hij te kletsen in zijn bedje....dit voor soms wel wel 1,5 uur lang. Ging er ook niet elke nacht uit en hoorde hem soms dan ook niet (manlief wel) 1 van ons ging er dan even heen om te laten weten dat we er waren en stopte hem weer toe. Maar sinds een week of 2 is het kletsen en zingen in bed over gegaan op heel hard gillen en huilen! Ik vind dit echt heel zielig voor hem...ik ga er dan heen troost hem, haal hem zijn bed niet uit maar ik knuffel hem en stop ik hem weer toe en ga weer terug naar bed. Maar hij blijft vaak wel een kwartier huilen voordat hij weer rustig gaat liggen om vervolgens te kletsen en vaak na een uur valt hij dan pas in slaap. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen...Ik wil hem eigenlijk niet bij ons leggen omdat ik dan bang ben dat hij daarna niet meer zijn eigen bed in wel. We gaan al naar hem toe als hij huilt en troosten hem. Een flesje melk help ook niet...hij eet goed over de hele dag dus niet het idee dat hij honger heeft. We hebben zijn bedje al anders gezet, knuffeltje in bed, muziekje aan met een lampje. Ik dacht eerst het waait wel over, zal wel een sprongetje zijn...maar ga het nu echt heel rot voor hem vinden... hij slaapt overdag 2,5 uur in de middag en is om 19.00 uur ook echt weer moe. Heb het cb al een paar keer gebeld die zeggen dat het een sprong is... hebben hier meiden nog tips voor mij?
Dat ging te snel... Niet uit bed halen, want dan denkt ie dat het tijd is om op te staan.. meer dan troosten in zijn bedje kun je niet doen ben ik bang. Eerst was het kletsen, doordat je toen naar hem toe bent gegaan verwacbt ie dat nu ook misschien.. En idd.. rond 15 maanden is er weer een sprong..
Bedankt meiden! @ Sunlover misschien heb je gelijk idd. @ Typje dat kan het ook nog zijn. Misschien dat hij dan gewoon van sprong in sprong is gegaan! Ik kijk het nog even aan en zal hem niet meer knuffelen meer als een aai over zijn bol en toedekken kan ik denk ik niet meer doen idd.
Op zich is het normaal dat kids 's nachts wakker worden: onze oudste is pas echt door gaan slapen sinds ze een paar weken terug met school is gestart... (eerder was ergens in de nacht altijd haar nachtlampje aan, nu blijft haar kamer donker tot de ochtend ). Zou een klein lichtje niet helpen? Dat ie wat kan zien als ie wakker is, zodat ie iig niet bang hoeft te zijn in het donker? Of doen jullie dat al?
@ Rozemarijke bedankt voor je reactie. jeetje dat jullie meid nu pas is gaan doorslapen, wat grappig dat je dit kon zien aan haar lampje Ik ben het met de oudste helemaal niet gewend, die is nooit echt wakker. Maar een lampje heb ik al inderdaad, bedankt voor de tip!