Hi dames, Herkent iemand dit? Ben nu 28 weken zwanger en heb al een beurs / zwaar gevoel van onder. Soms voel ik steken in mijn vagina. En als ik bijvoorbeeld op het toilet zit dan voelt het ook gezwollen aan. Bijna alsof de baby er onderin hangt (weet natuurlijk dat dit niet zo is ). Is dit vanwege indalen misschien? Ik herken het niet (zo vroeg) van mijn eerste zwangerschap.
Ik was vorige week lichtelijk geschrokken van steken tijdens het lopen in mn vagina. Gisteren bij de vk blijkt meneer heel mooi ingedaald te zijn. Ik legde uit dat ik soms het gevoel heb dat ik n knietje in mn kruis heb gehad, zon beurs gevoel en ze verklaarde dat dit echt wel bij indalen hoort. Dus het kan, ook al is het wel vroeg bij je
Hier is het echt een gevalletje doorbloeding, van de week was de lust een beetje hoog maar het is nu 3 dagen later nog gezwollen.
Joh, ik heb dat ook en ben nu ook iets meer dan 28 weken zwanger. Voelt bij inderdaad alsof ik een trap in m'n kruis gekregen heb. Ik had al zitten googelen en ik kwam op bandenpijn uit, of bekkeninstabiliteit. Maar dit klinkt ook aannemelijk.
Ik heb dit ook gehad rond de 29 weken! De steken en pijn zijn over maar het blijft opgezwollen. Als ik door mijn hurken ga voel ik ook een bal. Mijn urine is al onderzocht en gelukkig geen blaasontsteking.. het is dus gewoon de baby? Of mijn baarmoeder? In ieder geval kan de pijn dus ook weer over gaan net als bij mij heb nu alleen wel aambeien door de druk daar beneden
Hier ook vooral die druk. Af en toe heb ik er weet even last van en dan is het ineens weer een paar dagen weg. Wel is beneden inderdaad alles heel snel echt mega opgezwollen. Dit had ik bij de eerste niet. Ook heb ik veel sneller aambeien na het naar de wc gaan, maar ik smeer dan meteen met curanol en trekt het ook heel snel weer weg. Ik zal maandag ook eens vragen of dat zware gevoel nou van het indalen komt. Klinkt inderdaad wel heel aannemelijk!
Ik heb ook een opgezet zwaar gevoel van onder net alsof er een hoofdje uitkomt, als ik te lang heb gezeten gaat het steken bleek: vaginale spataderen te zijn ben ik mooi klaar mee... Nu een van mijn meisjes bezig is om in te dalen, voelt het nog erger pfftt
Kunnen indd vaginale spataderen zijn maar ook je bekkenbodemspieren. Dan kun je beter naar de bekkenbodem fysio voor advies.. anders blijf je er last van houden na je zwschap met urineverlies als gevolg.
Ja herken dat wel heeft met de verweking te maken is echt niet grappig ik zou even een tandje langzamer gaan
hm, fijn dat het herkenbaar is voor meer dames. Over 2 weken weer afspraak bij de verloskundige. Toch eens even vragen of het inderdaad noodzakelijk is om rustiger aan te doen, of misschien een fysio in te schakelen.
Eens met Sabrina. Ik heb dit ook in het begin gehad en bekkenbodem fysio heeft erg geholpen. Het verbaast me zelf hoe zeer dit helpt. Dat hangerige zware gevoel is echt weg!
Dat heb ik ook! Mijn gyn zegt dat het komt omdat dit m'n derde is en de boel down under dus niet meer zo stevig