hoi dames even van me afschrijven als eerste wil ik zeggen dat ik geen goede band had met sm , maar de laatste tijd dus wel ! ze helpt me waar ze kan zijn continu bij elkaar etc ze zou in juni 2012 net 2 jaar chemovrij zijn na een kuur van maar liefst 4 jaar en half !!! nu had ze een knobbeltje ontdekt in dezelfde borst als waar de kanker toen zat in 2006 , spoed onderzoeken gehad , vandaag de uitslag , NIET GOED terug kanker , borst moet eraf en nadien bestralingen hormoonbehandeling en eventueel terug chemo ! tis een vrij agressieve vorm dus ze moeten snel zijn , volgende woensdag heeft ze gesprek bij de gyn wanneer de operatie gaat plaatsvinden en wat er nadien moet gebeuren . ik ben bij elk onderzoek etc meegeweest en dus ook vandaag toen we dit nieuws kregen , ben behoorlijk van slag ,iedereen hier maar sm gaat haar slag pas echt krijgen na de operatie ! moest het even kwijt , heb al flink wezen huilen zonder dat ze het gezien heeft natuurlijk (ze wilt absoluut geen chemo meer dus als dat nodig blijkt ......)
het klinkt misschien vreemd maar weet je waar ik nu vooral aan denk ? hoe kan ik haar helpen ? ik ga zoiezo de eerste tijd na de operatie haar huishouden groten deels moeten overnemen (heeft verder niemand) maar hoe moet dat ? ik heb platte rust voorgeschreven gekregen , kleine kan ieder moment komen ? de kraamtijd ? met een kindje van 15 maand ook derbij ?
Wat (*&&^%) vervelend nieuws zeg pff sterkte. Ook vervelend dat je erover in zit hoe het straks moet met schoonmaken ect. maar denk ook aan je eigen lichaam. Is er niemand anders?
ik wil je allereerst heel veel sterkte wensen ff ingaan op je zorgen over t huishouden ed,als jij platte rust heb voorgeschreven moet je je daaraan houden je moet denken aan je kindje je zou voor je schoonmoeder thuiszorg kunnen inschakelen die komen dan een aantal keer in de week of voor de huishouding of als ze hulp nodig heeft met de verzorging,je kan er info over vragen aan de ha of in t zh heel veel sterkte en succes met alles
Jeetje, wat een rot nieuws! Heel veel sterkte gewenst. Zoals Sem frummel ook al voorstelde is het wellicht mogelijk hulp in de huishouding te krijgen. Je moet ook aan jezelf denken! Zo kun je je schoonmoeder ontzien en jezelf ook. Heel veel succes met alles!
Dat dus. Volgens mij heb je gewoon recht op thuiszorg hoor. Even naar de huisarts/gyn van je schoonmoeder gaan, en dan regelt hij een indicatie hiervoor. Verder heel veel sterkte!!