Ik weet niet beter dan dat het verliezen van de slijmprop helemaal NIKS zegt over wanneer je gaat bevallen. Toch? Maar nu hoor ik net van een vriendin, naar aanleiding van mijn mededeling dat ik m verloren ben (voor het eerst, bij m'n andere kids nooit wat van gemerkt!) dat je direct de verloskundige moet bellen als je voor de 36 weken de slijmprop verliest? Google is het "deels eens, deels oneens" met haar. Omdat het kan zijn dat je binnen een paar uur bevalt (lijkt me sterk) tot hooguit (!) twee weken na het verliezen van de prop. Wat is het nou? Ik ga helemaal aan mezelf twijfelen... Ben t ding kwijt maar wat zegt t nu helemaal?
Ik dacht hetzelfde als jij! Dat het helemaal niets zegt over een naderende bevalling. Dacht zelfs dat je lichaam het op dat termijn gewoon weer aan maakt??
Volgens mij zegt t niets! Genoeg mensen die m niet verliezen vooraf of t niet door hebben. En dan zouden de niet-wetenden allemaal risico lopen? Ik denk dat als t echt zo zou zijn t bij de belinstructies vd vk zou staan of tegen je gezegd zou worden hoor!
Ik ben mijn slijmprop met 36+5 verloren. 3 weken later pas bevallen en de prop heeft zich weer opnieuw aangemaakt. Volgens de gyn was het niet iets ergs. Ik zou sowieso wel even opletten op krampen/pijnlijke buik. Dan zou je altijd nog even kunnen bellen.
Nou ja, ik word knetter van de aanhoudende pijnlijke harde buiken... Maar weeën zijn het niet. Ga maar proberen te slapen...
Ik ben bij mn eerste de slijmprop verloren en een uurtje erna begonnen de weeen, bij de 2de al voor de 34 weken en hij is geboren met 39 weken,in mijn geval zegt het dus niks
Slijmprop verliezen wil idd weinig zeggen. Deze wordt dagelijks weer aangemaakt. Ik verlies al weken dagelijks stukjes, maar hier nog geen baby hoor . Bij mijn zoontje ben ik de slijmprop (met bloed erin) in de ochtend uren verloren en na een uur kwamen de weeën. Het ligt er denk ik ook aan of de prop wit was of dat er bloed bij zit....dan is namelijk je baarmoedermond hard aan het werk. Heb je gebeld voor die harde buiken? Dat lijkt mij in jouw geval wel handig. Succes meis!
Ik was mijn slijmprop 's middags 15:00 verloren, diezelfde nacht om 3:00 braken m'n vliezen en begon de bevalling gelijk. Maar er kan ook een week tussen zitten hoorde van m'n gyn
Nee heb niet gebeld, waren overduidelijk geen weeën maar gewoon een beetje voorwerk. Is nu ook weer weg en baby zit nog gewoon intern. Nahla, dat was het m juist. Er kan ook een week tussen zitten. Of twee, zag ik via internet. Maar over een week ben ik 35+2 en over twee weken 36+2. Beetje vroeg dus beter van niet... Maar goed laat ik ervan uitgaan dat t niks zegt. Als er toch wat begint merk ik t hopelijk gewoon op tijd maar die kans is wel heel erg klein haha.
Hier slijmprop al verloren met 23 weken en niks aan de hand volgens de vk. Omdat ik zo druk ben met verbouwing en werk en stress bla bla teveel druk enzo kon het gebeuren. Nou bijna 30 weken en ik heb nergens last van, ja af en toe een harde buik maar dat is vrij normaal. Dus ik weet het niet of je je er zo druk om moet maken, ik doe het niet in ieder geval
Ik dacht altijd dat als je de prop verliest je dan sneller infecties kan krijgen dat het daarom wel 'gevaarlijk' kan zijn. Gevaarlijker is al ook je vliezen breken want dan heeft je baby echt contact met de buiten wereld.
Bij mij staat in de belinstructies wanneer ik slijmverlies heb voor de 36 weken ik de verloskundige moet bellen.... al heb ik inderdaad ook van haar begrepen dat het niets uitmaakt omdat het slijm weer opnieuw wordt aangemaakt... was een beetje dubbel en dus paniek voor niets afgelopen maandag.... maar als je twijfelt zou ik gewoon bellen hoor!! Xx
Mijn vk zegt dat ik daarvoor niet hoef te bellen en dat ze het hele slijmprop verhaal maar onzin vind, tenzij er veel bloed bij zit.
Bij mij begon de slijmprop los te laten vroeg in de ochtend op zaterdag.. gynaecoloog stuurde me weer naar huis omdat het maar de slijmprop was.. om 11 uur verlieten we t ziekenhuis maar om 1715 was ik er weer met 6 cm ontsluiting eer dat ik bevallen was was het zondagochtend vroeg om 4 uur..