en dan krijg je je vliegtijden, dat wordt drama

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door lovewinnie, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ja, dat doet een collega van mij ook altijd, die vindt dit ook ideaal! Wij gaan deze zomer met de auto op vakantie, maar als wij ooit vanaf Schiphol vliegen met ons zoontje zou ik het ook zo doen.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    inderdaad ben tilburger dus dat is inderdaad dat ik er wel een heb staan maar hem niet meeneem. het is een vrij prijzige en hoor vaak dat hij is stukjes aankomt op plaats van bestemming. nu ga ik er dus een zoeken voor een paar euro ;)

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn voor het eerst gaan vliegen toen ons dochtertje 15 maanden was. Ook een vroege vlucht rond 6 uur. Buggy mee, is echt onmisbaar! En al helemaal voor als je met 2 kinderen reist en 1 volwassene die een slechte rug heeft. Je kunt nog je handbagage erin kwijt of eraan hangen, weer een hand extra vrij.
    Wat lekker eten mee en drinken, wellicht een klein nieuw speelgoedje allemaal voor de afleiding.

Hele fijne vakantie!!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.873
    113
    Mijn eerste reactie was ook: neem een hotel in de buurt!
    Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me wel erg handig. :)

5. koala28

koala28 Niet meer actief

Gewoon goedkope buggy scoren en die meenemen. Ik kon echt niet zonder. Voor de oudste hebben we er toen 1 geleend bij het appartementencomplex van vakantiebestemming.

En voor de rest idd op je af laten komen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Niet stressen :) kindjes zijn wat dat betreft hartstikke flexibel. Als ze je zeg om 2.00 uur uit bed moet halen hebben ze, als ze om 19.00 uur zijn gaan slapen, al het grootste deel van hun nacht erop zitten, dus zijn ze al best uitgerust. Wij nemen zelf nooit een buggy mee omdat we een hekel hebben aan het gesleep met dat ding, mijn dochtertje wil toch altijd zelf lopen en slaapt er niet in. Maar dat hangt dus af van je eigen kindjes.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij leggen de jongste met slaapzak en al in de gereedstaande auto en ook de oudste gaat in pyama en al in de auto. Op schiphol kleden we ze wel aan.
    Voor in het vliegtuig nemen we 2 wieg-fleecedekentjes mee.

Sowieso maken we één klein koffertje handbagage voor hun: Fleecekleedjes, opblaasbal om mee te spelen, 'werkboek' voor de oudste + witte vellen papier en setjes potloodjes voor beiden + magische tekenbordjes voor beiden. Gesmeerde boterhammetjes in een zakje...

En op schiphol leggen we ze als dat lukt gewoon ergens neer. Op de grond (op hun dekentje) of op stoelen. Eventueel toegedekt met onze jassen.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Valt z'n standaard kinderkoffertje onder handbagage?

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo'n ieniemienie koffertje valt onder handbagage, maar ook normaal formaat reistrolleytjes vallen vaak onder handbagage. Wel zijn ze al 1,5 kilo van zichzelf - dus ik heb er wel op gelet dat ik héél lichte spulletjes in dat koffertje doe.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik wil er wat spullentjes voor de kindjes in doen. de oudste bijv een ds en eventueel wat kleurtjes en boekje voor de jongste (en oudste)etc. die wilde ik eerst in de gewone bagage doen maar in de handbagage is natuurlijk wel handiger vooral omdat we er dan nog bij kunnen als we moeten wachten. verder hun lievelingsknuffeltjes en belangrijke medicijnen voor mijn. verder niks bijzonders denk ik.

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij doen robyn de avond van te voren gewoon in lekker zittende kleren in bed. Hoeven we haar ook niet aan te kleden. In de auto krijgt ze drinken en iets te eten.
    Dus alleen even wakker maken, in de auto zetten en weggaan.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn moeder heeft nog een oude 5 standen buggy die ik mag hebben en eventueel zelfs mag achterlaten op schiphol :). neem hem gewoon mee en laat hem eventueel achter bij de vakantieaccomodatie als we terug gaan. we hebben ook nog 2 hele grote koffers en dan nog handbagage en 2 kinderkoffertjes :) dus een man moet toch z'n kar duwen met al die spullen en als het nodig is gaat daar een kind op liften/meerijden en de ander duwt de buggy. na kofferafgifte zet ik ze wel op een bankje met een dekentje :)

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben al een aantal keer gevlogen met 3 kids. Het is niet een super fijne tijd maar wij hebben ookal een aantal keer zo vroeg gevlogen met als klap op de vuurpijl 00.15 uur vertrekken. Ik moet eerlijk zeggen, liever zo vroeg dan om 17.00 in de middag, je bent dan een hele dag kwijt.

Ik zou een buggy mee nemen en ook echt mee het vliegtuig in. Ik weet niet of jullie met een bus naar de plaats van bestemming gaan, dit hebben wij altijd wel gedaan en dan is het super handig een buggy bij je te hebben, het is soms een eind lopen en altijd handig een kindje minder waar je op hoeft te letten. Hier sliepen ze vaak in de bus nog even.

Een buggy mee kost ook geen extra geld. Het gaat niet van je bagage af en mag dus extra mee. Let wel op het gewicht van de koffers, pp mag je een bepaald gewicht mee nemen maar een koffer mag niet meer dan een bepaald gewicht wegen. Ligt een beetje aan de maatschappij hoeveel het is.

Neem het zoals het gaat, het heeft geen zin je druk te maken van te voren. Misschien doen ze het, net als hier super goed!

14. koala28

koala28 Niet meer actief

Buggy telt bij Transavia sinds nov 2011 wel mee in de kg's.
    Ik heb vanmiddag mijn tickets gehad en in bijgevoegde beschrijving staat dat ze dat aangescherpt hebben.

Dus als je met Transavia gaat vliegen daar wel aandenken.

15. twinkle star

Geldt dat ook bij een komplete reis (reis met verblijf)? Dit was voorheen nl niet zo. Weet wel dat bij losse vluchten de regels aangescherpt zijn.

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Dat geldt ook bij een complete reis (wij hebben ook een complete reis). Ik heb geboekt via Sunweb en die wijst er zelf ook nog een keer apart op in de reisbescheiden.

17. twinkle star

Op de site van Transavia staat dat je een lichtgewicht paraplubuggy tot 7 kg gratis mag mee nemen.

18. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik heb niets gezegd over kosten. Er staat dat het sinds nov 2011 meegeteld wordt in bagagekg. Dus een baby heeft 10 kg bagage, dan valt de buggy in die 10 kg. Voorheen werd het niet meegeteld.

19. twinkle star

Op de site van transavia staat dat er voor kinderen vanaf 2 jaar dezelfde ksten gelden voor bagage als volwassenen maar dat een buggy gratis mee mag wat inhoudt dat het dus niet van je gewicht af gaat.

reizen met baby's en kinderen

20. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Wij zijn net terug van een vliegvakantie en vertrokken net al jullie heel vroeg.
    Eigenlijk hadden wij er meer moeite mee dan de kids. Die hebben we wakker gemaakt, ze gingen gewoon beneden spelen ;). Allemaal de auto in, naar langparkeren. Op schiphol ging het heel vlot, dus we moesten nog zo'n anderhalf uur overbruggen. Maar ook dat ging heel goed. Evy wilde naar de speelgoedwinkel en vliegtuigen kijken. Roan tijgerde een beetje rond.

Wij hadden de buggy mee, die mag tot aan de gate mee. Hij staat weer klaar bij aankomst. Echt super!

Voor Evy hadden we een koffertje met speelgoed, maar ze heeft met niets gespeeld.

Enige minpunt was de heenreis met tussenstop. Een uur wachten, dan weer opstijgen stuk vliegen etc.

Evy heeft alleen maar met de Ipad gespeeld. En niet meer geslapen trouwens. Pas weer in het appartement.

Veel plezier op vakantie! Waar gaan jullie naar toe? Waarom nemen jullie geen buggy mee? Onze ervaring is nu dat Evy er graag in zat. Ze is ruim 3. Roan zat dan in de draagzak.

Deel Deze Pagina