Hallo meiden! Ik weet dat er een groot topic over Clomid in het algmeen is, maar ik wil mijn vraag toch even apart stellen. Ik heb al best veel reacties gezien van vrouwen op het forum die best snel na het starten met clomid zwanger waren. Weten jullie wat de kansen zijn? Als clomid aanslaat en en als er dus een eisprong plaats vindt zal de kans op bevruchting theoretisch net zo hoog zijn als bij een natuurlijk eisprong, lijkt mij. Maar heeft het er nauwlettend volgen van de cyclus, de regelmatige controle in het ziekenhuis er nou een postieve (je weet precies wanneer je moet klussen) of een negatieve (er TE veel mee bezig zijn) invloed op.
Hoi Maritt, Mij is altijd verteld dat als Clomid goed z'n werk doet en het allemaal aanslaat je zwangerschapkans hetzelfde is als een gezond iemand - 10%. Succes! Groetjes Marjo
Hi Marit, Ik denk dat iedereen die clomid gebruikt er eigenlijk teveel mee bezig is. Ook degenen die dus zwanger raakten. Je moet er wel mee bezig zijn ivm het slikken en de controles. Ik heb het gister wel geprobeerd er iets minder mee bezig te zijn maar daardoor bijna mijn clomid vergeten... groetjes, Snoopy
Geen ervaring met Clomid, wil je wel heel veel succes wensen! Dat je maar gauw een leuk berichtje mag plaatsen hier! Liefs ELmo
hoi Ik denk dat je gewoon net zoveel kans hebt als elke vrouw met een eisprong........ Heb zelf ook Clomid gebruikt, nauwkeurige controle in ziekenhuis, maar ben nog niet zwanger......... Tis een stimulans, geen garantie......... Twinny
Ach ja, we zien het wel.. (en hopen heel veel!) Deze vraag is natuurlijk heel lastig te beantwoorden! Ben er vandaag gewoon heel veel mee bezig nav onderzoek gyn. Ik dacht er aan om een topic PCO te openen, maar dat heeft weinig zin denk ik aangezien de meesten met PCO ook meedoen aan het clomid topic. En het topic MMM....
Ik hoop ook snel een leuk berichtje van jou te horen Wat ik wel weet als je Clomid slikt, je kans hebt op meerdere eitjes, dus ook meer kans hebt op een meerling. Normaal heb je maar een of twee eitjes tijdens je eisprong maar nu heb je meer eitjes, dus ook meer kans om zwanger te worden.
tot nu toe doet de clomid bij mij zijn werk nog niet. heb nu 4 kuren gehad zonder resultaat. begin volgende week aan een kuur clomid 150 mg. succes xxx
Hi, De kans meerdere eitjes is inderdaad mogelijk, maar bij mij wordt alles goed gecontroleerd (bij de meesten gebeurt dat wel). Dus in principe weet ik van tevoren of er kans is op een tweeling... groetjes, Snoopy
Zijn jullie met 50 mg clomid begonnen? Is het zo dat hoe hoger de dosis hoe meer kans op meerdere eitjes?
He Marit, Iedereen begint met 50mg. Als je daarop niet reageert dan 100mg, als dat niet werkt 150mg. Je hebt niet meer kans op meer eitjes volgens mij, je lichaam heeft dan een hogere dosis nodig om een eitje te laten rijpen. Niet bij iedereen slaat clomid aan, maar bij heel veel mensen wel. groetjes, Snoopy