Hebben jullie tijdens de bevalling (rustgevende) muziek gedraaid? Of zat je daar totaal niet op te wachten? Ik merk dat ik best rustig wordt van de muziek die we draaien tijdens de yoga en heb dan ook dezelfde cd aangeschaft!
Nee daar zat ik echt niet op te wachten... Hier dus geen muziek gehad tijdens de bevalling. Ik denk niet dat een rustgevend cd-tje mij nog had kunnen redden van mijn agressieve woedeuitbarstingen tijdens de bevalling
Bij de eerste zat de cd wel in de tas, maar daar had ik helemaal geen tijd en behoefte aan. Bij de tweede heb ik gezellig lopen babbelen met de vk, stagiaire en man, dat gaf genoeg afleiding. En op het moment dat het echt zwaarder werd keerde ik liever in mezelf.. Maar je kunt het altijd proberen..
Nee, geen muziek gehad hier een ook geen behoefte aan.. Ik was helemaal in mezelf gekeerd.. het enige wat ik hoorde was de stem van mijn man.. die vertelde wat ik moest doen.. Zelfs de VK hoorde ik niet meer.. maar als hij zei, wat zij zei.. dan deed ik het
Niet aan gedacht, aan muziek, dat vond ik niet zo relevant denk ik. Het is sowieso de vraag hoe alles loopt, dus wilde niet teveel plannen want dan kan het wellicht allemaal tegenvallen. Als jij het fijn vindt, leg hem klaar, maar maak het geen verplichting. En al sta je er nu nog zo op dat de muziek aan gaat, misschien denk je op dat moment wel: uit! Zorg er wel voor dat, wanneer het aanstaat, het natuurlijk niet de verloskundige afleidt, dus geen yoga muziekjes met hartslagen enzo.
Je kan het idd voor de zekerheid mee nemen, iedereen maakt de bevalling anders mee. Zelf had ik daar totaal geen behoefte aan. Werd zelfs boos op de vk toen ze over de rustgevende ademtechnieken begon haha. Alsof je dat lukt met zware weeën. Ik werd er juist rustig van als ik mijn pijn kon verschreewen. Heb de buren er nog steeds net over gehoord haha
Had het wel gewild ook idd van de Yoga. Maar de bevalling ging zo razendsnel (alles in 2uurtjes) dat ik helemaal geen tijd had om de cd nog op te zetten, laat staan dat ik eraan gedacht heb tijdens de bevalling haha
Ik zat met een supersnelle weeenstorm in de auto. Toen keihard de radio aangezet zodat ik me afsloot voor de buitenwereld Deed ik gewoon onbewust! Van te voren niet bedacht
Toen de weeën nog een aantal minuten ertussen hadden, dat heeft wel een hele tijd geduurd luisterde ik nog wel muziek. Maar toen de bevalling eenmaal echt was begonnen en ik midden in een weeën storm zat had ik het denk ik niet kunnen waarderen, ik was alleen maar bezig met de pijn op te vangen.
Wij zijn halverwege mijn zwangerschap naar de film Life of Pi geweest... prachtige muziek in die film! Thuis gelijk opgezocht op spotify en het afgespeeld bij mijn buik en voor mezelf ter ontspanning. En uiteindelijk heeft het ook door de verloskamers gegalmd . Ik vond het heerlijk ontspannen... Ik kan niet zeggen dat ik het de hele tijd heb meegekregen, maar tussen de weeën door was het zeker ontspannend! Ik heb er zeker baat bij gehad! En nu wordt de kleine er ook rustig van als we het afspelen in huis .
Overdag tijdens het primen Cd tjes en de radio aan gehad. Editors met Papilion was toen megahit en door mij gebombardeerd tot bevalmuziek nog steeds als ik het nummer hoor moet ik daaraan denken. Tijdens de bevalling op de achtergrond cd van Elbow en Air. Ik vond het juist fijn de muziek en de arts- assistent geloof ik ook. Die wilde weten wat er aan stond
Ik ben ingeleid; lekker liggen lezen, kletsen met gyn, vk, hubbie, beetje ge-internet. Maar toen het zwaarder werd ben ik in m'n eigen wereldje gaan zitten en moest ik juist nix van geluid hebben. Zelfs het geoefende tellen van hubbie werd irritant. Suc6 en maak je er niet druk over. Ht komt zoals het komt. Neem de cd mee dan kun je nog zien wat je ermee doet.
Ik had een mp3 speler meegenomen met muziek waarvan ik dacht dat ik het wel prettig zou vinden tijdens de bevalling. Was ook meer zo van "wie weet duurt het heel lang voor het op gang komt, dan heb ik in elk geval wat afleiding". (moest meteen na het breken van vliezen naar het ziekenhuis ivm niet ingedaald kindje.) Die hele mp3speler is de tas niet uitgeweest. Het duurde inderdaad een paar uurtjes voor het goed doorzette, maar die uurtjes heb ik samen met vriendlief doorgebracht, al kletsend en tv-kijkend.. toen het echt pijn begon te doen vroeg mijn vriend of ik de muziek wilde, maar ik had er echt geen behoefte aan. zat helemaal in mn eigen wereldje.
Mijn vriend zette de muziek aan toen we in de heftigste fase waren aangekomen. De cd Don't give up on me, van Solomon Burke. Ik vond dat precies goed. Bij m'n eerste bevalling heb ik alle liedjes minstens 2 keer horen langskomen, bij de tweede heb ik het 2e liedje net gehaald... 't ging iets sneller
Wij hadden wel muziek meegenomen naar het ziekenhuis maar ik vond het ontzettend irritant dus heeft vriendlief het snel weer uitgezet. Had sowieso het liefste dat iedereen stil was zodat ik me goed kon concentreren..