Funneling

Discussie in 'Prematuur' gestart door fleur24, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Hallo,
    Bij mijn cervix meting was een funneling zichtbaar. Kan iemand mij vertellen wat dit precies is en er meer informatie over geven??
    De zwangerschap met een funneling gewoon voldragen?
    Mijn cervix was 3,6 cm en als er wat druk om mijn baarmoeder kwam bleef de cervix en de funneling stabiel gelukkig.
    Groetjes

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    niemand??

3. adi

adi Niet meer actief

Ik had een funneling in mijn baarmoederhals. Het komt er eigenlijk erop neer dat er vanuit de baarmoeder een 'scheur' komt in de baarmoederhals.
    Bij mij was de baarmoederhals dus niet verweekt, maar door die funneling was het helemaal 'opengebroken' vanuit de binnenkant.

Volgens mij kan de funneling zich elke keer terugtrekken, zolang er geen druk kom op de baarmoederhals vanuit de baarmoeder.

4. jenifer

jenifer Actief lid

9 okt 2007
    297
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik kreeg met 20 weken funneling ondanks dat ik een cerclage had om mijn baarmoederhals dicht te houden. Funneling is dat je baarmoederhals van binnenuit een beetje open gaat. Ik had vanaf 28 weken funneling tot aan de cerclage en onder de cerclage had ik 1 cm baarmoederhals over. Ik heb mijn zwangerschap uitgedragen.

Op het plaatje zie je een normale baarmoederhals die steeds iets verder opengaat staan van binnen uit. Bij mij was het een U vorm en dat is stabiel gebleven tot aan de bevalling. Maar ik weet niet of dat ook zou zijn geweest zonder cerclage.

Tussen de 20 en 22 weken had ik dan weer wel dan weer niet funneling. Maar naarmate mijn zoontje groter werd bleef de funneling.

Wat heeft je gyn verder gezegd?

Deel Deze Pagina