Hallo meiden.. Moet even van me af schrijven hoor. 3 oktober 2011 ben ik mama geworden van een prachtige dochter.. en wat ben ik heerlijk aan het genieten. Na de bevalling heb ik zo'n 6 weken gevloeid.. daarna hebben mijn vriend en ik het met condoom gedaan tot ik weer ongesteld zou worden. Dat werd ik ook niet lang erna en ben ik begonnen met 'nuvaring'. in die tijd hebben we een paar keer sex gehad dus zonder condoom. Maar kort erna begon ik met bloeden terwijl ik nuvaring gebruikte.. wat een rotding heb dus weer 4 weken gebloed.. Toen dat over was hebben we het uitsluitend nog met condoom gedaan en zijn we verder heel voorzichtig. Nu ben ik weer misselijk moe en heb ik het gevoel weer zwanger te zijn. mijn buik is ook weer opgezet en kriebelt het af en toe...(kan dat wel?) Morgen ga ik meteen een test halen.. Zijn er meer vrouwen met soortgelijke ervaring? En heb ik iets verkeerd gedaan? Want ik lees net ergens dat je na de bevalling extra vruchtbaar bent?? Er spookt nu van alles door mijn hoofd..kan ik dit wel aan als t echt zo is zijn er vrouwen hier die ook kindjes vlak achter elkaar kregen? Hoop op reacties! Liefs Bloem
ik gebruikte ooit ook de nuvaring en ik was er ook niet dol op. Tussentijdse bloedingen etc. Maar niet zwanger geworden. Hij werkte volgens mij wel ondanks bloedingen. Is het niet zo dat je jezelf erge zorgen maakt terwijl je nog niets weet?! De kans lijkt mij heel klein dat je weer zwanger zou zijn en met alle hormonen die een paar maanden na je bevalling zich aan het settelen zijn kan je lichaam ook anders voelen. (en sneller piekeren door de hormonen) Snel een test doen zodra het kan! Succes en niet te druk maken!
in theorie zou het kunnen, wanneer zou je weer ongesteld moeten worden? als het niet zo is dan kan het zijn dat je je gewoon zwanger voelt maar het niet bent, dit hebben veel vrouwen in de 1e 6 maanden na de bevalling door de hormonen dus dat kan het ook nog zijn. als je echt al wat voelt kriebelen dan zou je al een tijdje zwanger moeten zijn, dat voel je echt nog niet tussen de 4 en 8 weken. er zit niks anders op dan testen
hopelijk heb je snel duidelijkheid, want nu zit je je zelf alleen maar "gek "te maken . kun je niet anders even naar de AH gaan ? .. ( weet niet of dat een optie is voor je ) ..
Lastig.... In principe kan je natuurlijk wel weer vruchtbaar en zwanger zijn. Ik voelde dit 2e kindje bij 10 weken "vlinderen" en nu met 16 weken echt duidelijk. Een test is dus het makkelijkste voor jou, je lichaam kan je goed voor de gek houden hoor!
T zou kunnen! Natuurlijk is het niet het ideaal, zo vlak achter elkaar, maar er zijn duizenden vrouwen die je zijn voorgegaan. Ben benieuwd!
ik denk niet dat je per se minder vruchtbaar zou zijn na je bevalling... ik had er in elk geval geen probleem mee... (ik weet wel dat je dat niet zei hoor, je zei dat je nergens zag staan dat je na je bevalling (extra) vruchtbaar was) ik was drie weke na de bevalling van mijn oudste al weer zwanger... die twee schillen dus 10 maand... en na mijn tweede dochter was ik ook heel kort terug zwanger van de derde... zij schillen om en bij 11 maanden... (iets minder) maar mijn zoontje was dan ook wel vier weken te vroeg...
Ik teste 7 weken na m'n bevalling positief, ik had getest omdat ik benieuwd was omdat we wat onzorgvuldig waren geweest Tijdens de nacontrole heeft de vk een echo gemaakt omdat ik dit had aangegeven. HIerop was niks te zien, dus waarschijnlijk (volgens vk) positief getest op m'n 'oude' hormonen. Goh wat was ik blij, ik stond daar zeker niet om te springen. Als het wel zo was en in jou geval misschien is komt dat wel weer goed, maar het lijkt mij ook pittig!
aaah dames, wat snel (niet negatief bedoelt) maar idd respect zeg, merk toch dat mn lichaam nu aan het herstellen is..druk maar wel leuk natuurlijk....
Bij mij zou dit NOOIT voorkomen! dit om de praktische reden dat seks echt het laatste was waar ik aan moest denken de eerste maanden (lees jaar) na de bevalling. ik benijd de snelle vogels behoorlijk! Dan zit je kennelijk lekker genoeg in je vel! Hoop dat het dit keer mij ook gegund is om snel mijn leven op te pakken (incl. seksleven!)