Ik moet het echt weer even van me af schrijven... Ik zit hier te koken!:x Op mijn werk moesten we al doorgeven wanneer we graag zomervakantie wilden. Dus manlief met zijn collega kortgesloten dat wij graag de laatste 3 weken wilden. Dat was prima, hij wilde wel de eerste 3 weken. Dus ik heb de laatste 3 weken aangevraagd op mijn werk en dat was verder allemaal akkoord. We wilden graag de laatste 3 weken, omdat onze gastouder dan ook met vakantie is en het dan wel zo makkelijk is om dan ook vakantie te nemen. Zou niet weten waar ik 1, 2, 3 opvang voor 3 weken voor haar vandaan moet halen... Bovendien scheelt het ook 3 weken opvangkosten. Nu krijgen we net een appje van die collega van mijn man dat zijn ex haar vakantie heeft omgeboekt naar de eerste 3 weken en collega zelf dus de laatste 3 weken wil/moet ivm de kinderen. Het kan niet meer veranderd worden bij zijn ex volgens hem. Bovendien zit het logeerhuis van een van zijn kinderen de eerste 3 weken ook vol, waardoor hij de laatste 3 weken moet hebben. Collega zegt nu dat mijn man afgelopen vrijdag zelf over de eerste 3 weken is begonnen. Wat absoluut niet waar is want mijn man weet ook wel dat onze gastouder de laatste 3 weken met vakantie is. Dat laatste wat die collega zei over dat logeerhuis begrijp ik zelf niet. Ik weet dat zijn zoon gehandicapt is, maar als zijn ex en hij hun vakantie verdelen lijkt me een logeerhuis niet nodig, maar goed. En nu? Wie mijn topic over ouderschapsverlof eenmalig weigeren heeft gelezen, voelt hem denk ik net als ik alweer aankomen... Baas zal collega weer voortrekken en manlief en ik kunnen gescheiden vakantie houden of zo??? Wordt weer een gezellige avond hier.....
Ja, dat zou je zeggen ja... Maar daar trekt noch collega noch baas zich wat van aan ben ik bang... Wat 'n gezeik gewoon weer
Ik zou je poot stijf houden hoor. Je man was toch eerst. Heb je man niet iets zwart op wit staan, in de vorm van een mailtje, een sms'je of een appje? Waarin staat dat die collega de eerste 3 weken zou nemen? Dan kan je dat laten zien. Heel rot voor die collega maar jullie waren eerst.
Maar weet je al zeker dat baas zich daar niks van aantrekt je man kan toch gewoon aangeven van wij hebben dit eerder aangevraagd en vrouw heeft dan ook vrij kan niet gewijzigd dus collega zoekt maar een oplossing
We zullen het zien morgen, maar gezien hoe moeilijk zijn baas met alles doet bij mijn man en bij collega niet, heb ik er wel een hard hoofd in (collega en baas zijn goede vriendjes/kennen elkaar al van vroeger etc). En helaas is manlief niet zo heel erg assertief .
Ik zou jullie situatie een beetje 'aandikken'. Zeggen tegen zijn baas dat er voor jou absoluut geen mogelijkheid meer is om het te veranderen. En geef ook aan dat er een enorm groot probleem met de opvang zou ontstaan als jullie niet de laatste 3 weken kunnen krijgen. Een leugentje om best wel zeg maar. Wat irritant van de ex van collega zeg trouwens
Jeetje zijn wel vervelend bezig hè Pff... Ik zou ook me poot stijf houden is toch niet normaal zo maar veranderen...
bij ons is het zo wie het eerst komt krijgt die weken wie later is heeft pech je man moet zich wel aanpassen maar die collega niet
Wat zouden jullie die collega nou terug appen? @novaa Zat ik sowieso ook al aan te denken, maar ja, collega heeft nu in principe hetzelfde probleem hè....Pffff....
Het is gewoon in overleg gegaan... Maar nu heeft collega zich schijnbaar bedacht en gaat lopen etteren. Was het maar wie het eerst komt, maar het wordt daar eerst overlegd. Op zich prima, maar hou je daar dan wel aan.
Laat nu collega zijn probleem dan maar oplossen met zijn ex. Ik zou terug appen dat jullie er erg van geschrokken zijn aangezien jullie al geboekt hebben.
Nou, manlief is onderhand al een uur bezig met een appje terug in mekaar te flansen ... Ze weten op zijn werk dat we in principe gewoon thuis blijven dit jaar (gaan misschien een weekje weg), dus dat wordt wat lastig .
Ja dat is dan heel jammer voor collega, maar het is al afgesproken. Moet je man ook gewoon terugappen!
Ik zou terugappen: "Wat vervelend dat je ex zonder overleg met jou een vakantie heeft geboekt tijdens jouw 3 weken vakantie. Als het had gekund hadden wij onze plannen uiteraard voor je willen wijzigen. Echter kunnen wij, zoals je weet, de eerst 3 weken ook geen vakantie opnemen. Ik had je graag een oplossing aangedragen maar helaas kan ik je niet verder helpen. Hopelijk valt er nog het een en ander te regelen met je ex."
Oh en op zijn werk aangeven dat jullie geen opvang hebben. Daarnaast maakt het natuurlijk niet uit dat jullie niet op vakantie gaan. Zijn ex-vrouw houdt geen rekening met die collega van je man, hoe lullig ook maar dat is niet jullie probleem! Tuurlijk, als het kan dan is het super tof als je wel het 1 en ander wijzigt maar dat kunnen jullie helaas dit jaar ook niet.
Nou, hij heeft hem net geappt... Verdorie, ik baal hier zo van. Zit me nou de hele tijd weer op te vreten en druk te maken over hoe dit nou weer gaat aflopen. Was nog niet eens over het gedoetje heen met mijn man z'n ouderschapsverlof, ben nog steeds boos daarover, en nou hebben we dit weer. Ben gewoon zo moe van dit soort gezeur... Mijn moeder is terminaal, waardoor ik hier op het moment al helemaal niet tegen kan, dus sorry als jullie wellicht vinden dat ik me ietwat aanstel of te druk maak over dingen . Emmertje is vol....