Vanochtend geen goed nieuws te horen gekregen. De vruchtzak was leeg. De baby is na de 6 weken niet meer gegroeid echt een klap! Ik zou vandaag ruim 7 weken zwanger zijn. Ik had geen afspraak vandaag voor een echo maar ik had gewoon geen goed gevoel. Ik heb afgelopen nacht ontzettend slecht geslapen en gedroomd dat ik bloedde en de baby verloor.. zo raar en eng! En het blijkt nog echt zo te zijn.. De 2e miskraam... Waarom... Het babytje was echt welkom! Mijn vriend reageerde wel lief, trooste me en zei: ik hou van je. En hij dacht goed te reageren met een antwoord: we proberen het nog wel een keer. Toen begon ik nog erger te huilen. Ik wilde dit kindje..geen ander... Voel me echt niet goed
Heel veel sterkte. Gevoelens of moederinstinct is heel sterk. Ik heb het vorig jaar ook gehad. Gedroomd dat direct na de geboorte mijn kindje werd weggerukt en men zei 'dit is niet het kindje voor jou..je moet nog wachten'. Na die droom had ik constant het idee het is niet goed en tot 12 weken 4x goede echo gehad, maar slechte gevoel bleef en is uiteindelijk oom uitgekomen. Bij mijn zoontje was ik heel rustig en wist ik dat het goed was. Nu heb ik al 2X gedroomd over de bevalling en deze baby dus hoop dat het nu wel goed gaat.
Wat een verdriet! Ik lees in je onderschrift dat jullie een naam hebben gegeven. Dat is mooi. Neem de tijd voor dit verdriet, sterkte...
Dank jullie wel alvast voor de reacties. We hebben t kindje idd een naam gegeven, ofja ik in ieder geval. Mijn vriend gaat er toch iets anders mee om dan ik, maar hij steunt wel, op zijn manier dan. Maar ja zon 2e keer komt toch koud op je dak. Ga nog denken dat er mss echt iets mis met me is voel me erg verdrietig en eig niemand, buiten dit forum om begrijpt me. Voel me daardoor heel alleen..
Ik zie dat jij ook meerdere miskramen hebt gehad was er bij jouw een aanwijzing of gewoon puur ongeluk dat t misging? Ik twijfel echt of er iets mis is met me. De dokter zegt dat het kan per toeval. Ik werk momenteel erg hard (lees: in t buitenland onder 45gr, 6 dagen in de week) en hij zegt dat het daarom ook kan in combinatie met stress
Ik heb geen ervaring maar vind het zo erg voor je dat ik je even heel veel sterkte wil wensen met dit grote verlies!! xxx
Omdat we al een gezond kind hebben, denken ze aan domme pech. We hebben nu wel een chromosoomonderzoek gedaan bij mij en mijn man en krijgen eind september uitslag. Er kunnen talloze redenen zijn. Onder het miskraam subforum kun je veel informatie vinden. O.a. over schildklier, progesteron, etc Wil je ook meegeven dat er echt nog hoop is en dat het echt goed gaat komen.
Hier in drie maanden twee mk's gehad. Gyn heeft bij ons dus wel meteen diverse onderzoeken laten doen. Uiteindelijk allebei helemaal gezond, dus hij denkt idd domme pech. Nu wachten, want ik kan volgens mij wel weer bijna testen.
Wat een lieve reacties allemaal! Doet me echt goed Mijn vriend en ik praten er niet echt over. Hij praat niet graag en dat weet ik. Hij houdt me daarin tegen wel vast en vraagt hoe het met me gaat...dat is meer zijn manier. Vannacht toen hij thuis kwam van werk zag ik dat hem iets dwars zat..ik kreeg het er niet uit. En toen opeens kwam het eruit. Al zijn woede! Ik ben super kwaad..door jou hebben we opnieuw een kindje verloren! Ik werd zo boos en begon super hard te huilen...nog geen minuut later kwam hij naar mij en begon ook te huilen en 100000x sorry gezegd. Hij zo ik ben geschrokken van mezelf dat ik dit zeg tegen jou, heb er super veel spijt van, aub ben niet meer boos... Ik zie dat hij het er ook moeilijk mee heeft maar waarom praat hij dan niet gewoon tegen me..zucht
Jeetje... Schrik hier best een beetje van, ook al heeft hij sorry gezegt... Denkt hij, diep van binnen, soms echt dat het aan jou ligt ? Mannen hebben soms een rare manier van dingen te verwerken, mijn man vond het ook een bittere teleurstelling de laatste keer en heeft vanaf de dag dat er een MA werd vastgesteld het hele onderwerp voor het gemak maar doodgezwegen....alsof het nooit gebeurd is...ook zijn excuses aangeboden maar nooit meer het onderwerp aangeroerd.... Sterkte meid !
Heel veel sterkte wat rot zeg... Heb in juni een MK gehad moet er niet aan denken voor de 2e keer oh wat ik heb ik met je te doen... Liefs
Dank je wel meid. Ja ben er wel kapot van ik begin nu ongi buikpijn te krijgen en wat donkere afscheiding dus ik denk dat de miskraam op gang komt...
He wat een naar nieuws! Maar houd alsjeblieft hoop! Ik heb in het verleden ook herhaaldelijke miskramen gehad (9) tussen 4 en 6 weken in, maar ook 4 gezonde kinderen! Sterkte!
ow echt? Wat naar voor jou ook Wel fijn voor je dat je daarnaast nog 4 kindjes hebt rondlopen bewijst idd ook dat het ook goed kan gaan na een aantal miskramen. Was er bij jou een oorzaak voor of kon de arts niks vaststellen? Of heb je het niet laten onderzoeken? En heb je tussen je kindjes in miskramen gehad of er allemaal voor?
Ja miskramen hakken er sowieso best wel in natuurlijk. Ik heb na de 3e miskraam onderzoeken gehad maar het enige wat mogelijk een reden kon zijn (was niet zeker), was een foliumzuur tekort en een B6 tekort (heb wel foliumzuur geslikt toen). Ik heb 1 miskraam voor de oudste gehad, tussen de oudste en tweede heb ik er 3 gehad, daarna 5 en toen zwanger van zoonlief en daarna dochterlief, verder geen miskramen meer gehad gelukkig! Blijft altijd naar en vervelend, zeker het moment dat je het doormaakt of het nieuws krijgt
Dat is ook niet niks inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste maanden vrij slecht eet. Ivm de hitte hier en het vele werken. Ik werk in het toerisme in het buitenland. Misschien dat mijn levensstijl wel een reden is, met eten bedoel ik dan. Ik rook of drink verder niet. Het kan zijn dat ik mss ook wel een vitaminetekort heb. Ik wil zowiezo pas weer zwanger proberen te raken als het seizoen hier voorbij is en ik wat beter voor mezelf ga zorgen en rust heb. Als ik nu weer zwanger zou raken en weer een miskraam krijg kan ik dat niet aan. Hoe reageerde jouw partner op de miskramen?