Ik heb een tic.... wie heeft de tip om er vanaf te komen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Samama, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Ik heb een tic...
    Ik bijt/scheur/pluk al jaren de velletjes langs mijn nagels af, met als gevolg; rood omrande nagels.

Het ziet er dus echt niet uit :) En het is echt een gewoonte geworden, ik doe het onbewust en bijna bij alles.

Heeft er iemand een tip, wondermiddel of iets anders hoe ik hier vanaf kan komen?
    De tip om op mijn handen te gaan zitten heb ik toegepast en die werkt dus niet...

2. Rosavise

Rosavise Actief lid

19 aug 2013
    274
    0
    0
    limburg
    Helaas ik heb dezelfde tic. Alleen ik doe t onder mn vingertopje en onder de hak van mijn voet.. Vreselijke gewoonte en geen idee wat er tegen te doen is...

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Uh geen tip alleen herkenning.
    De enige keer dat ik t niet doe, is als ik nepnagels heb.
    Dan vind t zonde haha
    Maar ik werk in de zorg dus dat gaat niet

4. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik heb hetzelfde, al is het de afgelopen jaren minder geworden.
    Doe het vooral meer als ik stress.

Het is ook meer dat ik me irriteer aan haakjes/velletjes etc.
    Zorg er dus voor dat mijn nagels altijd goed gevijld zijn. De nagelriemen doe ik met zo'n manicure apparaatje.
    Hoe minder er uitsteekt hoe minder ik eraan pluk haha.

5. Samama

Samama Niet meer actief

Oja dat is inderdaad ook wel iets wat ik kan doen, alle velletjes wegvijlen met een manicure apparaatje. Inderdaad, als ik maar iets voel dan is het al de pineut want dan moet het eraf.

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Misschien kun je dr iets opsmeren wat heel vies smaakt ? Beetje citroensap ofzo ?

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb hetzelfde en wil graag de gouden tip!

8. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Niet lullig bedoeld, maar misschien toch mee langs de dokter gaan, die zal vast wel iemand hebben die jullie daarmee kan helpen.

Bij mij was het voor nagels bijten e.d. pure doorzettingsvermogen (ook hulp van mijn moeder) en nu denk ik er niet eens meer aan. Behalve op momenten dat er een haakje aan zit, want dat scheur ik vanwege irritatie er sowieso vanaf.

9. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Mijn kids deden het ook en heb er een speciale naggellak voor gekocht die heel vies smaakt. Soort levertraan van smaak dacht ik. Helpt goed, smerr je gewoon over je hele vingertop. Na een paar dagen deden ze het al niet meer.

10. Samama

Samama Niet meer actief

Het probleem bij mij is dat ik voornamelijk pulk en scheur en dus niet bijt ;)

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Handschoenen dragen :D

12. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Maar misschien dat door het pulken het dan overal op je vingers komt te zitten en als je dan bv een koekje eet, krijg je heel vieze smaak... :D

13. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik doe het ook! 1 Duim ziet er echt ook niet uit bij mij! De andere gaat nog wel. Ik schaam me ook als ik bijv. een handtekening moet zetten of geld aanpakken. Maar ik kan het niet laten... Heel gek, maar ik vind het ook soort van lekker om te doen. Ach, elke gek zijn gebrek. Mijn tip...misschien pleisters om doen? Veel succes!

14. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Byte ex heet dat nagellakje. Zooooooo vies!! Maar dat geeft enorm af, dus je net gesmeerde broodje smaakt dan heel fijn naar byte ex ;)

Verder geen tips, ik moet ook altijd m'n nagels goed gevijld hebben anders ga ik zitten pielen. Geen velletjes gelukkig.
    Zijn je handen heel droog misschien? Dat je snel last van losse velletjes krijgt? Ik verzin ook maar wat :)

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guilty!

Ik zit 's avonds op de bank heel mijn aaipet te beviesteren omdat ik Lanette smeer zodat ik 'uitglij' met pulken, trekken, scheuren.

Laatst bij zenuwen 3 ontstekingen erin getrokken, autch, dat was weer 3 avonden met m'n pussige klauwtjes in een bak hete soda weken!

En dan doe ik het weer tijden niet.

16. Samama

Samama Niet meer actief

Hahaha tja dat zou wel dé oplossing zijn vrees ik :D

17. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.264
    113
    Centrum België
    Mmmm, m'n dochter van 4 doet het ook. Elke dag komt ze jammeren om een pleister omdat het wel ergens aan een vinger bloedt. En het ziet er idd niet uit.
    Afgelopen week zat ze op een draaimolen op de kermis. In plaats van leuk op en neer te gaan in het vliegtuigje, zat madame te pulken aan haar vingers ;)

Deel Deze Pagina