Gister las ik een artikel over de miljoenen fraude bij postNL NOS Nieuws - Zegelfraude kost PostNL miljoenen Niks aan de hand zou je denken maar toen keek ik nogmaals goed op de website van postNL en de service die wij gebruiken voor onze webwinkel stond er ook bij Dus ik in paniek van ik ben gewoon opgelicht:x Dus ik eerst bellen naar een van de oplichters en geven gewoon niet thuis drukken de telefoon weg en gooien gelijk hun webshop dicht vanwege de feestdagen...... Ja tuurlijk Toch maar even gebeld met postNL om na te gaan wat er precies aan de hand is en wat ik nu kan doen 1. geld terug eisen maar ze geven niet thuis.. 2. aangifte doen of een melding maken via een speciale mail van postNL 3. een andere manier vinden van goedkoop verzenden en dat voor 4 januari grrr Dus als iemand tips heeft??? we hadden net 2 keer besteld bij deze oplichters maar toch het is niet fijn dat zoiets gebeurt. Voor mij nu alleen nog maar direct bij de verzend maatschappij pfff... Wie heeft dit probleem ook gehad?
Geen ervaring mee maar had het gister gezien ja. Vond het ook wel raar dat mensen dachten dat ze postzegels goedkoper konden kopen.
Nou je kunt in grote oplages kopen bij postnl. zodat je goedkoper kan verzenden en ik dacht dat dit gewoon het zelfde was
heb net even die lijst bekeken zijn volgens mij van veel dezelfde aanbieders, op een aantal sites staat precies hetzelfde blokje als melding, en de sites komen bijna overeen met elkaar snap dat je geschrokken bent maar goed dit kon je niet weten natuurlijk. nu ik het voorbeeld zag heb ik wel gezien dat ik hier ook verschillende poststukken zelf mee heb ontvangen.. maar geloof niet dat jij als shop dit aangerekend kan worden aangezien je van niks wist?
ja ik krijg van mijn leveranciers ook vaak pakketen met die zegels zo doende dat ik ben gaan vragen waarom ze met die zegels verzenden en toen ben ik bij hun terecht gekomen gelukkig he ik er maar weinig pakketen mee verstuurd maar toch er zijn bedrijven die er honderden mee hebben verstuurd en gelukkig ben ik niet aansprakkelijk
ja gelukkig maar, maar toch je schrikt wel... ik vond het vaak al zo raar omdat er dan ook zegels met guldens erop zaten en dan van alles door elkaar.. heb afgelopen zaterdag nog een pakje daarmee ontvangen viel me op omdat ik eerst dacht dat het een euro zegel was ik dacht wat raar zoveel euro voor een klein poststuk als dit (heb zelf ook een webwinkel) toen zag ik dat het een gulden zegel was.. maar hoe zit het dan met je belasting aangifte, krijg je er geen problemen mee met de aankoop bonnen van die zegels nu ze vals blijken te zijn? weet dat er geen btw op zit maar bedoel ivm de kosten die je afboekt van je winst.. misschien rare vraag hoor maar ik ben nog niet zolang bezig word mijn 2e aangifte dit jaar dus weet nog niet overal alles van af haha..
nou ik ga me geld terug vorderen wat er ook gebeurd dus ik weet nog niet precies hoe en wat we wullen zien wat de boekhouder zegt
Ik vraag me af of PostzegelsMetKorting.nl - postzegels goedkoper dan op het postkantoor! hier ook bij hoort. Of verkopen die alleen oude oplages ofzo, dat ze daarom goedkoper zijn? Ik geloof dat ik maar even wacht met bestellen bij hen
ik had laatst naarzo'n site gekeken mocht ik besluiten om aan postcrossing te gaan doen. Toen ik gister het bericht hoorde over de fraude moest ik gelijk aan die site denken.
het gaat echt om de bedrijven die genoemd zijn bij postnl maar ik denk dat bijna al die webwinkels van 1 eigenaar zijn aangezien ze bijna dezelfde sites hebben ik kende er maar 1 van maar toch ik zou even contact opnemen met post nl
ik heb geen idee ... snap alleen niet hoe zon bedrijf al zo ontzettend veel oude combinaties van postzegels komt.. ok verzamelaars.. maar dat raakt toch een keer op ik wacht ook even af of dit erbij hoort, al denk ik van niet, ik denk eerder dat dit idd gewoon oude zegels zijn... neem wel aan dat post nl deze site ook wel gevonden heeft en heeft gecontroleerd? aangezien het een opvallende naam is.. die andere sites zijn volgens mij echt van 1 eigenaar of een groepje dat samenwerkt gezien het feit dat het allemaal dezelfde hosting providers en lay out EN melding is op de site... ik ben wel benieuwd of deze gewoon eerlijk is, zo ja dan ga ik daar ook maar eens een keer gebruik van maken... kunnen de verzendkosten wat omlaag
Helaas, ik heb dus ook van die zegels liggen. Het was ook te mooi om waar te zijn. Gelukkig zijn de pakketten wel aangekomen die voorzien waren van deze zegels. Ik heb het advies van een tussenpersoon gekregen om aangifte te doen tegen het bedrijf dat deze zegels leverde. (zal hier geen naam noemen)