Hallo allemaal, Mn ex en ik zijn 5 maanden uit elkaar. We hebben een ouderschapsplan opgesteld. Mn dochter gaat ieder weekend een nachtje naar haar vader en de woensdagen komt hij bij mij thuis. Nu zit ik met het volgende probleem. Ze word elke keer thuis gebracht in veel te kleine of veel te grote kleding (3maten groter). In het ouderschapsplan staat dat ieder verandwoordelijk is voor vervangende passende kleding bij eigen thuis. Verder roeleren we de kleding. De kleding die ze zaterdags draagt blijven bij hem en op zondag krijgt ze schone kleding van hem aan dat gaat mee naar mijn huis. De week erop gaat die kleding dan weer aan naar zijn huis. Alleen houd hij nu mijn kleding. Hij zegt dat ik geen passende kleding heb achter gelaten toen ik bij hem weg ging maar dit klopt niet. Ik heb van elk kledingstuk er 3 achter gelaten. Hij heeft inmiddels via zijn ouders ook kleding gekregen maar dat is dus veel te groot en de oude kleding is ze inmiddels uit gegroeit. Ik heb 2 maanden geleden aangegeven dat ze was gegroeit en de nieuwe kledingmaten door gegeven. En winkels waar hij goedkoop aan kleding kon komenHij zou gaan kijken voor kleding voor bij hem thuis. Inmiddels houd hij dus mijn kleding en zit ik met kleding dat veel te groot is (maat 104 terwijl ze maat 92 heeft). Ik heb al meerdere dingen geprobeert. Kleding mee geven en zeggen dat hij het setje wat ze aan heeft mee terug moet geven en dan de kleding uit de tas aan moest trekken. Gevolg hiervan was dat ik 2 setjes kleding kwijt was. De te grote kleding weer mee terug aangeven. Ik kreeg de dag erop weer nieuwe te grote kleding terug. Ik heb het voorstel gedaan om kleding voor haar te gaan halen en dat hij er voor zou betalen. Dan was het nee hoeft niet ga van de week wel even kijken. Ik heb nu inmiddels een setje kleding voor haar gehaald voor bij hem maar toen was het dat hij geen bijdrage kon leveren. Hij wil graag zelf kleding voor haar halen zodat hij toch nog het gevoel heeft een bijdrage te leveren (hij betaald weinig allementatie door financiele problemen). Ik ben best bereid om kleding te regelen voor mn dochter voor bij hem maar op deze manier word het me onmogelijk gemaakt Ik heb al tegen hem gezegt dat hij passende kleding aan moet geve. Hij zegt dit niet te hebben. Als ik hem dan vertel welke kleding bij hem ligt krijg ik in de avond een bericht van ja zat nog in de was of heb het verkeerd weg gelegt. En vervolgens krijgt ze de week erop weer te grote kleding aan. Wie weet hier raad mee
ik zou je dochter dan de volgende keer 'zijn' setje weer aandoen. Lijkt wel alsof hij het expres doet. Dan merk je dat gauw genoeg.
Hoi nijntje. Dit heb ik dus ook al een paar keer gedaan. Op zondag word ze dan weer in te grote kleding terug gebracht. Ze is nu pas 15 maanden en heeft er nog niet zoveel last van. Maar ze word op zondag avond pas thuis gebracht maar ze loopt wel heel de zondag in te grote kleding terwijl er gewoon passende kleding ligt. Eenige probleem wat het opleverd is dat ze bij hem regelmatig valt doordat ze op de kleding stapt. Gesprek met hem aan gaan heeft geen nut want hij houd zich van de domme dat hij geen passende kleding heeft of dat het al in de was ligt. Er liggen nu inmiddels 4 setjes van mij bij hem en heb zo een vermoeden dat die pas terug komen op het moment dat ze er weer uit gegroeit is.
Ik durf er overigens om te wedden als ik zeg zullen we anders een keer samen kleding gaan halen voor haar dat hij ineens wel weer normaal kan doen. Maar dit weiger ik. Hij is op dit moment nogal op zoek naar manieren om extra contact met mij te krijgen en ook extra tijd met mij. Ik ga hierin dus niet mee
Uhm, ga erheen en neem alle kleding mee die van jou is. Dan draagt dochter in het vervolg op de wisseldagen de kleding die van hem is. Als ze dan bij jou is, dan doe je dat setje van hem in de was, zodat het weer schoon is voor de volgende wisseldag. Verder is het nadelig voor hem als dochter zich pijn doet door de te grote kleding die hij haar aan doet. Een kind hoor je namelijk een veilige omgeving te bieden, en daar horen kledingstukken waar een kind door struikelt niet bij.
Alamea, Om mn kleding terug te kunnen halen moet ik wel de woning in mogen of hij moet ze af geven wat beide dus geen optie is. Ik geef haar nu idd wel elke keer zijn te grote kleding aan. Vind het zelf ook niet handig wat hij doet. Mn dochter is bijna 1,5 en pas begonnen met los lopen. Ze is altijd een kont schuivertje geweest en ik ben sinds 2 maanden bezig met fisio om haar aan het lopen te krijgen. Maar zijn te grote kleding actie helpt nou niet echt mee aan haar zelf vertrouwen. Ik krijg af en toe het idee dat hij dit soort acties uithaalt om mij een hak te zetten of om er voor te zorgen dat ik meer contact met hem moet zoeken om dit opgelost te krijgen. Wat hij niet ziet is dat fijtelijk gezien obze kleine meid meer de dupe is dan dat hij mij er mee weet te pakken
Laat hem anders eens contact opnemen met de fysio... ligt de fysio van te voren in over je punten en laat een deskundige aan hem uitleggen wat het met jullie kindje doet door de te grote kleding. Maar hij heeft wel een ontzettend bord voor zn kop wanneer hij dat niet wil snappen hoor. Natuurlijk is altijd prettig wanneer je kleding krijgt, maar bewaar ze dan voor de periode dat ze het al wel kunnen dragen.
Ofwel ziet hij het gewoon écht niet dat de kleding te groot / te klein is. Het is een man voor iets, hé. Kan je desnoods niet vragen dat hij jou gewoon 20 euro of dergelijke per maand geeft om alle kleding zelf te kopen. Dus ook die ze bij hem draagt? Nu is het nog louter erover vallen ... Maar wat als ze later naar school moet in kleding die telkens of véél te klein, of véél te groot is? Hoe gaan haar klasgenootjes reageren hierop, denk je (en denkt hij)?
waarom mag je niet bij hem naar binnen dan? dat vind ik wel raar.. (zou sowieso willen zien waar mijn kindje verblijft, ookal is het bij papa) en je moet toch wel je eigen kleding terug kunnen pakken?