Omdat ik in Zoetermeer woon en het Lange Land niet goed bekend staat, twijfel ik over waar ik mag en kan bevallen. Het Lange Land is natuurlijk wel erg makkelijk en dichtbij, maar als het daar niet goed gaat op welk gebied dan ook, dan is dat natuurlijk niet fijn. Waar zijn jullie bevallen en hoe is dat bevallen?
Hoe weet je dat het ziekenhuis niet goed bekend staat? Misschien kan je bij de verloskamers gaan kijken? Kijk waar jij je prettig voelt ! En stel de vragen die jij belangrijk vindt..
Omdat ze vaak genoeg slecht in de media hebben gestaan en in ieder geval 5,5 jaar geleden werd het aan de moeder van een gezin van mij afgeraden door een vriendin van haar die daar werkt. Dat is misschien nog een idee en volgens Judith van Moeders voor Moeders hebben ze ook informatieavonden waar je naar toe kunt. Kunnen inderdaad vragen bedenken. Ga zeker morgen in het ziekenhuis vragen hoe zij hier tegenaan kijken. Bedankt voor het meedenken!
Ik jan zelf alleen met lof over het llz spreken. Ben er met 32 weken opgenomen en fantastisch verzorgd. Week later moest dochter gehaald worden met een spoedsectio. Zij is ook heel goed verzorgd de tijd dat ze in de couv heeft gelegen (met een onderbreking van een week ivm opname in gegaan Sophia kinderziekenhuis). Zelf na de bevalling nog een aantal dagen op de ic gelegen voordat ik ook naar R'dam kon, maar daar ben ik ook heel goed verzorgd. Maar als je niet in het lange land wilt bevallen, dan hoor ik goede verhalen over het Franciscus gasthuis. Reinier de Graaf trouwens ook.
Ik heb zelf prima ervaringen in het lange land. Ik had helaas geen voorspoedige bevalling, is geëindigd in een spoedkeizersnede. Gedurende de bevalling heb ik geen moment het idee gehad dat ik niet in adequate handen was. Ben ook tevreden over de zorg die mijn dochter heeft ontvangen, die moest namelijk opgenomen worden na de bevalling. Ook deze zwangerschap ben ik erg tevreden. Ik word goed in de gaten gehouden en mijn vragen/zorgen worden serieus genomen. In een ander ziekenhuis bevallen kan, maar dan moet je waarschijnlijk wisselen van verloskundige. Volgens mij doen de verloskundigen in Zoetermeer alleen bevallingen in het lange land, anders zijn ze tijdens hun diensten te ver weg van evt andere bevallingen. Dan zou je evt voor een vk in Pijnacker kunnen kiezen. Tenzij je bij een gyn loopt natuurlijk, dan is wisselen makkelijker. Succes met je keuze!
Het LangeLand zou ik inderdaad mijden.. Ik zeg Bronovo! Als wij toch niet overgestapt waren naar het Bronovo.. Ik heb hier trouwens een tijdje terug ook een topic over geopend (hoewel dat ging over overstappen wegens de begeleiding, niet zozeer vanwege het bevallen) en daar waren ook héél veel positieve reacties over het Bronovo, die er uiteindelijk voor gezorgd hebben dat wij daar inderdaad heen zijn gegaan. http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/507278-ervaringen-mch-antonius-hagaziekenhuis-reinier-de-graaf.html
@Toto: fijn dat jouw ervaringen wel zo goed zijn! Franciscus ken ik niet, Reinier de Graaf Delft is inderdaad ook goed. Ben benieuwd wat ze morgen zeggen in het ziekenhuis. @Uiltje: ik loop nog steeds bij de gyn en volgens mj blijft dat voorlopig ook zo. Maar wel heel fijn dat jij zulke positieve ervaringen hebt met het Lange Land! @Shaddixxx: hoezo niet het Lange Land? Bronovo staat inderdaad heel goed bekend, de moeder van mijn favo gezin is daar ook bevallen van hun 2 kinderen en het is haar daar super goed bevallen! Jij zit nu ook al in het Bronovo? De link is naar jouw topic neem ik aan? Zal eens kijken, bedankt!
@Uiltje: zit nu in het Reinier de Graaf in Voorburg, maar helaas doen ze daar geen bevallingen. Anders had ik het wel geweten, dan was ik daar gebleven...
Maar ze doen wel bevallingen in Delft, en dat is op zich ook heel goed aan te rijden vanuit Zoetermeer Dan zou je ook niet hoeven te wisselen. Het is ongeveer even ver als het Sint Franciscus. Ik zou gewoon informeren als ik jou was!
Dat klopt inderdaad, maar het Bronovo is net zo ver... Ga zeker informeren morgen, ben benieuwd wat zij erover zeggen!
Naast alle redenen die je zelf al geeft; als wij niet waren overgestapt, hadden we nooit iets geweten van mijn bloeddruk, van de eiwitten in m'n urine, de daardoor hogere kans op zwangerschapsvergiftiging en dan had ik nu ook geen medicatie en strengere en meer controles gekregen. Het is alleen maar speculeren natuurlijk, maar wat was er gebeurd als ik tot tenminste 16 mei (dan stond de volgende afspraak in het LL) zonder medicatie was doorgelopen? Daarnaast zijn er in het LL wel meer dingen gebeurd, anders hadden wij natuurlijk niet nagedacht over overstappen. Het ziekenhuis is ook een beetje eh.. onderontwikkeld, zeker als je het vergelijkt met de andere genoemde ziekenhuizen. Ik voel me ook prettiger in een ziekenhuis waar ze ook een afdeling voor infertiliteit hebben, omdat ze dan weten wat je doorgemaakt hebt. Maarehm.. Hoe blij ik ook ben met het Bronovo, misschien is het inderdaad wel makkelijker om bij het RdG te blijven en de bevalling lekker in Delft te doen! Hoewel ik de artsen van het RdG niet ken, gelden alle voordelen die ik eerder noemden ook voor dit ziekenhuis! Het RdG was voor ons ook een optie, maar omdat we eerder een intake hadden in het Bronovo en het daar meteen zo goed beviel, zijn we daar gebleven.
@Shaddixxx: maar jij hebt nu over het behandeltraject in het LL, daar heb ik ook geen goede ervaringen mee, maar voor het bevallen is een heel ander verhaal. Heb er nu al meerdere positieve verhalen over gehad van vrouwen die er onlangs bevallen zijn. Maar het Bronovo staat inderdaad heel goed bekend en is ook wel fijn om in het RdG te blijven, zij weten wat ik doorgemaakt heb. Heb in Delft wel 2 curretages gehad, hoop niet dat dit ziekenhuis dan teveel verdrietige reacties oproept. Fijn dat jij zo'n goed gevoel hebt over het Bronovo, ben benieuwd wat ze er in het ziekenhuis over zeggen!
Mja, ik heb dan zoiets van; als ze nu al zulke fouten maken, wil ik mijn kindje dan aan hen toevertrouwen? Ik had overigens ook een positief gevoel bij afdeling Verloskunde hoor, tijdens de rondleiding. Maar als ik er dan in z'n geheel naar kijk.. Nee. Kan me voorstellen dat Delft dan een hele andere lading krijgt.. Dan zou ik inderdaad ook liever ergens anders heengaan.
@Shaddixxx: dat is misschien wel waar, maar vind het toch lastig... Er zijn heel veel mensen wel heel tevreden, dus misschien heb jij gewoon pech gehad? Maar misschien gaan wij ook wel voor het Bronovo, nog even wachten wat ze in het ziekenhuis aanraden. En hoe het zit met vergoedingen etc. We zullen het straks wel horen!
Kijk ook even na waar de partner mag blijven slapen indien gewenst... Dat kan in Rdgg in Delft (voor alsnog) niet! Vond het heel naar dat mijn man s nachts naar huis moest en ik met 2 vreemden, m'n zoon en hun kinderen in een kamer lag... Had liever die eerste nacht samen met m'n man en kind door gebracht! Verder is m'n bevalling daar prima begeleid hoor! Het eten is heerlijk en personeel vriendelijk!
Bedankt voor de tip! Mochten het kindje en ik nog een nachtje in het ziekenhuis moeten blijven, dan wil ik inderdaad wel dat mijn man ook ons slaapt! Wel fijn dat het eten en de begeleiding wel goed was, ook niet onbelangrijk.
Volgens mij kan de partner in het sfg ook blijven slapen. Daar hebben ze toch van die nieuwe kraamsuites?
@Shaddixxx: dat is heel mooi! @Uiltje: zit dat Sint Franciscus in Rotterdam? Dat is vast verder weg dan het Bronovo vanuit Zoetermeer of niet?