En dan: toch niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door EHV1974, 10 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EHV1974

    EHV1974 Lid

    16 jan 2006
    24
    0
    0
    Als ik hier kijk ben ik één van de velen die het meemaakt. En dat weet je ook natuurlijk, je houdt er ergens rekening mee maar toch, als je beseft dat het gebeurt ga je een b-tje kapot. Omdat je in 2 weken tijd toch al helemaal went aan het "wij zijn straks met z'n 3tjes" idee. Deze kerst hebben we een babietje. In ons nieuwe huis kunnen we meteen zeggen: en dit wordt de babykamer.

    Ik had al sinds een week last van wat bloedverlies maar las overal dat dat écht geen slecht nieuws hoefde te zijn. En dat wilde ik ook héél graag geloven. Ik was er van overtuigd dat wij dat niet gingen meemaken, een miskraam. Maar zaterdagavond werd het bloeden ineens erg, zoals bij een menstruatie. En zondagochtend zette dat door, elke keer naar de WC en elke keer weer veel bloed. Ik ben naar een vriendin gegaan die een jaar geleden een miskraam heeft gehad. Ik had nl begrepen dat een miskraam heel veel pijn deed, en ik had geen pijn. Maar dat bleek zij ook niet te hebben gehad toen, en toen wist ik: dit is foute boel, ik ben t kwijt, ik ben niet meer zwanger. Ik ben huilend naar huis gereden om t mijn vriend te vertellen, die sliep nog en wist ook niet van die verergering. We hebben er samen om gehuild - dat was de eerste keer dat ik mijn vriend zag huilen. Ergens deed het me goed om te zien dat hij ook zo verdrietig en teleurgesteld was, onze kinderwens kwam vooral van mij eigenlijk. Maar ondertussen was hij ook zo blij en trots en kwam de klap bij hem zeker zo hard aan. We zijn de hele middag samen in bed gebleven en ik ben vandaag ook niet gaan werken. Ik moest ook alleen maar huilen. Mijn vriend is naar huis gekomen toen hij merkte dat ik het niet trok. Ben niet zo'n emotioneel mens dus als t fout is is het ook echt fout bij mij. Wederom samen de hele middag in bed doorgebracht. Ik weet nu in elk geval dat wij ons ook door tegenslagen heen slaan; dit is de eerste die we samen meemaken. Nou weet ik mogelijk nóg meer dat dit de vader van mijn kinderen wordt. Alleen moeten we nog even wachten. Het kadootje dat ik voor mijn moeder had gekocht om het te vertellen, met Pasen, gaat terug in de kast. Ze weet niet dat we al bezig waren en ik ga haar ook niet vertellen van de miskraam. Ik wil gewoon over een paar maanden alsnog met een verrassing bij haar komen. En daar gaan we ons nu maar op richten. Even héél hard uithuilen en dan weer doorgaan, wat moet je anders.

    Het is weer een verhaal over teleurstellingen in deze rij, maar toch fijn om even op te schrijven.

    Iedereen heel veel succes en geluk en ik hoop over een paar maanden weer aan de "blije kant" van dit forum te staan!!

    xMx
     
  2. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Veel sterkte meid !!! Neem je tijd om op adem te komen en als je je hartje wil luchten... of gewoon weer even naar het forum komen steeds welkom ! We denken aan jou !
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Owww meid, wat naar :(
    Praat maar van je af hoor, ik weet uit ervaring dat dat oplucht en dat het medeleven van anderen veel goed kan doen.

    Wel 'fijn' dat je vriend en jij elkaar kunnen steunen in jullie verdriet. Dat is in ieder geval goed voor je relatie, die komt er uiteindelijk sterker uit.

    Heel veel sterkte de komende tijd. Hopelijk is de lichamelijke ellende snel voorbij, zodat jullie het kunnen afsluiten en verwerken.

    Liefs, Wendy
     
  4. elfje

    elfje Fanatiek lid

    11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik wil je even heel veel sterkte wensen EHV1974
    liefs elfje
     
  5. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Heel veel sterkte meid!!!


    Angelina
     
  6. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    Heel veel sterkte
    liefs chantal
     
  7. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Heel veel sterkte toegewenst. Ik hoop dat het cadeautje voor je moeder weer snel de kast uit mag komen.
     
  8. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    :( komt bij mij ook weer even het een en ander boven na het lezen van je verhaal

    meis ik ben zo blij dat je vriend je zo fijn heeft opgevangen petje af hoor
    want mannen staan er toch vaak anders tegenover dan wij vrouwen
    uiten hun verdriet moeilijk en verwerken het op een andere manier

    wees maar trots op je mannetje en koester dit gevoel

    het verlies is even erg maar maakt het wel dragelijker voor jullie beidjes

    sterkte saam met dit verlies
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wat een miskraam een impact op je heeft he. Fijn dat je er met je man/vriend goed over kunt praten en je verdriet kunt delen. Ook dit forum heeft mij daarbij heel erg geholpen.Doe lekker rustig aan en zorg maar goed voor je zelf.

    Pim
     
  10. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Sterkte meid!
     
  11. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    sterkte meid

    liefs caroline
     
  12. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ooh meid wat erg voor je... Ik weet wat je doormaakt hoor. 29 maart heb ik miskraam gehad bij 6 weken. We gaan nu dapper verder.
    Ik adviseer je ook om vooruit te kijken! En niet steeds achterom. Start opnieuw met een schone lei en wees dapper!! En niet steeds denken ooh wat was dat erg en ooh we hadden misschien een babytje met de kerst. NEE! Wees moedig en denk dat alsjeblieft niet te lang over na want dan duurt je verdriet veel te lang en blijf je in je verdriet hangen.
     
  13. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ooh sorry ik heb je nog geen sterkte gewenst en dat vergeet ik natuurlijk niet meisje!! Heel veel sterkte en knap maar lekker op , doe eerst wat rustiger aan en verwerk je verdriet goed, geef het een plekje. Sterkte!!
     
  14. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Heel erg veel sterkte :(
     
  15. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    heel veel sterkte!!
     
  16. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Sterkte!
     
  17. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Heel veel sterkte meid :(
     
  18. patje

    patje Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    He meid, heel veel sterkte!! Mij is vandaag hetzelfde overkomen.
    Het is idd even flink balen en :cry: , maar zoals je zegt: We gaan er weer voor!!
    liefs patje.
     
  19. butterfly1983

    butterfly1983 Actief lid

    29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hey meid,

    Ik wens je ontzettend veel sterkte. Geef het (op z'n tijd) een heel mooi plekje in je hart.
    Verder sluit ik me helemaal bij Moniekje aan. Ik kan erover meepraten. Kan er nog steeds niet helemaal goed mee omgaan.

    Veel liefs Daan
     
  20. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    heel veel sterkte
    groetjes jacky
     

Deel Deze Pagina