Hier een ervaringsdeskundige! Ik ontdekte op mijn vijftiende een knobbel van 4 cm x 4 cm in mijn borst. Ik schrok me natuurlijk rot! Ik ben direct via de ha naar het ziekenhuis doorgestuurd. Daar hebben ze eerst een echo gemaakt en daarna een punctie. Ik ga niet tegen je liegen, die punctie was echt heel erg naar. Uit deze punctie kwam dat het nog niet kwaadaardig was maar het moest er wel met spoed uit. Deze operatie stelde niet zo mega veel voor maar is wel de reden dat borstvoeding hier geen optie meer was, bleek later. Belangrijk punt is dat het niet kei hard is en vast zit. Maar hoe dan ook is wachten geen optie meer. Ik denk dat het 9 van de 10 keer niks is maar je moet het gewoon weten.
Zo had de assistente mij willen afwimpelen aan de telefoon dat het praktisch nooit voorkomt bij een meid dat begin 20 is en dat ik mijzelf niet zo op de kast moest laten jagen en dat als het knobbeltje er een maand later nog zat ik maar eens weer moest bellen. In mijn familie hebben juist jongere vrouwen telkens kanker gehad. Ben toen finaal geflipt en kon nog dezelfde dag terecht. (bleken uiteindelijk hormonale knobbeltjes te zijn.) IIG ik wil je heel veel sterkte toewensen.
Dat vind nou ook zo ongelooflijk he!! Waarom al die reclame en al die waarschuwingen over zelf controle etc?! Dan ben je allert en wordt je zo behandeld, belachelijk! Mssn is het idd 9 van de 10 keer niets (vraag ik me af aangezien het zo vaak voorkomt) maar je zult die ene maar net zijn! Sterkte en succes!
sterkte straks.... ik hoop dat het wat anders is.... wil je niet bang maken maar je vroeg naar verhalen.. mijn oma had dit 4 jr geleden ook, bij haar was het wel wat kwaadaardigs en steekte ook al een hele tijd... eerst dachten ze aan ontstoken melkkliertjes.... maar nadat er echo's waren gemaakt bleek het toch wat anders.... uiteindelijk heeft ze ervoor gekozen om een borstamputatie te ondergaan.....
Hoi! Nog even een positief verhaal om je moed te geven op deze nare dag: Bij mij zit het ook in de familie, en ontdekte een poosje terug ook een knobbeltje, precies zoals jij beschrijft. Mammografie en echo laten doen, maar er bleek niets aan de hand! Trok na verloop van tijd ook vanzelf weer weg zei de dokter, en dat is ook gebeurd. Hoop dat dit voor jou ook geldt! Sterkte!
Daar was ik weer De huisarts was heel serieus (gelukkig!) en heeft alles even gevoelt en bekeken Wat blijkt het is een abces... Er zat een kopje op zei ze En als het knapte goed spoelen Pfftt Wat een zenuwen kan een mens hebben,ik zag namelijk geen kopje gister avond ook geen roodheid of dergelijke Dus ze zette me voor de spiegel en toen zag ik het ineens Het zit diep dus kan wezen na de bevalling dat er een melkkliertje is gaan ontsteken (ik moest mijn borsten afbinden namelijk mocht geen bv geven ivm medicijnen) en daarom heb ik een abcesje
Pfoooooeeee meid wat een opluchting! Gelukkig ben je serieus genomen en valt het allemaal mee. Ga even lekker bekomen van alle schrik!
wat een fijn bericht om te lezen zeg!! Heb je er nu ook pijn aan nu er een kopje op zit? Gelukkig is het iets onschuldigs!
Hey meid, Wat kl#te zoiets.. Helaas heb ik dit een aantal maanden geleden zelf ook gehad.. Na een paar weken uitstel toch maar naar de huisarts gegaan.. En gelijk door gestuurd voor een echo en mammografie... En gelukkig is er niks ernstig uitgekomen en had/heb ik ontstoken borstklieren.. Voel het nu nog wel eens en ook steken in mijn borst.. Meid heel veel sterkte je maakt je zo`n zorgen en ik hoop ook voor jou dat het goed afloopt!!! Liefs
lees nu pas dat het gelukkig niks ernstig was!!! (eerst maar eens heel het topic lezen voortaan schaam schaam)