speen kwijt.... ik heb een oplossing

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ciaransmummy, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja hoor na een lange tijd gekloot te hebben met het zoeken naar de speen midden in de nacht kwam ik op een briljant idee (al zeg ik het zelf) ik heb een grote lus gemaakt aan zijn slaap zak (van een stuk katoen).. aan 1 kant goed vast gestikt op zijn slaapzak en het andere uiteinde met klittenband bevestigd (ook op de lus).. speen er door en klaar is mama.. en vanwege de klittenband kan er elke avond een andere speen aan...

de lus is net groot/lang genoeg dat zijn speen in zijn mond blijft (ook met draaien want het is aan de zij voorkant bevestigd naast de rits) maar veilig genoeg dat hij het niet om zijn keel krijgt..

nu moet hij nog leren dat hij hem in zijn slaap moet pakken.... maar goed mama kan hem altijd vinden ook in het donker:)...

(misschien moet ik me aanmelden voor het beste idee van nederland..haha of bestaat het al??? )

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb knuffeltjes waar ik de speen aan vast heb gemaakt. Werkt ook prima.

3. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Of gewoon met het aloude speenkoordje..
    Hier slabbetjes eraan,die pakt meneer dus gewoon zelf weer.

4. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo'n speenkoortje vind ik ok voor overdag maar snachts vind ik het eng het kan zo om zijn nek gaan namelijk.... vandaar de lus :)

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hier ook gewoon een knuffeltje eraan.. werkt prima!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wij hebben er gewoon 6 in bed liggen, dan liggen er geheid 2 op de grond en de rest kan hij zo opgrabbelen. gelukkig pakt hij ze snachts zelf :)

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik was ook continu de speen kwijt snachts. heb toen zn doekje (zo'n woezel doekje) aan de speen vast gemaakt en hoppa, opgelost. Zn doekje valt nooit uit bed dus zn speentje nu ook niet.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hadden wij ook... maar ze was zo gehecht aan haar speentjes dat ze op den duur dus perse moest slapen met 1 speentje in de mond en in iedere hand ook nog één... :p
    vond ik toch ook niet zo handig...

Wel goed voor haar motoriek, want het verergerde zelfs naar 2 speentjes in één handje :p

Knuffeltjes keek ze niet naar om. Dat is pas gekomen toen we met de spe(e)n(en) gestopt zijn, met 19 maanden ;)

Overigens bestaan er zo ver ik weet, ook korte spenenkettinkjes, speciaal voor in bed. Dus tja, voor het beste idee van nederland ;) zal het niets worden, maar verder wel handig hoor :)

9. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    die heb ik ook maar die moet je vast maken met zo'n clip en dat ligt neit lekker als hij half op zijn zij/buik ligt..

nou helaas geen beste idee v nederland .... dan maar x-factor haahahha :D;):p

10. Misswoody

Misswoody Lid

22 dec 2009
    77
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goed idee!
    Ik maak sinds de geboorte al een speendoekje vast aan zijn speentje en zonder moeite vindt hij het dan terug.
    Speenkoordjes vind ik ook eng, vooral 's nachts.

11. adi

adi Niet meer actief

Hier ook 4-5 reservespenen boven in het bedje. Zo kunnen wij in het donker meteen een speen vinden voor het kindje.

Hier hebben ze een speen en een knuffel in handen met het slapen, maar aan elkaar vast werkt hier niet. Ze gaan in hun slaap friemelen en trekken aan de knuffel en zo trekken ze de speen ook uit de mond. Of als ze op de buik draaien, ligt ineens een knuffel onder hun nek, ligt ook niet fijn.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

alle vormen van koortjes, lussen e.d. zijn een mogelijk risico. Er is een REDEN waarom KDV e.d. dit niet toestaan. Gewoon een kind leren om zonder speen te slapen is echt de makkelijkste oplossing!

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Kom jij dit mijn zoontje leren dan? :p

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb een dun spenendoekje aan het speentje vastgemaakt, zo vindt hij hem 's nachts ook makkelijk en hij valt niet meer uit bed.

15. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hier valt meneer alleen met speen in slaap en spuugt hem daarna gewoon uit
    en als meneer wakker wordt is het al sochtends dus krijgt hij gewoon zijn fles

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je dat graag wilt... maar het is meer bedoelt als tip voor meelezende beginnen ouders.. begin er niet aan of leer het op de 'juiste' manier aan.

17. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb zo'n badstof doek met zo'n konijnenhoofd erop, met van die lange oren eraan (van de Hema) en aan 1 zo'n oor zit dan haar speen! dus ze kan haar speen makkelijk vinden, want dan hoeft ze alleen maar te zoeken naar haar "Witje". (zo heet haar konijn)

18. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    wij hebben er altijd een speen doekje aan de heren zijn hem eigenlijk nooit kwijt enkelt is de speen uit bed gevallen en dan moeten we hem even pakken.

19. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hier ook altijd zijn tut kwijt. Meneer is best slim voor zijn leeftijd. Maakt niet uit waarin de speen door heen doe of aan vast bind. Meneer krijgt de speen er vrij vlot weer uit gepeuterd.

20. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Amen!
    Onze zoon sliep al vrij vlot niet meer met een speen....nu slaapt hij gelukkig al ruim 5 maanden met alleen een knuffeltje en/of een tutdoek.
    Zo hoef ik ook niks af te leren ;)

Deel Deze Pagina