Hoi! Ik denk dat ik een probleem heb. De borstvoeding gaat anders dan bij mijn oudste en ik word onzeker..... Jasmijn is 3 1/2 maand oud en wil nog 8/9 voedingen per 24 uur. ' s Ochtends laat ze gem. 3 uur tussen de voedingen, 's middags en 's avonds 2 uur. De laatste voeding is om 23 uur, dan 's nachts om 3 uur en de dag begint weer om 6, 6.30 uur. Heel toevallig drinkt ze nu terwijl ik type De voedingsmomenten zijn kort (3 a 4 minuten) dan is ze voldaan. Dit is toch niet normaal? Ik wil de voedingstijden langer maken, dus meer tijd tussen de voedingen en langer drinken..... Wie heeft tips voor mij? O ja, als ze huilt (zoals net, voordat ik haar uit bed haalde) moet ik haar voeden (2 minuten max.) of sussen met een speen? Help!!!!
Ik vind het niet zo gek klinken hoor. M dronk ook vaak en niet zo vaak, T rond die leeftijd ook. Het scheelde wel als ik in een niet al te lichte kamer ging zitten, apart van lawaai en indrukken. Vaak kleine beetjes is op zich het meest natuurlijk en dus helemaal niet gek. Als ze huilt kun je troosten met de borst of kijken of troosten met de speen werkt, wat jij wil (en wat je dochter accepteert ).
Ik vind het helemaal niet zo extreem, hier was ZL net zo! Bij 6 maanden (bijvoeding) is het pas ander geworden en nu zit ik op 6 voeding ofzo per dag. Ik vind het prima en ben blij dat hij vraagt om wat hij nodig heeft! Waarom wordt je er onzeker van? Gaat er iets niet goed?
Je zou kunnen proberen te troosten maar als ze wil drinken, pikt ze dat waarschijnlijk niet. Ik vind het niet heel raar hoor! Hier dronk ze toen minder vaak maar zat ik wel veel langer en s avonds flink clusteren. Met 4 maanden was dat over. Maar hier met 6 maanden weer een stuk of 8 voedingen. Vind je het heel erg als ze zo vaak drinkt? Ik zou bijna zeggen, je bent toch zo weer klaar? Ik snap wel dat je s nachts graag door wilt slapen maar helaas doet mijn uk dat meestal ook nog niet. Ik zat hier in het begin een uur te voeden, geef mij dan toch maar een paar minuten en wat vaker.
Anders dan bij je eerste kindje, maar zeker niet abnormaal hoor! Jouw dochter neemt wat ze nodig heeft, niet te grote hoeveelheden wat goed is voor haar spijsvertering. Het maakt dat ze ontwikkeld dat ze haar hongergevoel herkent en dat haar maagje niet te groot wordt. Beide oa goed om overgewicht te voorkomen, iets heel natuurlijks en dus helemaal niet vreemd! Je zou kunnen rekken met een speen als je dat wilt. Voeden in een rustige omgeving helpt vaak ook. Overigens zegt de duur van het drinken neits over hoeveel je kindje werkelijk binnenkrijgt. Mijne klokt momenteel zo'n 150 ml melk in een paar minuten naar binnen (aan de borst, over de fles doet hij veel langer).
Ik zie overal spoken.....ik hoef pas gelukkig eind maart weer te werken....maar kan me nu al zorgen maken. Ze is een flesweigeraar en dat in combinatie met 8 a 9 voedingen is voor mij heel zorgelijk!! Bij Julia ging het allemaal anders....5 a 6 voedingen en (gelukkig) geen fles weigeren. Dus lekker kolven en de leidsters laten voeden. Ik ben bang dat ze op de kdv straks niets wil drinken......
Heb je alles al geprobeerd qua flessen? Ze is dan 6 maanden toch als je weer moet werken? Dan kan ze waarschijnlijk wel wat melk uit een bekertje drinken, misschien bordje pap en mag ze andere bijvoeding. Ik denk dat dat vast wel goed komt. Mogelijk haalt ze bij jou de schade wel weer in als jij er weer bent. Je weet ook niet hoeveel voedingen ze dan drinkt en hoe het loopt. Ik zou proberen het wat los te laten. Je zult vast niet de enige ouder zijn met een flesweigeraar op het kdv.
Hier dronk de kleine met 4 maanden nog 11/12 voedingen (soms kort, soms lang) slaapt gelukkig wel de nacht door, komt vaak al na 1 of 2 uur, ik vind het wel normaal dat je kleintje nog zoveel drinkt (mijn peuter dronk met 4 maanden 8/9 voedingen)
Ik vind het juist heel normaal klinken en zelfs wel relaxed, als ze maar zo kort drinkt moet het toch niet zo'n probleem zijn? Heb je de breastflow al geprobeerd? Dat was ook de enige fles waaruit mijn dochtertje wilde drinken.
Ik vind het aantal voedingen ook niet heel extreem hoor .. Gewoon aan toegeven ze zal het wel nodig hebben denk ik maar. Flesweigeraar hier ook die drinkt inmiddels uit een bekertje elke speen die er is hebben we geprobeerd maar niks hielp.
Het aantal voedingen is niet zo'n probleem hoor. Sommige kinderen willen nog veel vaker. Mijn zoon en dochter waren in die zin ook niet te vergelijken. Wat betreft flesweigeraar: misschien gaat het over, misschien niet. Mijn zoon heeft vanaf de eerste fles altijd het flesje geaccepteerd wanneer ik er niet was. Mijn dochter heeft hem nooit gewild. Bij de opvang dronk ze alleen als ze echt heel veel dorst had... Dit haalde ze thuis meteen weer in.
Klinkt idd wel normaal, Hier is ze 4 mnd en drinktg ze 5 keer per dag (soms 6), maar wel een half uur per keer. Het is net hoe ze het zelf willen, volgens mij kan je er weinig zelf aan veranderen.
Vrij normaal hoor. Elk kind is anders, dus niet vergelijken met de oudste! Wat dat flesweigeren betreft, gewoon elke dag 20cc om te oefenen blijven aanbieden, op een wakker maar niet hongerig moment. Tegen de tijd dat je gaat werken mag je kind ook vast voedsel, mocht je kind dan nog fles weigeren, dan kan je kind onder werktijd groente en fruit en jouw melk uit een bekertje krijgen.