en dan wordt er identiteitsfraude gepleegd!

Discussie in 'De lounge' gestart door kristalhelder, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noukie89

noukie89 Niet meer actief

Als ik bijvoorbeeld mijn id moet laten zien of ze willen een kopie dan haal ik de nummers weg. niks of niemand heeft wat met mijn ID

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ja dat kan bij cz ook, bij: mijncz. Als ik ts was zou ik daar eerst even op kijken, en aangifte doen natuurlijk.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Klopt, is verplicht sinds zoveel maanden, zei de huisarts hier ook ja.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    en je kunt ook alle declaraties zijn van zorgverleners die rechtsstreeks vergoed zijn door cz.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Moet toch niet gekker worden he.. gatverdamme!

6. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #26 luckybird, 6 apr 2012
    Laatst bewerkt: 6 apr 2012
    Ja gewoon het kraamzorgbureau in vertrouwen nemem of opbellen om even te verifiëren of ze wel je juiste adres hebben, vragen naar de Adresgegevens waar de intake plaatsvindt en die doorspelen aan politie. Jee je zal bij zulke ouders geboren worden...

Is het een fOutje dan heft mevrouw tOch niets te vrezen?

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    das een goeie!Ik ben er ook bang voor,ben altijd heel fanatiek met wegscheuren/vernietigen ed met gegevens op mijn zakelijke post.

8. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het creditcard gedoe is idd heel vreemd, maar qua zorgverzekering heb ik ook al 3x een rekening gehad van eigen risico voor iemand anders. 1x bezoek 1e hulp, 1x iets met de tandarts (was in 2008) en 1 ambulance rit (2009). Was allemaal omgeving Groningen terwijl ik in Zuid-Holland woon. Ben 1x in Groningen geweest, maar ben toen toch echt niet op de eerste hulp, bij de tandarts en met de ambu mee geweest! Uiteindelijk bleek dit te maken te hebben met dezelfde geboortedatum en voorletters ofzoiets. En de zorgverzekering had de persoonsgegevens verder niet gechecked en mij gewoon de rekening gestuurd. De ambu heb ik uiteindelijk wel mooi zelf kunnen regelen met die organistatie want daar kon de zorgverzekering niets mee doen :x

9. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Die creditcard is niet van mij he! Die is aangevraagd op mijn adres met de voorletters a.m.m. en mijn achternaam. Ik kan ook werkelijk waar niet begrijpen dat dat gelukt is. Ik zou nooit een creditcard aanvragen!

Ik heb net de belastingdienst gebeld, daar word ik zo door teruggebeld. Die man opperde dat cz misschien een fout had gemaakt. Ik zeg nou nee...als ik alleen die tandartsfactuur had ontvangen dan had dat inderdaad het geval kunnen zijn, maar ik heb een maand geleden ook een brief ontvangen van een creditcardinstantie.

@Daantje: Het vreemde is...de ene keer (bij de creditcard) hebben ze mijn gegevens gebruikt maar dan met de heer ervoor..en de factuur van de tandarts is gericht aan mevrouw..

Het was overigens een avondtandarts, want daar staan nog extra kosten voor op het factuur.

Het klopt inderdaad dat ze bij bijvoorbeeld de nightcare vragen naar je identiteitskaart. Echter!!! ik was die laatst vergeten door alle stress en toen werd ik ook gewoon geholpen!

Het is hier trouwens ook niet mogelijk om de container uit te pluizen, wij hebben een ondergrondse.

10. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Meteen even op mijn cz gekeken! Bedankt voor de tip.

Zie de nota dus ook gewoon staan. Er is zelfs een gedeelte van vergoed door cz. Dat is ook weer heel vreemd, want ik heb geen tandartsverzekering......wat een gedoe zeg!

11. Within

Within Niet meer actief

Heb je al contact gehad met CZ?

12. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik wilde net bellen, maar dat gaat me 1.30 per minuut kosten...Asociaal, alsof ze niet al genoeg binnenharken. Helaas heb ik dat nu niet, dus ik moet nu tot dinsdag wachten om langs te gaan. Ik heb wel meteen een mail gestuurd.

13. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    hmm vond nu een ander nummer, maar krijg meteen te horen dat vanwege de feestdagen ze gesloten zijn!

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Pas met lydia naar de hap geweest, hoefde geen id te laten zien, maar ook geen zorgpas! terwijl het niet bij onze eigen hap was.

ts, hopelijk is het snel geregeld!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Stom, had ik kunnen weten (werk zelf bij een verzekeraar en die zijn vandaag idd ook dicht. Alleen de noodnummers zijn bereikbaar.)

Nou, succes!

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Pff nou lekker dan! En er is kraamzorg aangevraagd? Krijgt die crimineel ook nog een kind??!! Fijn, zo'n moeder.

Succes ermee joh!

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij is dat 0900 nr gewoon lokaal tarief..

18. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    vreselijk zeg hoop dat er gauw helderheid voor je komt maar dat ze aan je persoonlijke gegevens kunnen komen bah wat eng

19. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou ja zeg, heb je ook al aangifte gedaan bij de politie? Ik hoop dat dit allemaal goed gaat aflopen. Sterkte!

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou inderdaad het zal je moeder maar wezen.

maar het eerste was ik dan denk is dat het een illegaal persoon is.

want kraamzorg zit in het basis pakket wat iedereen moet hebben tegenwoordig (uitzonderingen daargelaten)

Deel Deze Pagina