en dan zeggen ze wat over het jeugd van tegenwoordig

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papaver

Papaver Niet meer actief

Dit soort gedrag zag ik vroeger vaak in mijn oude woonplaats in NL. Niet van de bejaarde mededorpers, maar van de grote vertegenwoordiging van een bepaalde kerk, die op zondags altijd met 3 dik, gewapend met de bijbel onder de snelbinders, met gevaar voor eigen- en anderman's leven (Onder het motto van 'Ach, ík ben zojuist in de kerk geweest, dus God zal mij beschermen') zich op dezelfde lukrake wijze door ons dorp verplaatste.

M.i. komt ondoordacht gedrag voor in elke laag van de bevolking, evenals tolerantie.
    Ik merk persoonlijk dat ik, als ik te voet of op de fiets ben, ik me erger aan automobilisten, en wanneer ik met de auto ben erger ik me rot aan voetgangers en fietsers.

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik snap je denk ik wel een beetje, Ik rij ook altijd wel voorzichtig als ik mensen moet passeren, maar laatst reed ik op een weg, waar meteen een fietspad naast lag van zo'n 2 meter breed. Rijd daar een opaatje zo ineens de weg op, zonder te kijken. ik kon hem echt net ontwijken. dus ik stoppen, hart in de keel, zegt ie doodleuk: ja ik fiets hier altijd al op de weg, want dat nieuwe fietspad fietst niet lekker. (net aangelegd omdat er veel ongelukken gebeuren)....

maar de verkeersregels zijn in de loop der tijd ook zo ontzettend verandert. De oudere generatie weet die dus ook allemaal niet. De opa van mijn man, snapte niet dat je mensen die op de rotonde rijden moest laten voorgaan. Verkeer van rechts heeft voorrang en niet iemand die van links komt. en daar kwam dan inderdaad dat stukje 'ik ben ouder en weet het beter', want hij zo had hij dat geleerd.

3. Bri

Bri Niet meer actief

En daarmee is denk ik alles wel gezegd over dit onderwerp... :)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Pff levensgevaarlijk die mensen zonder te kijken overal hun auto e.d voor kwakken, zonder richting aan te geven!

En idd in de supermarkt...
    Toevallig van de week nog...
    Er stond ech een lange rij...
    En een oude man gaat zo ergens in het midden staan dus een meneer zegt het eind van de rij is daar en wijst naar achter mij
    Gaat ie VOOR me staan naast een andere oude meneer dus ik zeg horen jullie bij elkaar?
    Meneer zegt nee
    Ik: waarom gaat u dan voor me staan?
    Ja ik stond daar al eerder
    Wat dus niet zo was maar goed
    Begint naast hemdie al wel voor mij stond ja de jeugd van tegebwoordig!
    Dus ik dacht hoooo ff!
    Dus ik heb hem verteld dat de oude mensen tegenwoordig er ook wat van kunnen nja hele discussie dus
    En ging ie daarna nog over me klagen thegen iemand anders en heb ik hem vriendelijk verzocht dat als ie dus nog iets te zeggen had over mij hij het dan zelf tegen me moest zeggen en niet tegen iemand anders

Tsjaa toen was ik weer aso omdat ik dat in de winkel zei en ik niet buiten op m ging wachten om dat te zeggen:(

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben het er echt helemaal mee eens en niet alleen in het verkeer maar gewoon over het algemeen.

overal moet je uitkijken waar de oudjes zijn.
    onderweg supermarkt ook ze denken dat ze god zelf zijn en letten nergens op.

onderlaatst ook een oud mens wat op mijn hakken reed met haar kar toen we in de rij stonden. deed goed zeer en f stond naast me en die zag het dus vraagd mama au? dus ik zeg gewoon tegen hem ja mama au

nog geen twee tellen later nog een keer TOT 4 keer toe was ze aan het duwen tot er een tweede kassa kwam en de cassiere zegd tegen MIJ komt u maar hoor.en wat doet de vieze oude graftak die duwt zo haar kar OVER mijn voet en weet niet hoe snel ze bij die kassa moet komen ze geeft nog een duw tegen mijn kinderwagen want ja ik wilde gaan lopen

dus ik zeg "volgens mij zei ze het tegen mij" zegde dat mens ja masr ik ben ouder en slecht ter been. ijs en daarnet kon je nog rennen naar de kassa.

komt die bedrijfleider naar me toe mevrouw u bloed heeft die lekbak gewoon mijn voet los gereden met haar kar!

nu nam gelijk een ander het voor mij op maar als de kids er niet bij waren geweest had ze echt wel even vanlikmevestje gehad

jmmmz zit nog steeds hoog haha

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Blijkbaar wel ja... :)

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Of wat dacht je van deze:

Gister reden man en ik op de A4 bij Leiden net een 2 baansweg.. Een bejaarde vrouw reed daar 40 op de snelweg en ook nog eens op de linkerbaan!!

Hier hebben we bij mijn opa gesmeekt bij de ha of hij hem af wilde keuren voor zijn rijbewijs de beste man zag fietspaden voor wegen aan woordje voorrang kon hij niet en reed overal door rood.. HA keurde hem gewoon goed en hield mn hart vast als die man de weg op ging was als de dood dat hij een ander aan zou rijden met alle gevolgen van dien..

Nee van mij mogen ze er wel wat strenger op keuren..

8. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Ik denk dat er beter gezegd kan worden de jeugd van tegenwoordig en die oudere van tegenwoordig.... In beide catogorieen(wat ik vast fout schrijf) heb je de slechtere personen en de goede personen...en ook alles wat tussen de jeugd en oudere van tegenwoordig valt kan ik t zelfde over zeggen. Sommige zijn aso,sommige zijn on op lettend in het verkeer, maar andere zijn dat ook weer niet, en weer andere hebben t een beetje van beide. Soms aso, soms on op lettend of wat dan ook voor dingen.

Niemand is over 1 kam te scheren, iedereen is verschillend in zowel goede als kwade zin... Ook ik en wie dan ook zijn niet altijd even heilig om het zo maar te zeggen, en zullen mensen wel denken van oh wat was die irritant,wat was die aso,wat was die.... Daarbij vind ik dus ook dat iedereen in dit forum wel zo zijn gelijk heeft in zijn,haar mening... ieder verteld evt zijn geen wat er mee gemaakt is in zijn/haar omgeving.... Ik ga dat niet vertellen, heb ook al genoeg mee gemaakt van zowel jong/oud/er tussen in/ waarin ik ook vast zelf niet altijd even snugger ben/zou over komen... Ik rij gelukkig niet in het verkeer met een auto...ben eigk te schijterig om nu op rijbewijs te gaan, geen idee of ik dat nog ga doen binnen kort en wanneer wel. Vind het gemak in het openbaar vervoer,ondanks wat daar weer voor vervelende dingen gebeuren(zoals vertraging,slecht rijdende chauffeurs enz) nog te gemakkelijk,of om te lopen, fietsen doe ik ook echt heel weinig en al zeker niet ver...

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Hahah, geweldig dit!
    Mijn ex heeft ooit eens in de supermarkt gezegd tegen een oud vrouwtje wat aan het voordringen was: Maar natuurlijk mag u voordringen, u heeft niet zo lang meer te gaan hè?:D

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mooi gezegd!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heel herkenbaar, en zo waar!
    Bij ons in de buurt had je ook nog pipo's die op de rijweg gingen lopen, omdat je op zondag niet mag autorijden...

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    het zal inderdaad wel van alle generaties zijn, maar de ouderen, en dan bedoel ik niet de hoog bejaarden maar vanaf 65 of zo die hebben een grote mond over de jeugd, niks deugt aan jongeren.... ze gaan er irritant boven staan....en zelf zijn ze minstens net zo erg.... maar kijken niet naar de balk in hun eigen ogen... en dan heb ik het ind over voordringen in de winkel...... gewoon lekker in een gangpad of op een smalle weg gaan kletsen en niemand die er langs kan.... laatst duwde iemand een rolstoel met een heel zwaar persoon erin over mijn voet..... ik stond te jodelen van de pijn.... nu gebeuren er ongelukken natuurlijk, en ze zal het niet bewust hebben gedaan, maar ze zij nog geen soorry, laat staan dat ze vroeg heo het ging.... ze keek me wel aan, ik weet zeker dat het haar niet ont gaan is....

En Bri er is zeker wel een fase in het begin van dementie waarin met dat nog niet door heeft hoor, vaak begint het heel geleidelijk.... ik werk met dementerenden.... heb zelfs iemand gehad die nog reed met gehandicapte kinderen en een ongeluk heeft veroorzaakt......

Verder vind ik hoe jij schrijft Amfy, en dan vooral de graftak.... (echt een vreselijk woord) niet kunnen.....en dan ben ik toch bijna geneigt om de ouderen dan toch maar gelijk te geven over die jeugt van tegenwoordig......

En de schooljuf mag wat minder preken.....liever wat grammatica foutjes dan dat gepreek.... meid kom van je troon en begeef je onder het gepeupelte.....;)

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat is gewoon enorm asociaal van die vrouw.

Maar dat heeft volgens mij weinig met leeftijd te maken, komt bij alle leeftijden voor.

Mijn vader had jaren lang last van open wonden op zijn been. Dat is HEEL pijnlijk, en je moet enorm uitkijken dat je niet meer wondenop je benen krijgt. Na maanden enorme pijn, in ziekenhuis en verpleeghuis, is ie eindelijk thuis. Gaat gezellig met mijn moeder naar de winkel. Komt er zo'n haastige TR*T die haar winkelkar tegen zijn benen ramt (jongere dame volgens mijn vader). Hele boel open, kon i.v.m. zwakke huid niet gehecht worden. Weer maanden ziekenhuis. Nou hij heeft er inmiddels geen last meer van, been is inmiddels geamputeerd.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dirksmama@ben jij niet heel moeilijk om mee te leven?diep respect voor je man. of is dat zon zelfde zeiksnor als jij pfff

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

dirksmama heeft haar eigen mening, wat ik ook een beetje "te" vind, ouderen doen niks verkeerd enz,...
    maar dit is toch niet nodig?

16. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Jij kent Dirksmama nog niet blijkbaar ;)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

euhm nee? :(:p nog niet haha

18. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Dan spreken we elkaar over een tijdje nog wel ;)

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

ow oke,..dus het is toch best wel erg? lol

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit dus;)

Deel Deze Pagina